.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 06:48:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: AUDI A6 C4 2,5 TDI
PostNapisane: 16.sty.2007 13:05:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2007 11:21:04
Posty: 61
Lokalizacja: Mrągowo
Witam jestem tu nowy i zamierzam kupić Audi jak w temacie, chciałbym się o niej duzo dowiedzieć, czytałem troche juz na forum, ale wiadomo zawsze może wyjdzie coś nowego. z Tego co wiem to w A6 były dwa rodzaje 2,5 tdi AAT i AEL chciałbym się dowiedzieć czym się różnią, który jest lepszy, mniej zawodny. I również chciałbym dowiedzieć jjak spisuje się naped quattro w tym aucie. Również interesuje mnie co się w nich czesto psuje jaki koszt naprawy. I czy jest jakaś różnica w rocznikach 1994 a 1997..? czy w 1997 zostało coś poprawione..?? bede na prawdę bardzo wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2007 13:22:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
AAT od AEL różnią się osprzętem.
Osobiście brał bym AEL-a.Auto naprawdę ciężko zajechać.Mocne i trwałe silniki.
Modele C4 mają bardzo solidne zawieszenia, co jest ogromnym plusem na naszych drogach.Napęd quattro w tym modelu sprawuje się wyśmienicie.Jeśli zadbasz o stan oleju oraz zerkniesz okiem raz na jakiś czas na most czy nie ma wycieków nie zaznasz problemów z tym napędem.

Najczęstrze usterki tych silników to padające koła pasowe z tłumikiem drgań skrętnych (koszt około 500zł) nastawniki pomp wtryskowych (przegnite styki) i czasami po dłuższym przebiegu wtryski.Lecz ostatnia pozycja to przypadłość prawie każdego diesla.

Auto ma troszkę "pontonowatą" charakterystykę zawieszenia.Można powiedzieć ze zachowuje się jak statek :):

Ale pomimo tego jest bardzo komfortowe.
Silnik ma lekką turbodziurę do 2 tyś.później zaczyna się zabawa :): .
Ogólnie auto jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji jakie Audi wyprodukowało.
Szukaj A6C4 2,5TDi AEL quattro Avant. Będziesz zadowolony ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 08:59:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2006 08:40:04
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
AAT 115KM
AEL 140KM
Sam takim jezdze, kumpel tez ma takiiego klekota ogolnie jestesmy bardzo zadowoleni i polecamy.Faktycznie do ok 2100-2200 jezdzi normalnie a potem super. Ale nie ma co ukrywac koszty czesci eksploatacyjnych sa duze np: koszt calego rozrzadu 2 paski ,2 napinacze,1 rolka, pompa wodna, pasek wieloklinowy,nap. paska wieloklinowego to koszt w detalu ok.1200zl. bez wymiany(wymiana czasochlonna bo trzeba caly przod odkrecic).Co do zawieszenia, chamulcow, ukladu kier. to sa super,solidne materjaly.Spalanie w trasie ok 5 l a w miescie ok 7.5 bez trudu przy normalnej jezdzie.

_________________
rurbi
AUDI A6 AVANT 2.5 TDI AEL
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8c ... b6e6e.html
HONDA CB 900 HORNET
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d72 ... 7cc.htmlET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 09:36:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wszystko to co napisano to prawda, ale wątpliwości mam co do 2 rzeczy:
- tych 5 litrów w trasie, tym bardziej że kolega pytał o quattro :):
- "lekkiej" turbodziury - w AEL`u jest turbodziura jak stodoła :peace:

Poza tym AEL+q - świetny wybór. Stare mocne silniki, solidne zawieszenie i duże, wygodne wnętrzne.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 10:15:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2007 13:17:02
Posty: 8
Lokalizacja: Czarne
Witam. Nie chciaiłem zakładać nowego tematu, więc odświeżę ten :P Mam podobny dylemat co kolega, tylko, że ja mam do wyboru 115km [AAT] tylko, że jedna w manualu 6-biegów, a druga automat. Cena podobna, i teraz nie wiem panowie która ze skryń jest lepsza - nigdy nie miałem automatu i nie wiem jak o się sprawuje. A o 6-manual słyszałem wiele dobrego... Jedyna różnica między machinami to to, że ta w manualu to C4 '94 [oznaczenie z tyłu jest niby A6, ale przód tył i zderzaki są jeszcze z przed liftingu - nie wiecie czy w dowodzie jest wpisane 100, czy może A6?],a ta druga to już A6 C4 '95... Co wybrać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 11:31:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Ja bym kupił automata.Dlaczego?? Bo lubię :):
Skrzynie trwałe i dobre.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 12:55:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2007 11:21:04
Posty: 61
Lokalizacja: Mrągowo
Co do manual a automat, to ludzie którzy nigdy nie jeżdzili na automacie bardzo się go boja , boja sie że jedzić nie beda umieli i boja sie o to że się może zepsuć, a Ci co jezdza to by jej nie zamienili na manual..:) Ja jednaj jestem zwolennikiem manualu, bo lubie sam ustalać jak chcem jechać a nie lubie jak robi to za mnie automat, choć oczywiście wygoda jest bardzo duza w automacie..:) Ja troche czytałem i widze, że szukam dobre auto i bede teraz uparcie go szukał. Oczywiście jest duzy problem ze znalezieniem audi quattro która nie jest lub nie była puknięta ale do wytrwałych świat należy..:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 13:19:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie wiem czy występowała opcja C4/A6 Avant AEL quattro automat, ale jeśli tak - stojąc przed takim zakupem nie wahałbym się ani chwili. Tam siedzi stary poczciwy automat, który jeśli jest zadbany - nie ma szans się posypać.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 14:13:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2007 11:21:04
Posty: 61
Lokalizacja: Mrągowo
nie musi występować bo w quattro musi być manual ..:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 16:33:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2007 13:17:02
Posty: 8
Lokalizacja: Czarne
Czyli mówicie - nie bać się automatów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 19:10:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Murdzi napisał(a):
Czyli mówicie - nie bać się automatów?


Pojeździsz,zadbasz to będziesz wiedział O CO CHO ;)

Ja teraz kupiłem (wg niektórych i wg Dekry) najbardziej awaryjne auto.
Nie boję się bo jak się dba to się ma.

Cytuj:
Nie wiem czy występowała opcja C4/A6 Avant AEL quattro automat


Nie wypodukowano ani sztuki :/ Szukałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 20:46:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2005 19:35:01
Posty: 147
Lokalizacja: Legionowo
ja bym wybral jednak manual,....bo sam jezdze AAT z 6 biegowa, manualna skrzynia :P a tak na powaznie to musisz wziac pod uwage, ze AAT jest jednak slabszy od AEL a automatyczna przekladnia jeszcze troche tego momentu obr Ci zabierze i auto z pewnoscia nie bedzie tak dynamiczne, kolejna sprawa to koszty eksploatacji - srednio okolo 1-1,5 l wieksze spalanie niz w manualu czy tez potrzeba czestej wymiany oleju w skrzyni (wydaje mi sie, ze co 30-40 tyskm) ale to koledzy co maja z pewnoscia powiedza; na duzy plus oczywiscie przyznam wygode jazdy szczegolnie w cyklu miejskim

_________________
Pozdrawiam
Darek
Audi C4 2.5 TDI 93r. 6 gear: 05.2005 - 09.2008
Audi C4 2.5 TDI AEL Quattro 96' : 08.2008 -07.2011
Audi 90 quattro 2.3 NG 88': 2012-2013
Audi S2 coupe 91': 2013-2014


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 21:02:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Cytuj:
(wydaje mi sie, ze co 30-40 tyskm)


Co 60tyś. W manualu co 120tyś

Koszt oleju do ASB 15zł x 4
Filtr 40zł
Wymiana 10zł

Koszt 110zł

Olej do MSB 3 x 40zł
Wymiana 10zł

Koszt 130zł

Niby manual wyjdzie taniej...ale czym jest taniość w porównaniu z jazdą automatem :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 08:49:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2006 08:40:04
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
baskecik
Wszystko to co napisano to prawda, ale wątpliwości mam co do 2 rzeczy:
- tych 5 litrów w trasie, tym bardziej że kolega pytał o quattro
- "lekkiej" turbodziury - w AEL`u jest turbodziura jak stodoła


ad 1. tak tak ja mam 6 biegow
ad 2. jak mialem dawke na pompie ustawiona na ok.7mg (po uszczelnieniu pompy u pompiarza) to faktycznie byl strasznie zamulony do ok 2500rpm ale zmienilem na 4.4 i ciagnie ladnie od samego dolu i az tak tej dziury nie czuc.

_________________
rurbi
AUDI A6 AVANT 2.5 TDI AEL
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8c ... b6e6e.html
HONDA CB 900 HORNET
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d72 ... 7cc.htmlET


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 09:48:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
ad.1 - przelozenie 5 biegu w piatce jest takie same jak 6 biegu w szostce
ad.2 - moze turbodziura jest nieodczuwalna bo powyzej 2500 obr/min jest zmulony i caly zakres jest dziura? ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 15:28:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2007 11:21:04
Posty: 61
Lokalizacja: Mrągowo
To w jakim przedzale pracuje turbina..?? ma aż tak mały zakres./.?? ale to jezeli jest jak mysle to dlatego ma pewnie mniejsze przełożenia i 6 biegów żeby lepij trzymał sie w przedziale pracy turbinki..:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 16:13:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
rafal102 napisał(a):
To w jakim przedzale pracuje turbina..?? ma aż tak mały zakres./.?? ale to jezeli jest jak mysle to dlatego ma pewnie mniejsze przełożenia i 6 biegów żeby lepij trzymał sie w przedziale pracy turbinki..:)


Efektywne pompowanie zaczyna się od około 2tyś.Wcześniej to zwykły 2,5D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 17:33:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2007 11:21:04
Posty: 61
Lokalizacja: Mrągowo
a torbina jest wytrzymała..?? jak to się prezentuje..??/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2007 22:45:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2007 21:19:58
Posty: 9
Lokalizacja: Opole
Ja mam 2,5 TDI AEL z 97 od lutego 2006. Mam przejechane 220000 km (od lutego zrobiłem prawie 40 tys) i nie miałem żadnych kłopotów. Turbinka póki co nie sprawia żadnych kłopotów, nie bierze oleju nawet jak śmiga się autobaną 180-190. Kiedyś miałem malucha (nówka) i palił przy 90-100 ok 6,5/100, A6 też tyle spali :) tyle ze przy troche szybszej jezdzie
Polecam

_________________
A6 Avant 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2007 20:25:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2003 20:47:31
Posty: 202
Lokalizacja: lublin-monachium
:D mam do sprzedania A6 C4 2,5 tdi quattro sedan , jak coś to na priva

_________________
jedyną wadą audi jest .... poprzedni własciciel
A6 4F avant 4,2 quattro..............
A6 4B avant 2,5 tdi quattro 2006- 2010
A6 C4 quattro 2,5 TDI 2004- 2007
A6 C4 2,5 TDI 140KM 2002- 2004
Audi 100 C4 2,3 quattro 1999- 2002


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: