.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 12:26:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zamierzam kupić C4 2,6 albo 2,8
PostNapisane: 02.lut.2007 15:53:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2006 19:07:37
Posty: 3
Lokalizacja: Kaszuby
Zamierzam w najbliższym czasie zakupic C4 z motorem 2,6 albo 2,8.
Chciałbym przed zakupem poznać kilka danych dot. tych silników, interesuje mnie m.in. ile benzyny spalają, jak chodza na gazie, ile kosztuje instalacja LPG do poszczególnych silników oraz na co zwracac uwagę podczas normalnej ekspoatacji ( co sie najczesciej psuje).

Za wszelkie informacje z góry dzieki

:peace:

_________________
Sprzedam MB W124 300D i kupię C4 2,5 TDi z "dobrych rąk"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 16:33:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
Cześć. Miałem c4 2,8 V6 i benzyny nie wziął więcej niż 12l/100km. Z klimą trochę więcej. A gaz to tylko sekwencja. Z eksploatacją nie ma problemów. Ważny jest olej. Jeżeli silnik jest dobry to conajmniej półsyntetyk. Powinien chodzić na syntetyku do śmierci, chyba że jest przegrzany lub właściciel oszczędza:) Ciśnienie oleju na gorącym silniku ( temp. oleju 130'C ) nie powinno spadać poniżej 2 atm. Czasami przed sprzedażą wlewają do silnika uszlachetniacze do oleju aby poprawić ciśnienie (zwiększa się lepkość oleju). Gdy wyciągniesz bagnet to olej na nim nie może się ciągnąć gdy dotkniesz palcem. Zjawisko korozji nie występuje, chyba że był rozbity. No i hamulce to podstawa. Trudno jest się zatrzymać z prędkości ponad 200 km/h na padłych klockach lub tarczach. Te elementy najlepiej sprawdźić zaraz po zakupie i wymienić co potrzeba. Sprawdź sobie również rozrząd i katalizatory czy nie są przytkane. Czasami licznik kilometrów kręci co piąty kilometr albo i jeszcze rzadziej:) Jest to efekt majstrowania przy nim.
Pozdrawiam i życzę udanego zakupu.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 17:25:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2006 14:19:50
Posty: 163
Lokalizacja: Opolskie
ja mam 2.8 Q ale C5 i spalanie ksztaltuje sie na poziomie od 10 min do 26 max w trasie ( to wyniki min i max jakie osiagalem podczas eksploatacjiw trasie) , a w miescie min 12 litrow w gore...

i dodam ze auto jest sprawne ( aby nikt spalanie nie sugerowal uszkodzeniami ) , wszystko funguje jak nalezy .....

_________________
Obrazek
Obrazek
A6 C5 2.8 Quattro
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 18:32:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
w 2.8 zobacz czy działa skracanei dolotów
w 2.6 to nie wystepuje za to jeswt plastikowy kolektor i jak już zakładasz gaz do tego silnika i 2.8 także to trylko i wyłącznie sekwencja
ile ona kosztuje?? to w zależności gdzie zakładasz ( jakie miasto) u kogo i czy masz wujka gazownika co policzy Ci tylko za graty
co do spalania to duzo zależy od tego w jakim mieście jeździsz i w jakich porach dnia, jaka jest harakterystyka Twojej jazdy (emerycka/"normalna"/sportowa), a także od sprawności silnika (np sondy lambda potrafią podnieść spalanie nawet o około 5 L :( )
korozja występuje, bo auto nawet nie bite , które długo jeździ po Polsce i naszej ukochanej soli przestaje mieć ocynk i prędzej czy później rudy weźmie go w swoje łapy aczkolwiek dbając o auto i lakier nie powinno się tego zaobserwować. Jeśli będziesz brał avanta to sprawdź dokładnie tylną klapę , bo tam często występuje rudzielec.
jak masz szukać auta to wg mnie nie patrz na rocznik rok czy dwa w tę stronę czy w tę ale patrz raczej na stan techniczny , opcjonalne wyposażenie można sobie zawsze dołożyć.
generalnie to poszukaj sobie jakiegoś 2.8 nawet jak go "zniszczysz" gazem 2 gen to po strzale będzie mniej spustoszeń jak w 2.6
pozdro i owocnych poszukiwań

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: