.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 13:56:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 17:28:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
z tym przeciaganiem biegow na zimnym silniku to ten typ chyba tak ma bo mnie tez to irytuje ale ja mam na to sposob po prostu jazde na zimnym silniku rozpoczynam na tipie i sam sobie biego zapodaje a jak sie skrzynia troche rozgrzeje to zapodaje D i smiga dobrze.

W moim byl jeszcze ten problem ze jak stanolem na swiatlach to pierwsze 2 biegi byl jakis taki mulowaty jak by niemogl sie rozpedzic dopiero jak wskoczyla 3 to dostawal normalnego przyspieszenia a teraz po powrocie do seryjnego programu biegi zmienia plynniej i jest zrywniejszy na tych 2 biegach oczywiscie jak minie mu efekt pierwszego ruszenia na zimnym (mysle ze jest to jakies zabezpieczenie skrzyni aby olej osiagnal odpowiednie cisnienie i temperature przed szybsza jazda).

Sama zmiana softu u mnie trwala okolo 1.5 godziny bo trzeba bylo wylutowac dwie kostki pamieci wgrac program na nowe i jak dobrze zrozumialem zamontowac podstawki pod nowe kosci te tuningowane otrzymalem spowrotem tak ze mozna je ponownie wpiac w te podstawki (ale nie u mnie :diabel: ) nie wiem jak bedzie u Ciebie czy te podstawki sa juz zamontowane przez tunera bo jak sa to calosc bedzie kosztowac znacznie mniej a czas wymiany to ok 10-15 minut.

Najpierw sprawdz czy ktos nie grzebal przy kompie poprostu wymontuj komputer rozkrec obudowe i zobacz na plytce czy na kosciach pamieci tuner nic nie zaznaczyl i czy nie nosza sladow lutowania na moich bylo zaznaczone "ptaszkami V"

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 17:30:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
bylem posiadaczem auta z silnikiem AFB bez virusa i doladowania w nim w/g vag w przedziale 2100-4000 obr bylo na poziomie 2.200-2.250 bar. Chyba ten soft jest troche lowsoftowy ktory Tobie wgrali :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 21:15:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witam, panowie !!!

Odebrałem autko z BOSCH Service, poprawili kąt wtrysku, przyczynę powstawania błedu 550 oraz oczywiście błąd tipa ze złym sygnałem z ECU też został usunięty.
Oto ich tłumaczenie (oceńcie czy zasadne):
Przyznali się do błędu bez szemrania (to mi się akurat podobało), ale...
Stwierdzili, że winnym całego zamieszania jest pasek rozrządu, mimo, że na hydraulicznym napinaczu, ułożył się dopiero teraz i spowodował korektę ustawienia jakiegoś zaworu w VP44 odpowiedzialnego za kąt wtrysku. Spektrum pracy tego zaworu wychodziło poza zakres kątów dopuszczalnych i dlatego sterownik nie radził sobie z poprawnym ustawieniem kąta. Wspominali coś o jego ustawieniu na 99 - 100 % - w momencie gdy do nich przyjechałem miałem podobno 75 %. Może źle to opisałem, ale namieszali mi w głowie strasznie. Prostymi słowami - porównali to co się stało do np. wymienionego paska klinowego, który to po jakimś czasie trzeba podciągnąć.
Według mnie ściemniają, bo po co w takim razie byłby hydrauliczny napinacz ?
Ale interesuje mnie efekt finalny - nie dyskutowali - poprawili - przeprosili i zapraszają ponownie... To mi się podoba :peace:
Jeszcze jedna uwaga - dzisiaj stwierdzili, że moja VP44 musi być raczej nowa (że niby była wymieniana), bo bardzo czule reaguje na te próby ustawiania, to raczej nie zdarza się w silnikach z przebiegiem rzędu 100 kkm. Kolejna ściema ?

Od razu oczywiście zalogowałem auto i wrzucam Wam logi do oceny, kąty jak się należy, w prawidłowym zakresie i co najważniejsze po właściwej stronie gmp ATDC. Jedno co mnie jeszcze zastanawia to dosyć duża moim zdaniem rozbieżność między zadanym, a faktycznym kątem wtrysku (średnio - 0,8*)
Czy to jest dopuszczalne ? No i wysterowanie pompy na maxa - ale to już efekt modyfikacji programu...

Oceńcie sami:

Logi 004 i 004 BS

Obrazek

Obrazek


Zrobiłem też log 000, w którym równiez widać w poz. 2, że kąt początku wtrysku nareszcie mieści się w wartościach dopuszczalnych dla AFB 51...73 (mój 60...62) podczas gdy na poprzednich logach wychodził 88...89 :!!:

Obrazek

Tak więc sprawa nr 1 (najważniejsza) załatwiona - teraz weźmiemy się za resztę spraw potrzebnych do całkowitego uzdrowienia autka.
Co do mojej modyfikacji programu opiszę jak się sprawy mają w innym poście, bo muszę pilnie wyskoczyć, a to troche długa historia :D

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2007 21:25:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli moje skromne zdanie może cokolwiek wnieść tutaj...
0.8* jest niedopuszczalne. maksymalny odchył to 0.2* [granica błędu odczytu].

nie mniej jednak początkiem sprzątania w Twoim AFB będzie powrót do serii...
wówczas okaże się, jakie ma serce.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 24.sty.2007 00:45:22 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 00:26:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Jack napisał(a):
Napisz czy cos sie zmieni ale mysle ze przyczyna tkwi gdzie indziej zwrciliscie uwage ze tam gdzie jest przeladowanie powyzej 2250 to wspolczynnik wypelniania impulsow n75 jest zbyt niski , praktycznie aby Ecu wysterowala odpowiednio turbine to powinno byc 45-95 . Reszta jest juz chyba jasna. Pozdrawiam


Popatrz na log 011 w nastawach ;) Tam gdzie współczynnik wypełnienia wynosi 100% tam ciśnienie jest wysokie a tam gdzie wynosi 0 ciśnienie jest niskie. Niskie wartości w poz 4 bloku 011 pod obciążeniem to próba zmniejszenia ciśnienia. Ten silnik to nie R4 ;)

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 00:35:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
jeżeli moje skromne zdanie może cokolwiek wnieść tutaj...
0.8* jest niedopuszczalne. maksymalny odchył to 0.2* [granica błędu odczytu].

nie mniej jednak początkiem sprzątania w Twoim AFB bedzie powrót do serii...
wówczas okaże się jakie ma serce.


Czyli co sugerujesz, Mesz - mam znowu ich dusić ?
Przecież faktyczny mieści się w granicach tolerancji 0 - 4* n. OT ?
Co do kolejnego kroku (a raczej początku) daj mi jeszcze szanse, kolego. Chciałbym wymienić jeszcze tą przepływkę i jednak spróbować z tym N75 jako potencjalną przyczyną problemów.
Pewnie się na mnie wkurzysz (jesteś zwolennikiem zdrowej serii), ale ja chciałbym odłożyć decyzję o wgraniu seryjnego softu na sam koniec. Jeżeli już naprawdę nie będę miał wyjścia - zrobię to, ale będzie to ostateczność... Zdaję sobie sprawę, że takie auto jest trudne do zdiagnozowania, ale chyba dobrze jak będzie jeden wyjątek na tym forum. :D
Moje problemy z tipem wynikały przede wszystkim z ustawienia kąta wtrysku, nie mam jakichś notorycznych notlaufów i tym podobnych historii. Do przeciągania tipa na zimnym silniku można się przyzwyczaić - też robię tak jak Waldi - zmieniam biegi ręcznie na zimnym, a potem tylko D :P
Decyzję swoją podjąłem po dzisiejszym spotkaniu z właścicielem 225 - konnego AKE (mierzonego na hamowni) - przejechałem się tym cudem i powiem Wam nie ma zbyt wielkiej różnicy między naszymi autami :!:
Jeżeli chodzi o dynamikę - jest prawie identyczna - tak samo "strzela" do przodu po wciśnięciu prawego pedału, moje auto ustępuje AKE tylko na dłuższym dystansie. Gość twierdzi, że moja modyfikacja programu na 100% nie ma tylko 180 KM - że ma 195 do 200 PS i jest na jakimś epromie (nie bardzo wiem co to znaczy) - jej przejście BACK TO THE SERIA byłoby nieźle skomplikowane i nie do końca jest pewny, czy przyniesie oczekiwane rezultaty. Może być wielkie rozczarowanie... Nie do końca mu ufam, ale z drugiej strony - gość nie ma w tym żadnego interesu, żeby akurat namawiać mnie do pozostania przy virusie.
W każdej chwili może go zdjąć, bo wie, że dostałby za to kasę... A ja w dalszym ciągu boję się skutków ubocznych takiej operacji.
Dlatego podejmuję czasową (podkreślam: czasową) decyzję o zostawieniu virusa w spokoju.
Mam nadzieję, że mi wybaczysz, Mesz :diabel: :peace:

Nie mniej jednak oprócz tej sprawy - sprzątanie w moim AFB trwa nadal...

Jozef napisał(a):

@carlnova - te kierownice chodzą, na tyle na ile widać na filmie, prawidłowo. Więc, tak jak sugerował meszrum, odpuść temat zaworka przynajmniej do czasy powrotu do ori softu.



Jozef, Ty też jesteś zwolennikiem aż tak radykalnych zmian :?:
Chciałbym na razie wstrzymać się z tym oryginalnym softem...
Jeżeli znajdziesz chwilkę, bardzo chciałbym poznać Twoje zdanie na temat tej różnicy 0,8* pomiędzy zadanym i faktycznym kątem wtrysku. Ruszać to - czy dać sobie spokój ? Kąt mieści się w granicach tolerancji 0 - 4 * n.OT
Bardzo dziękuję za ocenę pracy sztangi i kierownic...

Pozdrawiam serdecznie :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 00:59:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
hmm...

spójrz na to z nieco innej strony - patrząc na swoje logi. z silnika AFB można uzyskać bezpiecznie 170-175ps. 180 jest granicą dopuszczalną. modyfikacja do 175 obejmuje zmianę dawkowania oraz zmianę map doładowania. jak na razie wiemy, że Twoje mapy doładowania są seryjne - zmieniona została jedynie dawka ON [i to, w dodatku, na pałę - bez uwzględnienia konkretnego pojazdu], która jest średnio wysoka - niższa, niż fabryczne, seryjnie dawkowane AKE [sprawdzisz sobie w ELSA'ie], którego turbina pompuje w dodatku więcej mbar oraz którego wtryskiwacze są mocniejsze.
do tego masz źle mierzący lmm.
to czysta matematyka...
z logów wynika, że nie możesz mieć więcej w chwili obecnej niż 155-160ps...


...a pan z Bosch'a może powiedzieć wszystko - takie prawo daje mu Konstytucja RP [i źle wykonana usługa]. wiemy już, że nawet wizytówka polskiego streetracingu w klasie diesel'a też może się bardzo mylić [co trafia w klienta].


co do AKE...
225ps w AKE bez wymiany hardware'u jest czystą fikcją.
realna granica to 200-205ps [przy zdolnościach rangi Aligatora].


:517:

[+]
kwestia powrotu do serii leży zawsze w gestii użytkownika.
jesteś już bez wątpienia świadomym użytkownikiem, zatem nie podlega to dyskusji.
pamiętaj jedynie o fakcie, że Twoja turbina wymaga długiego chłodzenia z racji, iż spaliny w Twoim samochodzie mają znacznie wyższą temp. aniżeli seryjne gazy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 10:11:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Eeehh...
Mesz, Ty to potrafisz człowieka sprowadzić na ziemię.
A ja już byłem tak wysoko w chmurach (he, he...)

Mój pomysł w tej kwestii jest następujący:

1. Porządek z kątem wtrysku (nie odpisałeś mi, czy Twoim zdaniem mogę już go zostawić w spokoju, jeżeli mieści się w granicach tolerancji)

2. Wymiana lmm oryginał z ASO i jego zalogowanie do oceny.

3. Podmianka N75 na nowy (niestety go kupię i będę miał na zapas tak jak Ty)

4. Zabawa z mapami doładowań - jeżeli tutaj nie da się w jakiś sposób wyeliminować przeładowań - decyzja będzie natychmiastowa - powrót do programu seryjnego. To mogę Ci obiecać...

Czasami do sprawy podchodzę trochę emocjonalnie - po Twoim poście - przeanalizowałem wszystko, co napisałeś i przyznaję Ci rację.

Jednak decyzję chciałbym podjąć sam...

meszrum napisał(a):

pamiętaj jedynie o fakcie, że Twoja turbina wymaga długiego chłodzenia z racji, iż spaliny w Twoim samochodzie mają znacznie wyższą temp. aniżeli seryjne gazy.



Zdaję sobie z tego sprawę, ale mogę Cię zapewnić, że dbam o nią bardziej niż o własną żonę (he,he...) Niektórzy sąsiedzi przestali się już do mnie odzywać, bo myślą, że się chwalę autem, jak siedzę i studzę turbinkę na wolnych obrotach po dynamicznej jeździe, zanim zgaszę silnik...
Poza tym w najbliższym czasie zaleję silniczek Motulem 8100 X-cessem 5/W40 - to również poprawi ochronę turbinki :D

waldimas napisał(a):

Najpierw sprawdz czy ktos nie grzebal przy kompie poprostu wymontuj komputer rozkrec obudowe i zobacz na plytce czy na kosciach pamieci tuner nic nie zaznaczyl i czy nie nosza sladow lutowania na moich bylo zaznaczone "ptaszkami V"



Zobaczę dzisiaj jak to wygląda u mnie i wrzucę fotkę, jak to wygląda w moim ECU, będziemy mieć materiał porównawczy. Interesuje mnie, czy mam te podstawki pod epromami... Może nie robił tego jakiś "podwórkowy" tuner i zrobił to jak się należy ? Dzięki za pomoc i wskazówki, waldi... :D


[+]

nie zastanawia Was, dlaczego przeładowanie powyżej 2500 mbar nie powoduje u mnie notlaufów ?



Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 11:21:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
drogi carlnova,
nie jest moją intencją mówić przykre rzeczy [a takie napisałem ;) ], lecz jest to forum poświęcone konkretnej rzeczy i rzeczowe sugestie są tutaj [a przynajmniej powinny być] mile widziane. głównym celem tego forum ma być ochrona uzytkowników i ich samochodów. z radością zaobserwowałem, że odnośnie 2.5TDI, jesteśmy miejscem niedoścignionym jeżeli chodzi o merytorykę dyskusji. mam nadzieję, że tak pozostanie.
mój, nieco krytyczny, ton ma tylko stanowić chłodną przeciwwagę dla emocji [czyt.: głos rozsądku :): ].

[tyle, nieco przydługiego, wstępu]

ustosunkowując się do Twojego planu:
1. to trudne pytanie. nie widziałem jeszcze V6, w którym byłaby różnica większa niż 0.2* - 0.4*[sporadycznie]. mam jednak propozycję - napisz do użytkownika Norbi - on poprawiał rozrząd AKN'a w wawie, w miejscu, które jest polecane przez Master/s T. robią to naprawdę dobrze i jestem pewien, że przez telefon udzielą Ci wyczerpującej informacji jeżeli podasz kąt i wysterowanie VP44;
2. Twoje lmm mierzy źle, nie ma wątpliwości. za 400pln będziesz mieć 2 lata spokoju [a jeżeli kupisz na firmę, to 3 :peace: ];
3. naprawdę nie ma w Twej okolicy możliwości podmiany? podejdź do kupna N75 jako do ostateczności... one się nie psują w tych silnikach [zazwyczaj];
4. mapy doładowań masz seryjne. co najwyżej mogłbyś je obniżyć, lecz skutek byłby tragiczny... :): w celu ograniczenia tego, co masz teraz należałoby napisać program na nowo dla Twojego silnika. nie da się poprawić złej roboty - można zrobić ją na nowo.


Cytuj:
nie zastanawia Was, dlaczego przeładowanie powyżej 2500 mbar nie powoduje u mnie notlaufów ?

odpowiedź jest prozaiczna - nie ma notlaufuff, gdyż trwają one zbyt krótko. ECU musi odczytywać przeładowanie przez określony czas, by włączyć tryb awaryjny.

[+]
:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 12:44:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):

drogi carlnova,
nie jest moją intencją mówić przykre rzeczy [a takie napisałem ;) ], lecz jest to forum poświęcone konkretnej rzeczy i rzeczowe sugestie są tutaj [a przynajmniej powinny być] mile widziane. głównym celem tego forum ma być ochrona uzytkowników i ich samochodów. z radością zaobserwowałem, że odnośnie 2.5TDI, jesteśmy miejscem niedoścignionym jeżeli chodzi o merytorykę dyskusji. mam nadzieję, że tak pozostanie.
mój, nieco krytyczny, ton ma tylko stanowić chłodną przeciwwagę dla emocji [czyt.: głos rozsądku :): ].



Mesz, bardzo sobie cenię Twoje zdanie i Twoje sugestie i wskazówki dotyczące mojego i nie tylko auta... Jeżeli chodzi o merytorykę dyskusji, ja również jestem zdania, że stoi ona na bardzo wysokim poziomie (z Waszej strony) i jednocześnie dziękuję Wam za wyrozumiałość, jeżeli chodzi o moje 100 pytań do...
Postaram się być jak najpilniejszym uczniem (he,he...) :diabel:

Jeszcze jedno dodam, jeżeli chodzi o moich fachmanów z Boscha. Gdy zobaczyli, że robię odczyty VAG-Comem od razu poczuli się zobowiązani poinformować mnie, czy ja wiem co robię, że niewłaściwe używanie VAG-a może spowodowac np. przypadkowe odpalenie wszystkich airbagów albo spowodowac nieodwracalne zmiany w sterowniku ECU. Oni oczywiście mają VAS-a za 89 tys. złotych i on jest w 100% bezpieczny (he, he...) :peace:

Jack napisał(a):

bylem posiadaczem auta z silnikiem AFB bez virusa i doladowania w nim w/g vag w przedziale 2100-4000 obr bylo na poziomie 2.200-2.250 bar. Chyba ten soft jest troche lowsoftowy ktory Tobie wgrali



Jack, świadczysz usługi w zakresie wrzutki całkiem nowych map doładowań ?
Bo jeśli tak - to nie mam do Ciebie tak znowu daleko :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 14:16:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
(...) albo spowodowac nieodwracalne zmiany w sterowniku ECU. (...)


bez wątpienia hit miesiąca w zakresie obd.
gratulujemy panom z bosza... :):

problem w tym, że prawdopodobnie zaczynasz wiedzieć więcej niż oni, a to, jak historia uczy, jest źródłem złego samopoczucia...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 14:59:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
to jest dziwna przypadłość "naszych polskich" mechaników, że skoro do niego przyjeżdżasz to musisz być ostatni głąb i skoro wiesz sporo na temat ich roboty to stajesz się niebezpieczny, a przynajmniej dziwny (w ich mniemaniu)że skoro się znasz to po co przyjeżdżasz?

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 15:04:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
carlnova napisał(a):
Jozef, Ty też jesteś zwolennikiem aż tak radykalnych zmian :?:
Chciałbym na razie wstrzymać się z tym oryginalnym softem...
Jeżeli znajdziesz chwilkę, bardzo chciałbym poznać Twoje zdanie na temat tej różnicy 0,8* pomiędzy zadanym i faktycznym kątem wtrysku. Ruszać to - czy dać sobie spokój ? Kąt mieści się w granicach tolerancji 0 - 4 * n.OT
Bardzo dziękuję za ocenę pracy sztangi i kierownic...


Mi akurat najbardziej nie podoba się 100% w pozycji 4. Czyli dalejECU robi co może żeby ten kąt wysterować. Pompiarzem nie jestem ;) więc nie wiem jak to wpłynie na vp44. Logi meszruma pokazukją że można to ustawić perfekcyjnie. ... jeśli nie wyskakuje błąd 550, tip nie wariuje, to pewnie idzie tak z tym jeździć.


carlnova napisał(a):
1. Porządek z kątem wtrysku (nie odpisałeś mi, czy Twoim zdaniem mogę już go zostawić w spokoju, jeżeli mieści się w granicach tolerancji)

2. Wymiana lmm oryginał z ASO i jego zalogowanie do oceny.

3. Podmianka N75 na nowy (niestety go kupię i będę miał na zapas tak jak Ty)

4. Zabawa z mapami doładowań - jeżeli tutaj nie da się w jakiś sposób wyeliminować przeładowań - decyzja będzie natychmiastowa - powrót do programu seryjnego. To mogę Ci obiecać...


Punkt 4 bym zmodyfikował. Po wyeliminowaniu N75 winnego szukał bym w siłowniku. Prawdopodobnie sprężyna jest za słaba. Albo trzeba wydłużyć sztange. Sam tego nie rób bo będzie bieda ;)

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 15:24:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Jozef napisał(a):

Punkt 4 bym zmodyfikował. Po wyeliminowaniu N75 winnego szukał bym w siłowniku. Prawdopodobnie sprężyna jest za słaba. Albo trzeba wydłużyć sztange. Sam tego nie rób bo będzie bieda ;)

Pozdrawiam



Waldiemu postawiono taką samą diagnozę...
...a winnym i tak był program ;) .

uważam, że świadome użytkowanie dłubniętego TDI nie jest świętokradztwem, ale dłubnięcie musi być fachowe.
toteż, żeby miało to ręce i nogi, to powinno być zrobione tak:
1. powrót do serii;
2. porządkowanie silnika i naprawa absolutnie wszystkiego, co odbiega od normy;
3. wizyta u Wojtka w Katowicach celem dłubnięcia zgodnie z życzyniem klienta i możliwościami parcha :peace: .

wiem, to najdroższa droga - lecz nikt nie powiedział, że będzie tanio... ;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 15:35:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Mesz, a nie mogę zrobić punktu 2 przed punktem 1 :D :?:
Jeżli chodzi o powrót do serii to również pojechałbym do Mastersa w Katowicach, bo chyba bliżej nie znajdę nigdzie porządnego fachmana od virusików.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 15:42:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
dokladnie Mesz opisales to co powiedzial mi Wojtek w Katowicach
powrot do serii
doprowadzenie do porzadku
robienie programu tak jak powinno byc

Jak rozmawialem z Wojtkiem podczas wizyty to czesta bolaczka tych silnikow jest to ze zagramanica mniej sie przykladaja do pomiarow silnika i czesto te wirusy sa montowane na padajace walki lub inne usterki ktore zmniejszaja moc lub ograniczaja sie do zamontowania innego zmodowanego komputera z gotowcem (tak jak ja mialem) , dopiero po kupieniu przez klubowiczow zaczynamy dbac o te samochody i np po wymianie hydrauliki z waleczkami lub innych czesci doprowadzajacych konie pod maske te ichnie wirusy zaczynaja sie wysypywac i jest zonk

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 19:43:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witajcie, panowie !!!

Właśnie wróciłem z sesji zdjęciowej w garażu i wrzucam do oceny trzy fotki mojego ECU. Proszę wszystkie osoby mające do czynienia z chip tuningiem o wypowiedzenie się w tej kwestii - widać w moim ECU ingerencję tunera z "cosa nostry" czy też nie ?
Ja tam nic nie widzę :diabel:
Waldi, zabierz głos w tej kwestii - Ty widziałeś swoje tuningowe epromy...

ZDJĘCIA ECU:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Druga sprawa:

Znalazłem w necie namiary na oddział Master's Tuning w Poznaniu (do nich mam najbliżej):

Firma GEKOCARS
ul. Główna 23 POZNAŃ
tel. 061 8780197
kom. 509 856100

Proszę o wypowiedzi na temat tej firmy, czy śmiało można powierzyć im moje autko, czy też śmigać do Wojtka do Katowic (daleko jak cholera :D )?
Czy ktoś z Was korzystał już z ich usług ?

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 09:03:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
Jozef napisał(a):
To znaczy, znalazłeś na emulu damosy :?:
Wypraszam sobie - że niby co znalazł ? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 09:20:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2006 11:45:59
Posty: 216
Lokalizacja: Bracknell
@ carlnova

Oczywiscie ze ingerencja byla :): . Widac to po podstawkach pod flash'e. W kazdym nietykanym ECM Pamieci sa po prostu wlutowane by uniknac przypadkowego niekontaktu.

A z tymi damosami to tez chcialbym sie dowiedziec czy znalazl to na necie :).

_________________
A6 C5 AFN 2000 + turbo AWX +0.216 -> 155PS/330Nm + felgi RS6 19'' + Pioneer AVIC D3 + iPod Mini + Bluetooth...

Chiptuning i diagnostyka VAG, Opel, BMW. Naprawa sterownikow airbag, licznikow, laptopow i innych urzadzen elektronicznych (TV itp.)

mob. 07746172658


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2007 10:18:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
etronic napisał(a):
@ carlnova

Oczywiscie ze ingerencja byla :): . Widac to po podstawkach pod flash'e. W kazdym nietykanym ECM Pamieci sa po prostu wlutowane by uniknac przypadkowego niekontaktu.

A z tymi damosami to tez chcialbym sie dowiedziec czy znalazl to na necie :).


Dzięki, etronic !!! Teraz wiem gdzie patrzeć... Te z podstawkami to pamięci flash...
Nie wygląda to według mnie na robotę jakiegoś podwórkowego machera. Czyli jak dobrze rozumiem - ewentualna wymiana u mnie kości na seryjne polegałaby na wlutowaniu czy wpięciu ich w te podstawki ? Nie jest więc to taka robota jak u waldiego, gdzie on sam może wypiąć i wpiąć sobie epromy.
Etronic, podrzuć więcej info na ten temat...

I o co chodzi z tymi damosami... Może ja Ci pomogę ?

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 25.sty.2007 12:29:36 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 203 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: