.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 03:35:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.5TDI AAT]Problem z ciśnieniem sprężania i zapłonem
PostNapisane: 31.sty.2007 23:36:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2007 23:16:13
Posty: 4
Witam! Potrzebuję pomocy forumowiczów, bo sam już nie wiem kogo słuchać. Mam audi 100 c4, 2,5 TDI silnik AAT z 93 roku. Niedawno zmierzyłem ciśnienie na cylindrach u mechanika. Powiedział mi że auto ma 28- 29 a dolna granica wegług niego to 30. Radzi więc pozbyć się samochodu. Inny mechanik twierdzi znowu, że ciśnienie jest ok i jeszcze mnóstwo kilometrów mogę autem przejechać. Sprawdzali też zapłon i okazało się że był ustawiony na 15 a książkowo powinien być na 5. Gdy ustawili na 5 auto nie jeździło tak jak trzeba, zachowywało się tak jakby brakowało mu paliwa. Ustawili więc na 8- 8,5 ponieważ twierdzą ze nie da się ustawić na 5. Może wie ktoś jaki jest tego powód? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam. Krzysiek.

Edit by Baskecior: pamiętaj o poprawnym nazywaniem tematów (poprawiłem) oraz o przywitaniu się na forum NEWBIE.
Zapraszam do zapoznania się z regulaminem oaz FAQ forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUDI 100 c4 2,5 TDI problem z ciśnieniem i zapłonem
PostNapisane: 01.lut.2007 00:00:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
kaka napisał(a):
Witam! Potrzebuję pomocy forumowiczów, bo sam już nie wiem kogo słuchać. Mam audi 100 c4, 2,5 TDI silnik AAT z 93 roku. Niedawno zmierzyłem ciśnienie na cylindrach u mechanika. Powiedział mi że auto ma 28- 29 a dolna granica wegług niego to 30. Radzi więc pozbyć się samochodu. Inny mechanik twierdzi znowu, że ciśnienie jest ok i jeszcze mnóstwo kilometrów mogę autem przejechać. Sprawdzali też zapłon i okazało się że był ustawiony na 15 a książkowo powinien być na 5. Gdy ustawili na 5 auto nie jeździło tak jak trzeba, zachowywało się tak jakby brakowało mu paliwa. Ustawili więc na 8- 8,5 ponieważ twierdzą ze nie da się ustawić na 5. Może wie ktoś jaki jest tego powód? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam. Krzysiek.


Może zmień mechanika. Co do "początku tłoczenia", za pomocą czego mierzyli? Czy po ustawieniu na 8,5 podłączyli komputer? Jeśli jest źle to powinny być błędy w sterowniku. Tak przynajmniej było u mnie. Jaki olej wlewasz?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 00:16:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wzorcowe ciśnienie dla TDI wynosi 31 BAR a dolne 26 BAR. Rewelacji nie ma, ale silnikowi do stanu spoczynku jeszcze sporo brakuje.
Co pokazuje VAG ? Czy przeprowadzono pełną diagnostykę ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 08:23:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2007 23:16:13
Posty: 4
Witam ponownie.Technicznie nie znam szczegolow jak zostalo to wykonane.Auto zostalo u mechanika na dwa dni,wiem tylko ze zapinali lapa i mowili cos o bledach ale nic konkretnie.Powiedzieli tylko ze problem lezy w elektryce albo winna jest pompa paliwa.Wczesniej nie mialem disla,wiec nie mam sprawdzonego mechanika.auto jezdzilo na mobilu polsyntertyku,teraz wlalem esso tez polsyntetyk,ale chyba to nie byla dobra decyzja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 16:50:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Podjedź do mechanika i poproś o komplet logów i niech Ci go zapisze na dyskietce / cd. Następnie te wyniki zamieść na forum i wtedy bedziemy mogli Ci bardziej pomóc. Jesli mechanik nie będzie chciał dac logów , oznacza to , że kręci a wtedy obawiam się że nic nie wskórasz a i twój portfel ucierpi.
Zapytaj również jak wyglądała procedura pomiaru ciśnienia sprężania.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 17:00:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2007 23:16:13
Posty: 4
Witam! Jeżeli tylko uda mi sie zdobyć logi to oczywiście zaraz napiszę. Teraz samochód jest u mechanika, sprawdzają wszystko. Sprawdzili rozrząd wszystko jest ok, sprawdzają elektrykę. Ustawili zapłon na 5 da się ustawić ale samochód nie może sam się uciągnąć, kopci i prycha. Mam dzwonić do nich po 18 więc jak tylko będę coś wiedział zaraz napiszę. Dziękuję i pozdrawiam. Krzysiek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 18:35:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nie ustawiaj na czujnik zegarowy momentu wtrysku ,tylko przy pomocy vag bo mimo ze statyczny bedzie miescil sie w granicach to i tak samo napiecie paska na pompie zmienia korekte. Nawet na sluch kiedy silnik jest cieply to slychac czy wtrysk jest opozniony czy zbyt przyspieszony. :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 21:17:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2007 23:16:13
Posty: 4
Dzieki serdeczne.Dzwonilem do mechanika ,auto podobno zrobione,wada podobno byla w pompie paliwowej,jak jutro po odpaleniu na zimnym silniku bedzie ok,to auto odbiore.jak bede wiedzial dokladnie co i jak,to jutro napisze co bylo powodem takich niedomagan.Pozdrawiam.kaka.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: