.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 17:00:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 12:05:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Czy ktoś "hamował sobie auto" kozystając z VAGa?
http://forums.audiworld.com/vag/msgs/457.phtml

Jest przygotowany arkusz w excelu. Na razie siedze i rozgryzam :) i ciekawi mnie dokładnośc takiego kombinowanego pomiaru.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 12:59:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
swego czasu odpadłem na ustalaniu wartości Time Stamp Decel.
mój humanistycznie skontruowany mózg nie objął tego... :):

wowo, masz pole do popisu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 18:33:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Spolszczyłem sobie ten plik.
Czy "Time Stamp Decel" jest już w logu czy trzeba go przeliczyć?
W arkuszu jest na zielono.
Autor nic nie pisze o czwartej zielonej kolumnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 18:38:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
http://forums.audiworld.com/vag/msgs/3963.phtml

tutaj jest napisane, jak Andy wyliczył zieloną kolumnę.
co z tego, że władam obcymi językami, skoro z trudem liczę do 6?

:):

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 18:48:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Napisał tylko że nalezy wprowadzić dane do trzech kolomn a wymienił cztery :):
Edit: zaraz jadę zrobić loga z 005, pomysł jest dość oryginalny. Ciekawe tylko na ile miarodajne będą wyniki ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 19:10:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
@Baskecik wrzuć loga z 005.Może być na maila.
Zobaczę czy mój przerobiony arkusz dobrze liczy czwartą kolumnę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2007 19:46:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Doopa ;) Twórca bazował na 1,8 R4 5V gdzie faktycznie z bloku 005 mozna wyrwac takie informacje, AFN w bloku 005 ma zupełnie inne fajniejsze rzeczy ... kąt wtrysku :):
Zaraz pokombinuję z którego bloku wyrwać takie info jak time stamp, obroty i prędkość, ewentualnie jak to posklecać ;)

Edit: rozwiązanie jest banalne:
dla AFN`a tej kombinacji trzeba szukać w licznikach:
kanał 17 grupa 01 :)
Zaraz biorę się za analizę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 10:26:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Lipa z tym wykresem.
Po odczytaniu loga z instrumentów , grupa 001 wychodzą cuda na wykresie.
Moment wyszedł 400Nm a moc ponad 200 kucy.
W benzyniaku w grupie 005 jakoś inaczej jest to zestawione. prędkość rośnie wraz ze wzrostem obrotów.
Czyżby ktoś jechał na jednym biegu od 34 do 145 km/h?
Może na trzecim biegu :diabel:
Ja testowałem od 0 do 162km/h, ale na wszystkich biegach. Może tu jest błąd...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 10:34:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Testujesz tylko na jednym przełożeniu od 1500obr do końca. Nie zapomnij wpisać masy w funtach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 11:16:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Zostaje mi tylko trzeci bieg :diabel:
Masę już przeliczyłem na kg.Dzieli się przez współczynnik 2,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 11:20:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przeliczyłem, zrobiłem loga na 3-cim biegu wpisałem dane do tabeli i wyszło mi ... 600 KM i 800 Nm :):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 12:08:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Jak rozgryziecie temat, to dajcie znać, wrzucę sobie to na VAG'a i zobaczymy co wyjdzie, a mam świeży pomiar mocy na hamowni. :)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 13:41:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Coś mi się wydaje że te formułki do obliczeń są do silinków benzynowych, a nie do diesla.
Niech ktoś wrzuci loga z benzyny.Porównamy wyniki.


Ostatnio edytowano 05.lut.2007 15:21:17 przez siwus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 13:55:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
fakt, benzynę bardzo łatwo można tak zmierzyć, znajomy mierzył 1.8T i wyszły nawet konkretne wyniki.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2007 14:18:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Taka mala ciekawostka. Audi A4 silnik AWX hamowany na dynatechu bez virusa 131 koni. Taki sam silnik tez w A4 z virusem hamowany na tej samej hamowni 150 koni. Te dwa auta byly sprawdzane na autostradzie przez ponad 20 km praktycznie but w podlodze. Na pierwszych 3 biegach auto po virusku jechalo w przodzie ale pozniej juz predkosci ich sie wyrownaly ;) .
Wiem ze hamownia nie zawsze dokladnie okresli moc i moment obrotowy silnika. Praktycznie powinna sie mierzyc to co jest na wale tak jak fabryka testuje, tyle ze jak wlasciciel auta po virusie zobaczy fajny wykres to jest mu lzej na duszy ;) .Te straty na kolach poslizg rodzaj opon niby sie okresla ale nie sa tak miarodajne ale zawsze wiemy ze nasz silnik ma wiecej mocy jezeli byl chipowany :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: