.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 17:05:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI QUATTRO AVANT] Jak działa napęd quattro ????
PostNapisane: 02.lut.2007 21:43:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 10:41:46
Posty: 31
Lokalizacja: Raciborz
Witam,

Mam to autko od niedawna. Chętnie bym poczytał o działaniu napędu quattro. Bede wdzięczny za jakieslinki i jakiekolwiek wiadomości, artykuły.

pzdr RysiekJ,

_________________
A6 2,5 TDI, AKE, QUATTRO, AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 21:52:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Wpisz w wyszukiwarkę: TORSEN

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 10:14:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
podczepie sie

a czy wszystkie audi od początku miały takie same napędy w quattro tylko torsen
bo starsze mają dwie blokady centralny i tył moze jest coś innego a nie torsen ?

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 12:29:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
3 rodzaje quattro są: torsen, haldex i najstarszy, o którym wspominasz z dwoma blokadami. a hans da pewnie zaraz dokładny wykład o wszytskim :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 13:47:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
najstarszy ... nie czytaj najgorszy :P :peace:

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 15:56:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2006 19:51:19
Posty: 393
Lokalizacja: Siedlce
w jakich modelach wystepowal haldex a w jakich torsen?

_________________
Qba GG: 1955538

A6 AFN '98
E36 Coupe 318 iS '95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 16:09:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
piotr napisał(a):
3 rodzaje quattro są: torsen, haldex i najstarszy, o którym wspominasz z dwoma blokadami. a hans da pewnie zaraz dokładny wykład o wszytskim :)


właśnie ciekawi mnie jak dziala ta z dwiema blokadami i jak to sie nazywa ? :oops:

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 17:12:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
haldex jest w modelach TT A3 passat najnowszy, golf , octavia itd czyli we wszystkich modelach gdzie silnik był umieszczony poprzecznie
torsen tam gdzie silnik umieszczony wzdłużnie A4, A5, A8, Q7 , R8
a 80/90 B3/B4
100/200 C2 /C3/C4, C4/A6
dwie blokady w A80/90/ coupe B2 czyli między innymi urquattro i sportquattro

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 18:46:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Fragment pracy dyplomowej Daniel Dybowski


10. Międzyosiowy mechanizm różnicowy typu TORSEN.

Mechanizm ten jest stosowany jedynie przez firmę AUDI gdyż posiada ona patent na ten mechanizm. Jak już wspomniałem jest to urządzenie czysto mechaniczne tzn. zasada działania opiera się całkowicie na mechanice. Na próżno w nim szukać układów i sterowania elektronicznego. Zamocowane jest w obudowie z aluminium i umiejscowione tuż przed tylną osią. Jest z nią zintegrowane. Modele aut, w których jest stosowne posiadają zmienione zawieszenie osi tylnej. Zmianom uległa belka osi tylnej, miejsce mocowania oraz wstawiono wzmocnienia by oś ta mogła sprostać przeniesieniu w sposób ciągły momentu obrotowego. Pojazdy, w których zamocowany jest ten mechanizm nie różnią się zewnętrznie od innych modeli tej firmy a jedynie posiadają napis "QUATTRO". Z języka włoskiego oznacza on "cztery". Mechanizm ten spełnia dwie zasadnicze funkcje:

- Różnicowanie prędkości obrotowych każdej z osi;
- Rozdział momentu obrotowego na osie napędzane.

W układzie napędowym, w którym jest stosowany przez producenta jednostka napędowa umieszczona jest w osi podłużnej pojazdu. Z powodzeniem jednak może być stosowany w zblokowanych układach napędowych. Jest to możliwe dzięki umiejscowieniu go w pojeździe. Jak zapewnia producent może być ono dowolnie modyfikowane i dostosowane do indywidualnych cech pojazdu. Mechanizm przenoszący moment obrotowy można scharakteryzować danymi takimi jak:

- Prędkość reakcji;
- Czas reakcji;
- Moment obrotowy, w którym występuje włączenie lub rozpoczęcie działania mechanizmu;
- Procentowy moment obrotowy, jaki może zostać przeniesiony przez mechanizm;
- Podział momentu obrotowego dokonywanego przez mechanizm;
- Maksymalny moment obrotowy, jaki może zostać przez mechanizm przeniesiony.

W przypadku tych danych producent rzadko udziela danych konstrukcyjnych bądź eksploatacyjnych. Na temat międzyosiowego mechanizmu różnicowego typu TORSEN informacje są szczątkowe. Znana jest szczegółowa budowa mechanizmu i odmiany, w jakich jest on produkowany. Dzieje się tak gdyż jako urządzenie czysto mechaniczne bez udziału obwodów elektronicznych TORSEN ma dobierane szczegółowe parametry podczas produkcji. Z informacji, które udało mi się zebrać dowiedzieć się można, że obecnie produkowane są cztery odmiany tego mechanizmu:

A - B
B - C
C - D
D - E


Nazewnictwo to wprowadził producent. Różnice między nimi polegają na rodzaju i ilości kół zębatych wykorzystanych do budowy tego mechanizmu. Mechanizm ten składa się z dwóch przekładni ślimakowych, które połączone są ze sobą za pośrednictwem kół zębatych typu "NIVEX". Sposób ich zazębienia i kąt pochylenia zębów w tym kole będzie wartością decydującą w wymienionych już parametrach. Na tym właśnie opierać się będą różnice pomiędzy modelami mechanizmu. Zauważyć można na rysunku również, w jaki sposób następuje rozkład sił w tym mechanizmie. Wyszczególnione są tam również :

- Opory tarcia;
- Siła napędowa;
- Moment obrotowy działający na mechanizm.

Zamierzeniem konstrukcyjnym jest by mechanizm jak najlepiej wykorzystywał napęd na wszystkie koła. Dlatego też rozdziela on moment obrotowy w trakcie normalnej jazdy w stosunku 50/50. Taki podział pozwala w pełni wykorzystać napęd na cztery koła. W razie poślizgu mechanizm może przekazać nawet 75 % momentu na oś, na której ten poślizg nie występuje. Cały proces odbywa się bez ingerencji kierowcy i odbywa się bardzo szybko. Budowa mechanizmu jest dość skomplikowana.

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 10:41:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
mogłeś dać ze to z tej stronki jest wiecej ciekawych zeczy
http://www.zss.pl/~moto/fotografie/prac ... ndex2.html

czyli quattro miało dwa rodzaje napędu ( HALDEX i TORSEN )
a myślałem ze te starsze miały coś leprzego trwalszego prostrzego to co pierwsze skonstruowali i dali do rajdówek ( urquattro i sportquattro ) i kosili konkurencje

wszystko dobrze czy cos namieszalem ;)

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 11:01:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
pomyliłeś
przeczytaj mojego posta
Audi B2, coupe, urquattro i sportquattro miało 2 blokady środkowa i tylna
Torsen począwszy od B3 , C3 po uwczesne auta ( te z silnikiem wzdłużnie ustawionym)
haldex audi TT , A3/S3 a także golfy octavie i inne z silnikiem poprzecznie ustawionym

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: