.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 05:54:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all quattro]Jak to jest z tym ogumieniem w quattro?
PostNapisane: 31.sty.2007 21:09:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 18:19:31
Posty: 12
Lokalizacja: katowice
Witajcie krótkie pytanko.
Było wiele postów o tym,że nie można w quattro stos. ogumienia o odmiennej szerokości wysokości i średnicy to dla mnie logiczne.
Ale czy moge zastosować inny bieżnik na przód a inny na tył.prosze o odpowiedzi osób które faktycznie ecoś o tym wiedzą, bo jak wiadomo plotek jest dużo.
Nie interesuje mnie kwestia legalności (policja) tylko to czy mogę innym bieżnikiem spieprzyć torsena w moim A4 , bo na mój tok myślenia raczej nie-ale są tacy co mają inne zdanie.Proszę o porady profesjonalistów.W miarę szybkie bo do końca tyg. planuję zakup opon po atrakcyjnej cenie.
Dzięki pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 22:05:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Logicznie rozumując dwie opony na jednej osi o identycznym biezniku i dwie opony na drugiej osi o innym biezniku nie zniszczą torsena,oby wymiar był taki sam. Jest jedno ale, jak quattro to najlepiej wszystkie opony takie same.

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 22:25:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
najlepiej 4 jednakowe i nie tylko w qattro.
najważniejsze w4x4 by obwód czy wysokość kół przednich i tylnich był jednakowy -wtedy mechanizm między osiowy nie dostaje po tyłku i trakcja jest bez zarzutu .natomiast szerokośc to już temat trakcji i skuteczności hamowania gdyż hamulce zaprojektowane są z założeniem iż 4 op będą miały tę samą szerokość z wyjątkiem ferrari i tym podobnych wynalazków

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 23:33:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Ja w zeszłą zimę miałem innej firmy opony zprzodu a innej z tyłu (z takimi kupiłem i chciałem je dojeździć) rozmiar taki sam i zdarzało się na śliskiej drodze, że wynosiło tył auta. W tym roku mam cztery jednakowe gumy i jak do tej pory zupełnie inne zachowanie samochodu (pewniejsze) tak więc według mnie nie ma co kombinować - zakładać tylko cztery takie same.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 08:45:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Goodyear Hydragrip na przodzie i Pirelli P6000 na tył. Tendencja do zarzucania tyłem na śliskiej nawierzchni.

Hydragrip na obu osiach: efektu zarzucania brak.

Pamiętajcie że każda opona ma właściwą dla siebie przyczepność.

W tym przypadku P6000 nie nadawało się na jazdę w deszczu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 15:01:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
nio tak jak koledzy piszą tylko wszystkie 4 kapcie takie same i pamiętać o sezonowych zamianach przód-tył

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: