.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 14:57:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1.9 tdi ile mozna wyciągnąć mocy??
PostNapisane: 02.lut.2007 14:25:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 22:21:42
Posty: 308
Lokalizacja: warszawa
zakładając że bedzie to silnik 130PS w serii ile można z niego wyziągnąć samym programem a do ilu i przy jakich modach mechanicznych?

_________________
było S4 (głównie nie jeżdżące brrr) coupe 2,8Q miało być S2, a jest S3 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 18:58:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Temat rzeka. Polecam www.streetracing.pl .

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 22:25:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zalezy w jakim stanie motorek ale 155 konikow bez zmian mechanicznych , tylko softem. Okolo 180 konikow po wymiania wtryskow , wiekszego intercoolera oraz dolozeniu chlodnicy olejowej . Turbina moze zostac ta sama :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 00:08:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Jack napisał(a):
Zalezy w jakim stanie motorek ale 155 konikow bez zmian mechanicznych , tylko softem. Okolo 180 konikow po wymiania wtryskow , wiekszego intercoolera oraz dolozeniu chlodnicy olejowej . Turbina moze zostac ta sama :peace:


170-175KM wyciągasz bez jakichkolwiek zmian mechanicznych i to wcale żaden niebezpieczny soft... One w serii zazwyczaj już mają po 140-150KM...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 08:09:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 22:21:42
Posty: 308
Lokalizacja: warszawa
no seria teoretycznie 130PS stan silnika ok 70tys km wiec raczej ok. myslałem że sofcik intercooler, dolot, wylot, chłodnica oleju, wtryski i starczy to na ok 220 (eska w wersji ekonomicznej hehheheh)

_________________
było S4 (głównie nie jeżdżące brrr) coupe 2,8Q miało być S2, a jest S3 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 08:59:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
220 km jak najbardziej, ale wtedy juz napewno inna turbina, plus oczywiscie to co piszesz powyżej.
P.S. Zadaj pytanko na http://forum.quattro-team.krakow.pl/index.php , mamy tu dwóch zuchów którzy dokonali takiego rezańska z powodzeniem.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 09:06:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.kwi.2005 14:15:02
Posty: 269
Lokalizacja: tarnów
chlodnica oleju nie wydaje mi sie taka konieczna, ja mam ok 200 KM i jeszcze ani raz jakos specjalnie sie nie zagrzal a w zimie by temp nie dalo sie utrzymac na przyzwoitym poziomie

_________________
sprzedam BC - komp pokladowy VDO do B4 - 350zl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 12:55:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
tutaj masz wszystko .... ;)

Obrazek

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 02:25:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
170 KM tylko z ingerencją w Windows.
Dalsze rezanko uwarunkwoane jest tylko orgraniczeniem grubości portfela zeleceniodawcy. Ten silnik wytrzyma bardzo dużo ... bardzo ;)
220 KM nie jest dużym wyczynem ... :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 09:52:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2007 17:04:23
Posty: 150
Lokalizacja: Tarnów - Redditch
Panowie jaka zaleta jest dokladnie chiptuningu?
tez posiada A4B6 130 i zastanawiam sie nad chiptuningiem.
Zastanawia mnie jedna sprawa zalet i wad i taki <soft>? szkodzi silnikowi itd
na ile mozna wlasnie 130 podkrecic zeby bylo wszystko dobrze:) i jaki koszt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 11:15:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
90 konnego wykrecisz softem na 180 nawet ale do domu bys tym nie dojechal hehe
Poczytaj najpierw na stornach poswieconych chiptunningowi a potem pytaj na forum o takie rzeczy. Troche wlasnej inwencji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2007 14:55:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Zygi napisał(a):
Panowie jaka zaleta jest dokladnie chiptuningu?
tez posiada A4B6 130 i zastanawiam sie nad chiptuningiem.
Zastanawia mnie jedna sprawa zalet i wad i taki <soft>? szkodzi silnikowi itd
na ile mozna wlasnie 130 podkrecic zeby bylo wszystko dobrze:) i jaki koszt


Pare postów wyżej Sprinter napisał ile masz samym chipem z takiego silnika. Jeśli zależy Ci na długiej i bezproblemowej eksploatacji, to pozostań na chipowaniu.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 18:38:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2007 17:04:23
Posty: 150
Lokalizacja: Tarnów - Redditch
Megster napisał(a):
Zygi napisał(a):
Panowie jaka zaleta jest dokladnie chiptuningu?
tez posiada A4B6 130 i zastanawiam sie nad chiptuningiem.
Zastanawia mnie jedna sprawa zalet i wad i taki <soft>? szkodzi silnikowi itd
na ile mozna wlasnie 130 podkrecic zeby bylo wszystko dobrze:) i jaki koszt


Pare postów wyżej Sprinter napisał ile masz samym chipem z takiego silnika. Jeśli zależy Ci na długiej i bezproblemowej eksploatacji, to pozostań na chipowaniu.


Co masz na mysli mowiac pozostan na chipowaniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 18:49:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Miałem to na myśli, żebyś wsadził chipa i nie bawił się w dokładanie sprężarek IC i innych diabłów. Zapodajac dobrze zmapowany sofcik, uzyskujesz zauważalną poprawę w bardzo dobrym stosunku przyrostu KM i NM do poniesionych kosztów. Zmieniajac inne rzeczy zyskujesz większą moc, ale skracasz już żywotność silnika. A jeśli dodatkowo masz "ośkę" to te przyrosty są psu na budę. Uwierz mi. Do normalnej jazdy samo chipowanie w zupełności wystarczy.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 18:54:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Cytuj:
90 konnego wykrecisz softem na 180 nawet ale do domu bys tym nie dojechal hehe


Octavia 1.9 AGR 90ps rok.98 przebieg ponad 200tkm , silnik przegrzany nie wiele po tym jak wyjechał z salonu, w tej chwili 2 cylindry mają problemy z ciśnieniem a auto legitymuje się mocą od 225 do 230ps i 410nm trakcję łapie od 4biegu. Oczywiście seryjny jest tylko silnik ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1.9 tdi ile mozna wyciągnąć mocy??
PostNapisane: 07.mar.2007 12:35:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2007 12:00:37
Posty: 5
leon napisał(a):
zakładając że bedzie to silnik 130PS w serii ile można z niego wyziągnąć samym programem a do ilu i przy jakich modach mechanicznych?

W Octaviach ASZ-ty są tuningowane samym programem na ok. 165 KM
Po wymianie Turbo i IC dochodzą pod 200 KM i to wydaje się nalepsza opcja.
Nie wiem jak w Audi jest z IC. W Octavi jest to niezła kotwica do uzyskiwania dobrych przyrostów.

_________________
Obecnie Octavia TDI (AHF), może kiedyś A6 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 12:41:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2007 12:00:37
Posty: 5
Megster napisał(a):
Miałem to na myśli, żebyś wsadził chipa i nie bawił się w dokładanie sprężarek IC i innych diabłów. Zapodajac dobrze zmapowany sofcik, uzyskujesz zauważalną poprawę w bardzo dobrym stosunku przyrostu KM i NM do poniesionych kosztów. Zmieniajac inne rzeczy zyskujesz większą moc, ale skracasz już żywotność silnika. A jeśli dodatkowo masz "ośkę" to te przyrosty są psu na budę. Uwierz mi. Do normalnej jazdy samo chipowanie w zupełności wystarczy.

Kolego nie masz racji. Wymiana turbiny na wiekszą wydatnie podnosi bezpieczeństwo turbiny, podobnie założenie wiekszego IC powoduje że nie gotujemy dolotu. Sam chiptuning powoduje że turbina pracuje na wyższych ciśnieniach niż fabryczne a powietrze w dolocie osiąga dość znaczne temperatury. Ja mam u siebie turbo z ASZ-ta i customowego IC. Uważam że wymiana turbo była najlepszym krokiem.

_________________
Obecnie Octavia TDI (AHF), może kiedyś A6 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: