Chialem takim sposobem zobaczyc co sie bedzie dzialo, jak mam zimny samochod u mnie silnik pracuje tak jaky nie na wszystkie cylindry. I jak przelaczam na gaz przy 3000 obr/min na cieplelejszym silniku (30-40 stopni), to rano nie moge przelaczyc (widocznie za niskie napiecie na uzwojeniu pierwotnym wychodzacym z modulu zaplonu) uwazam tak dlatego ze przelacznik z benzyny na gaz nie liczy raczej liczby obrotow, tylko mierzy natezenie pradu, dlatego rezystorem regulujemy z boku centralki moment przelaczania. Jezeli moje teorie sa sprzeczne z praktyka prosze mnie negowac.
Wiec relacja, na poczatek sciaglem cewke i modul. Z moich ogledzin wzrokowych, zauwazylem ze modul jest na aluminiowym stelazu, a zas cewka na stalowym. Wiec mysle sobie ze moze cos zasniedzialo, wyczyscilem papierkiem sciernym poskrecalem i zamontowalem. Po odpaleniu jak by rowniej silnik pracuje, dodatkowo podczas pracy zamrozilem modul i cewke, uzywajac zamrazacza do zimnych lutow (-67 stopni celcjusza), silnik zaczal lekko prykac, tzn. zaplony zaczely czesciej wypadac. Po wyczyszczeniu zauwazylem rowniez ze wypadanie zaplonu wystepuje dalej, ale w mniejszym stopniu, na obrotomierzu juz tak nie widac, oraz na dziorach jak narazie nie skacze tak obrotomierz. Zobaczymy jak dlugo tak bedzie. Lepiej odpala jak zgasze na gazie i odrazu chce zapalic samochod na bezynie, przedtem musilem troche pokrecic zeby zalapal.
znalazlem taka jeszcze stronke
http://www.126fan.pl/www/moduly.htm
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... afe829345b
Znalazlem to jeszcze w poradniku mechanika
„Wypadanie” zapłonów podczas pracy silnika na biegu jałowym
• Zużyte lub uszkodzone świece zapłonowe albo niewłaściwy odstęp elektrod świec zapłonowych
• Uszkodzone końcówki przewodów wysokiego napięcia przy świecach zapłonowych
• Brak podciśnienia w gaźniku, gardzieli przepustnicy, kolektorze dolotowym lub związanych z nimi przewodach podciśnienia
• Uszkodzony gaźnik lub niesprawny układ wtrysku paliwa
• Pęknięta lub uszkodzona kopułka rozdzielacza
• Zbyt zróżnicowane lub zbyt niskie ciśnienie sprężania w cylindrach silnika
• Odłączone lub nieszczelne przewody układu wymuszonego przewietrzania skrzyni korbowej
„Wypadanie” zapłonów w całym zakresie prędkości obrotowej silnika
• Zatkany filtr powietrza
• Uszkodzona pompa paliwa lub zbyt niskie ciśnienie zasilania paliwem
• Zatkany obwód odpowietrzania zbiornika paliwa lub zatkane przewody paliwa
• Brak podciśnienia w gaźniku, gardzieli przepustnicy, kolektorze dolotowym lub związanych z nimi przewodach podciśnienia
• Zużyte lub uszkodzone świece zapłonowe albo niewłaściwy odstęp elektrod świec zapłonowych
• Uszkodzone końcówki przewodów wysokiego napięcia przy świecach zapłonowych
• Pęknięta lub uszkodzona kopułka rozdzielacza
• Uszkodzona cewka zapłonowa
• Zbyt zróżnicowane lub zbyt niskie ciśnienie sprężania w cylindrach silnika
• Uszkodzony gaźnik lub niesprawny układ wtrysku paliwa
POZDRAWIAM