.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 17:03:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 V6 AKN]praca turbiny
PostNapisane: 08.lut.2007 10:18:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
czy takie przeładowanie ok. 1.2sek. nie grozi notlaufem?
Obrazek

wykresik na podstawie logu 011, 3 bieg w funkcji czasu.

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 V6 AKN]praca turbiny
PostNapisane: 08.lut.2007 11:50:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
SebMis napisał(a):
czy takie przeładowanie ok. 1.2sek. nie grozi notlaufem?
Obrazek

wykresik na podstawie logu 011, 3 bieg w funkcji czasu.


Jest za krótkie, żebyś "w nagrodę" otrzymał notlaufa (he, he...) :diabel:
Niemniej jednak - zdecydowanie przyjrzałbym się powodom tak wysokiego przeładowania - grubo ponad 2500 mbar, podczas gdy dopuszczalne dla Twojego AKN-a jest 2250 mbar. Dopiero co sprawa była omawiana w wątku Bertosa -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=54209
Zarzuć jeszcze 011 w nastawach podstawowych, a "cyganka prawdę Ci powie"...

[+]

prawie 2600 mbar :!!: Ta turbina chyba świeci Ci przez chwilę żywym ogniem, jak grzybki z Czernobyla :diabel:

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 12:02:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
ale u niego przeładowanie jest przez ponad 6sek. mi chodzi o bezwładność turbiny, czy ta sekunda jest do przyjęcia?
przeładowanie do powyżej 2500 jest pewnie powodem modyfikacji ciśnienia zadanego z 2000 na 2300 :diabel:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 12:10:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
SebMis napisał(a):
przeładowanie do powyżej 2500 jest pewnie powodem modyfikacji ciśnienia zadanego z 2000 na 2300 :diabel:


tak, dokładnie tak jest.
gdyby mapa została nietknięta, to przeładowanie wyniosłoby circa 2300.
wszystko jest akceptowalne, jeżeli nie grozi notlaufem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 12:21:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
SebMis napisał(a):
ale u niego przeładowanie jest przez ponad 6sek. mi chodzi o bezwładność turbiny, czy ta sekunda jest do przyjęcia?
przeładowanie do powyżej 2500 jest pewnie powodem modyfikacji ciśnienia zadanego z 2000 na 2300 :diabel:


SebMis, u mnie przeładowanie rzędu circa 2540 mbar trwające około 2 sekund - nie powodowało notlaufuffffff :diabel:
Wydaje mi się, że możesz spać spokojnie :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 12:49:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
typowy overboost (chwilowe podniesienie doładowania-innymi słowy wgniatanie plecków w fotel przy gwałtownym wcisnieciu pedału gazu :diabel: ) .....
normalna sprawa tym bardziej ze masz dłubniety soft dlatego wartosc jest tak wysoka ..... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 12:58:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
AYM
Obrazek

AFB
Obrazek



SebMis, jak widać masz raczej zdrowe turbo :diabelek: ...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 13:00:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Dla tej turbiny w miarę bezpieczne jest 1.5 bara. Ja śmigałem na 1.6 a nawet przez pomyłkę pompowała 2bary :galy: i jej nie wysadziłem ale wyć zaczeła ;)
p.s
Nawet na lekkim sofcie one okrutnie mogą przeładowywać w momencie overboostu ale raczej tylko na maulanej skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: