.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 18:55:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 TDI C4 AAT] Vacum pompa
PostNapisane: 26.sty.2007 14:05:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2007 18:48:59
Posty: 25
Lokalizacja: SZCZECIN
witam... mam takie małe pytanko... doszedłem do wniosku ze w moim Audi stuka jednak Vacum pompa... moje pytanie brzmi... czy mozna ją jakos naprawic? jak nie,to czy bardziej oplaca sie kupic uzywke czy nowa??? z tego co widzialem na allegro nowa 350 zł. dzieki za info.. pozdrawiam

_________________
obecnie:
szukam A4 TDI
było:
Audi100 C4 Avant 2.5 TDI (AAT) '94
audi100 C4 2.3 '91
audi 80 B3 1.8 '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 15:41:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Odkrec dekielek ten z przodu
ostroznie uwazaj zeby te zaworki zalozyc tak jak sa a nie odwrotnie dlatego zapamietaj jak byly p[ozakladane
wyczysc ten dekielek z oleju i zaworki tez , tak zeby nie mialy na sobie paprochow
odpal silnik i niech sobie chodzi na wolnych obrotach a Ty wez szmatke i to wszystko co tloczek wypchnie to powoli delikatna szmatka zbieraj
niech tak chodzi z 10 minut az przestanie tloczek wypychac olej ktory byl w pompce
poskrecaj i masz na nastepna 5-10 tys km cisze
Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 16:06:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2007 18:48:59
Posty: 25
Lokalizacja: SZCZECIN
"Jack" ja kiedys to sciągnąlem i wyczyscilem pod tym dekielkiem ale mialem cale vacum na zewnatrz....wiec nie odpalalem auta... bo tam w srodku jest jakas mębrana i to przez nią jak zrozumialem po odpaleniu silnika bedzie leciec syf??? czyli mam odkrecic tylko pokrywe vacum wyczyscic i odpalic silnik bez wczesniejszego skladania tego dekielka??

_________________
obecnie:
szukam A4 TDI
było:
Audi100 C4 Avant 2.5 TDI (AAT) '94
audi100 C4 2.3 '91
audi 80 B3 1.8 '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 17:34:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Tak odkrec ten dekielek co ma tak duzo wkretow i uwazaj na zaworki bo chyba 2 sa tez w tym co pozostanie na glowicy. Odpalisz i na wolnych obrotach bedzie ten tloczek chodzil w srodku , nic nie wypadnie a jedynie olej sciereczka sobie pozbierasz ten co wyjdzie . Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2007 21:49:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2007 18:48:59
Posty: 25
Lokalizacja: SZCZECIN
oki,, dzieki sliczne za instrukcje.... jutro biore sie za robote... obym tylko nic nie popsuł hehehe... pozdrawiam

_________________
obecnie:
szukam A4 TDI
było:
Audi100 C4 Avant 2.5 TDI (AAT) '94
audi100 C4 2.3 '91
audi 80 B3 1.8 '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 14:35:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
wyjmij vacu obróć ten wałek odwrotnie niż był i złóż wszsytko. U mnie pomogło i już 60tyś bez stukania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 19:55:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2007 18:48:59
Posty: 25
Lokalizacja: SZCZECIN
witam... dzisiaj wyczysciłem vacum tak jak polecił mi "jack" i na razie nie stuka.. mam nadzieje ze tak zostanie juz na długo..:)) ale jak sie znow powtorzy to zrobie ten patencik z obroceniem wałka..


POZDRAWIAM I DZIEKI ...

_________________
obecnie:
szukam A4 TDI
było:
Audi100 C4 Avant 2.5 TDI (AAT) '94
audi100 C4 2.3 '91
audi 80 B3 1.8 '90


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 10:13:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Witam!

Mam pytanko odnośnie usunięcia tego uciążliwego stukania. Wrzucam rysunek poglądowy żeby było wszystko jasne.

Obrazek

Z tego co wyczytałem to może pomóc obrócenie tego popychacza zaznaczonego na czerwono.

Cytuj:
Odkrec dekielek ten z przodu
ostroznie uwazaj zeby te zaworki zalozyc tak jak sa a nie odwrotnie dlatego zapamietaj jak byly p[ozakladane
wyczysc ten dekielek z oleju i zaworki tez , tak zeby nie mialy na sobie paprochow
odpal silnik i niech sobie chodzi na wolnych obrotach a Ty wez szmatke i to wszystko co tloczek wypchnie to powoli delikatna szmatka zbieraj
niech tak chodzi z 10 minut az przestanie tloczek wypychac olej ktory byl w pompce
poskrecaj i masz na nastepna 5-10 tys km cisze
Pozdrawiam


A co do twojego sposobu Jack to chodzi o tą pokrywkę zaznacznoną na zielono??

I jeszcze powiedzcie czy Vacum pompa może mieć wpływ na:
- nie działający EGR
- nie poruszający się w BS N75 (otwiera się tylko w teście dynamicznym)
- cieżko pracujący pedał hamulca - tzn. w niektórych autkach wystarczy lekko nacisnąć a moim AEL`u sporo siły trzeba użyć do hamowania.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 10:32:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
flavios napisał(a):
wyjmij vacu obróć ten wałek odwrotnie niż był i złóż wszsytko. U mnie pomogło i już 60tyś bez stukania


U mnie to nic nie dało, znaczy dało tyle ze stuka dalej ale troszkę innym dźwięk.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 10:54:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
A próbowałeś tego czyszczenia z odkręcaniem tego dekielka??

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 11:04:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Jeszcze nie. Nie wiedziałem o tym jak sie zabierałem za tą robotę. Zastanawia mnie co by było gdyby dotoczyć drugi trzpień tyle, że delikatnie dłuższy.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2008 13:31:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2007 18:43:22
Posty: 344
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: A4 B6 Avant 1.9 TDI AVF
A jest jakis patent na VAccum w C5 ?? Czy vacumm jakos tak specyficznie stuka??? Skad wiadomo ze to wlasnie to ?
Moze jakies instrukcje co do czyszczenia vacum w C5 ??

_________________
Było Audi A6 Avant 2,5 V6 1999
Jest :audi: A4 1,9 TDI AVF Avant 2004 - niebawem NA SPRZEDAŻ :)
174KM - dzięki EcuProject , Heble 321 przód & 288 tył , pół skóra środek
Navigation BNS4.2 (spolszczone) + Teleatlas DX 2012/2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Czyszczenie
PostNapisane: 17.wrz.2008 22:33:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2008 17:18:28
Posty: 64
Witam kolegów Obróciłem ten wałek na odwrót ale on z jednej strony owalu trochę ścięty i nie pamiętam teraz jak był odwrócony czy na dole ma być czy na górze chyba ze niema to znaczenia Ale założenie na odwrót bolca bez czyszczenia nic nie dało stuka dalej W A6 C4 jutro spróbuje to wyczyścić jak nic nie da to co mi pozostaje gdzie można kupić taki bolec Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 08:46:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nie czytacie dokładnie postów. Stuka ponieważ na tarczy zbiera się olej z silnika i wtedy dochodzi do jego ściśnienia a to , że nie ma ujścia powoduje blokowanie i stuk. Bolec nie ma tutaj nic do rzeczy i jak przykręca się pompe to już na samym początku jest opór sprężyny. Po odkręcenie głowiczki pompy odpalić trzeba silnik i na wolnych obrotach powoli wycierać wydostający się olej. Uwaga na zaworki i uszczelke!!!!!!!!!!

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 10:45:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Troszkę Jacku się mylisz. Powody stukania to:
1.wyrobiony trzpień pompy
Ponieważ jest to pompa dwustronnego działania(pompuje powietrze w czasie przesuwania tłoka w obie strony):
2.zabrudzone, zużyte lub PĘKNIĘTE zaworki pompy
3.pęknięty pierścień uszczelniający tłoka pompy - tu raczej by nie stukało, uwaga przy rozbiórce - jest on BARDZO kruchy!!!
Ja zalecałbym wyjęcie pompy, jej demontaż, weryfikację i jeśli nic nie jest pęknięte - zużyte dokładne wyczyszczenie zaworków z osadu(powoduje on złe działanie zaworków, zachwianie ciśnień, zawieszenie tłoka i w efekcie stukanie). Nie polecam jazdy z stukającą vacumką - grozi uszkodzeniem wałka rozrządu!! Odpływ oleju jak najbardziej jest, ścięcie trzpienia jest po to, aby olej mógł dostać się do wnętrza pompy, nie ma znaczenia jak go włożycie - trzpień obraca się swobodnie w otworze w głowicy. Jeśli pęknięty jest zaworek - nie do dostania w ASO - nie płaczcie, bo pasuje (po malutkich przeróbkach) od pompy paliwa ŻUKA, ale tylko 4, bo piąty jest niestety lekko inny. Polecam rozbiórkę pompy, kiedy już "wszystko" zawiedzie (przed podjęciem decyzji o kupnie, raczej nie polecam zamiennika, chociaż ktoś pisał że wstawił i działa.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 11:00:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Taka VACUM pasuje od transportera T4 i na allegro jest pełno nowych za 210 zł więc nie wiem w czym problem. :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2008 20:16:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Ano chociażby w tym że naprawa jest banalnie prosta, ja wolę mój oryginał od zamiennika co pewnie długo nie pochodzi.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Pytanie
PostNapisane: 19.wrz.2008 14:00:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2008 17:18:28
Posty: 64
Witam No własnie odkrencając tą obudowę pokrywe z przodu mają byc za nią jakies zaworki Ok ale gdy ona jest w tym położeniu co jest aktualnie przy silniku gdy odkręce ją i zapale auto to te zaworki mi wylecą wypchnie te zaworki chyba samo cisnienie z pompy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2008 14:25:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Oczywiście że tak!! Musisz zapamiętać (pstryknąć foto) jak one były włożone (jeden jest inny, a 4 takie same) i je wyjąć na czas odpalenia, ale i tak polecam wyjąć pompę, rozebrać i umyć wszystko i złożyć spowrotem.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Pytanie
PostNapisane: 19.wrz.2008 16:35:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2008 17:18:28
Posty: 64
To w takim razie wyjencie jej z auta i wyczyszczenie na sucho czyli np..na stole co bendzie to to samo co w wykrencenie dekielka i czyszczenie przy zapalonym aucie mam rozumiec wole sie u pewnic by zrobic robote doporządku i by grało wszytko
Za wyczerpujące odpowiedzi Bardzo dzienkuję


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: