.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 05:52:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.9 TDI 1Z] Cieknie z turbiny i przy 120 dymi
PostNapisane: 08.lut.2007 16:52:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2005 23:43:50
Posty: 17
Lokalizacja: Zduńska Wola-Warszawa
Witam.Mam pytanko.Samochodzik chodzi super,spalanie w normie ,moc też.Mam tylko dwa problemy:
1.Przy jeżdzie w trasie powyżej 120 km/h z tyłu zaczyna mocno dymić na szaro-do 120 jest ok.

2.Gdzieś w okolicach turbiny cieknie mi olej na kolektor ponieważ czuc go nieraz w kabinie.Na kanale zauważyłem że pod turbiną jest przewód który łączy turbinę i bok bloku silnika(czy to nie przewód odprowadzający olej?)
Przewód ten jest caly w oleju.Mam pytanie czy ten przewód można dokręcić,lub wymienic uszczelkę ,lub ile taki przewód może kosztowac i czy jest ogólnie dostępny czy trzeba go zamawiac w serwisie?

_________________
Mareczek1%
Było 80 Avant 1,9tdi '93r
Jest A6 C5 1,9 tdi Avant 2001r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 17:18:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Mozesz uszczelke odkrecic wyczyscic wszystko , posmarowac sylikonem ale tym czerwonym i skrecic. Co do stanu turbosprezarki to jej czas sie konczy i radze nie jezdzic tylko wymien turbinke. Szkoda tak jezdzic poniewaz bedziesz miec duzo nagaru w dolocie w komorze sprezania a to nie wplywa dobrze na prace silnika. Sciagnij przewod gumowy ktory idzie do kolektora ssacego i sam sie przekonaj co tam juz jest nazbierane :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 17:18:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dokręć ten przewód, w 1Z jest to dość często występująca usterka.
Szary dym z rury zwiastuje:
- koniec uszczelniaczy zaworów
- słabe pierścienie zgarniające
- uszkodzeie łożyska turbiny :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 14:53:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2005 23:43:50
Posty: 17
Lokalizacja: Zduńska Wola-Warszawa
baskecik napisał(a):
Dokręć ten przewód, w 1Z jest to dość często występująca usterka.
Szary dym z rury zwiastuje:
- koniec uszczelniaczy zaworów
- słabe pierścienie zgarniające
- uszkodzeie łożyska turbiny :(



Ale czy w tym przypadku nie miałbym większego zużycia oleju? Bo to mam w normie tzn. niecały litr na 10000km.
Moc mam w normie,spalanie też,olej j.w więc może to regulacja?Do 120 km jest ok.Nawet powyzej 120 jak równo trzymam prędkość też ok. Dopiero jak dodam gazu to pojawia sie ten dym.
W turbince sprawdzałem ,za dużo nagaru nie ma,łopatki czyste, kręca sie lekko-czy aby na pewno turbinka do wymiany??
Czy VAG albo podpięcie turbinki do sprawdzenia ciśnienia coś powinno wykazać?
Dzięki za odpowiedzi.Pozdrawiam

_________________
Mareczek1%
Było 80 Avant 1,9tdi '93r
Jest A6 C5 1,9 tdi Avant 2001r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 15:41:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
mareczek7 napisał(a):
Czy VAG albo podpięcie turbinki do sprawdzenia ciśnienia coś powinno wykazać?


zVagowanie autka moze rozjasnic sprawe ........ ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 18:57:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Mam podobny przypadek ze na dole pod turbina gumowa rura jest w oleju... Czy zatkanie EGR pomoze? Jechalem dzis tak przez moment dla sprawdzenia 180. Czy ta zabrudzona olejem rura moze zwiastowac koneic turbawki :zly: ?

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 19:06:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Oj nie czytacie ze zrozumieniem, napisałem wyraźnie że należy zacząć od dokręcenia przewodu olejowego. Klucz do łapki, mocna lampa i za 5 minut problem przestaje istnieć.
Turbawka nie pada tak od razu, spokojna głowa.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 15:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2006 23:35:31
Posty: 415
Lokalizacja: woj. małopolskie
Baskecior napisał(a):
Turbawka nie pada tak od razu, spokojna głowa.


a jakie sa objawy że turbina za jakiś czas może odmówić posłuszenstwa??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 15:46:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Blok 011 prawde powie , reguly nie ma.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: