Piotruś napisał(a):
baskecik napisał(a):
niemniej proszę nie przemycać na forum niesprawdzonych treści.
Racja ... .
baskecik napisał(a):
Analizujemy silniki o mocy co najmniej 150 KM, które są mniej sprawne niż 90 czy 110-konne kible, które to kible na ori termostatach potrafią trzymac 90 st C dęba.
Wnioski wyciągnijcie sami.
Dęba to włosy stoją czytając "niesprawdzone treści" Twojego autorstwa
Baskecik. Otóż
wszystkie i bez wyjątku 1.9TDi - "puszczone" na dekompresji (czyli bez "gazu") w dół (wystarczą nikskie góry żeby się o tym przekonać) na dystansie 3 - 5 km zawsze "zgubią" temperaturę (wskaźnik opadnie do 60-70C), a z nawiewów poleci zimne powietrze.
Przypadłość (wada ?) dotyczy również jednostek R5 (2.5TDi).
Natomiast samochody z silnikami V6 (2.5TDi)
w najgorszym przypadku stracą nieco temperatury oleju (na wskaźniku będzie ok. 70 - 80C) ale
temperatura płynu ani drgnie, a z nawiewów ciągle poleci wystarczająco gorące powietrze. Jak to "szło" Baskecik: "Bez komentarza" czy jakoś tak podobnie ... .
No i oczywiście "wnioski wyciągnijcie sami" (to również cytat by Basket).
Zanim po raz kolejny zaczniesz zadymę naucz się czytać ze zrozumieniem.
Napisałem wyraźnie , że wyjątkiem jest pozostawienie silnika na wolnych obrotach , gdy motor utrzymywany jest na minimalnej dawce, a ty mi wyjeżdzasz z jazdą z górki przez 5 km , gdzie motor jedzie na cut-offie, czyli na dawce równej "0".
Moje obserwacje silnika AKE z notkiem na kolanie i uważną obserwacją kanału 007 potwierdzają, że trzyma on temperaturę dęba, ale dysputa jak pewnie nie zauważyłeś dotyczy AFB i meszrum wyraźnie odciął ten motor od reszty 2,5 TDI , w czym przyznałem mu rację.
Po raz kolejny napiszę: "bez komentarza".
Poza tym przyznałeś mi rację jednocześnie zarzucając nieprawdę, a to już zakrawa na prowokację ...
PS: ponieważ nie mam w swoim rejonie spadków o długości 5 km, nie mam możliwości potwierdzenia twojej teorii, ale jazda na cut-offie na spadku o długości ok 1,5 km nie powoduje spadku temp. Ponieważ jeżdzę cały czas z ustawionym 49 na klimatroniku, mam cały czas na oku rzeczywistą temperaturę i dopóki miałem sprawną osłonę, temp nigdy nie spadła poniżej 90 st C. Teraz ze zdjętą osłoną temp spada do min 89 st C. Mowa o AFN.