.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 00:40:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 14:31:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
carlnova napisał(a):
[ ale w dalszym ciągu utrzymuję, że na sprawnych 6 świecach, przy temperaturze (minus 6, minus 5,5*C), po odpaleniu AFB bezpośrednio po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych można zaobserwować takie zjawisko (klekotania i zabujania obrotami)...

Powyższe świadczy o nie do końca sprawnym silniku lub źle ustawionym kącie wtrysku lub słabych wtryskach lub starym filtrze paliwa lub słabym paliwie ...
TDI im zimniej tym lepiej odpala, tzn. zakładając że silnik jest sprawny, im niższa temperatura tym więcej paliwka dostaje na rozruch - efekt jest taki że przy -5 w dół powinien odpalić zanim puścisz kluczyk stacyjki. Oczywiście przy ekstremalnie niskich temperaturach rzędu -20 i niżej trzeba będzie wykonać 1, 2 obroty wałem ale powinien równiutko zagdakać na wszystkich cylindrach i ma prawo jedynie do podwyższonych obrotów jałowych.
Nie trzeba czekać aż puści przekaźnik świec żarowych - po zgaśnięciu kontrolki świec - odpalamy a świece i tak jeszcze chwilę grzeją zapewniając równomierną prace silnika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 14:32:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
carlnova napisał:
Cytuj:
...ale w dalszym ciągu utrzymuję, że na sprawnych 6 świecach, przy temperaturze (minus 6, minus 5,5*C), po odpaleniu AFB bezpośrednio po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych można zaobserwować takie zjawisko (klekotania i zabujania obrotami)...


Mylisz się. Dziś w nocy było u nas około -8*C, przy odpałce -6*C. Uruchamiałem od razu po zgaśnięciu kontrolki. Żadnego klekotu, bujania obrotami itp. Obroty na poziomie ciut powyżej 1tys.


Wowo, po co odbijasz ze mną piłeczkę :?: :D
Łatwiejsze dla mnie do zrozumienia byłoby, gdybyś załączył filmik z porannego odpalenia AFB przy minus 6*C i w ten sposób okazał, że nie było żadnego klekotu, nawet chwilowego, bo inaczej...
... to pewnie ja mam jakiś indywidualny egzemplarz AFB :diabel:

Bawi Was udowadnianie carlnovie, ze jest nienormalny :/ :?: :diabel:
Bardzo śmieszne... :diabel: :diabel: :diabel:

[+]

jutro specjalnie dla Was wypcham moje AFB z garażu przed porannym strzałem:D
...poświęcę się, żeby było dokładnie i wyraźnie widać kontrolkę świec żarowych i mój voltomierz...
...a wtedy...cóż...
...pewnie postawicie tezę, że wszystkie moje nowe BERU są spalone :diabel:


Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 14:41:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
powiedzcie swojemu ulubieńcowi [krok po kroku], co ma uczynić, by w domowych warunkach [brak osprzętu NASA] sprawdzić, czy [na pewno] i która świeca udała się na spotkanie z transcendentem.


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 14:43:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
baskecik napisał(a):
carlnova napisał(a):
[ ale w dalszym ciągu utrzymuję, że na sprawnych 6 świecach, przy temperaturze (minus 6, minus 5,5*C), po odpaleniu AFB bezpośrednio po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych można zaobserwować takie zjawisko (klekotania i zabujania obrotami)...


Powyższe świadczy o nie do końca sprawnym silniku lub źle ustawionym kącie wtrysku lub słabych wtryskach lub starym filtrze paliwa lub słabym paliwie ...



Kąt wtrysku - widziałeś na logach :D
Wtryski - widziałeś na logach :D
Paliwo - jeżdżę na BP Ultimate :D
Filtr paliwa - to jedyne czego nie wymieniłem, bo mam jeszcze 5 tys. przebiegu...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 14:44:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nic nie odbijam :) tylko piszę o diametralnej poprawie odpału silnika po zmianie świec.
Jutro ma być temperatura delikatnie na + ,więc bez sensu bedą jakiekolwiek dyskusje. Trzeba czekać na mrozy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 14:56:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
carlnova napisał(a):
baskecik napisał(a):
carlnova napisał(a):
[ ale w dalszym ciągu utrzymuję, że na sprawnych 6 świecach, przy temperaturze (minus 6, minus 5,5*C), po odpaleniu AFB bezpośrednio po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych można zaobserwować takie zjawisko (klekotania i zabujania obrotami)...


Powyższe świadczy o nie do końca sprawnym silniku lub źle ustawionym kącie wtrysku lub słabych wtryskach lub starym filtrze paliwa lub słabym paliwie ...



Kąt wtrysku - widziałeś na logach :D
Wtryski - widziałeś na logach :D
Paliwo - jeżdżę na BP Ultimate :D
Filtr paliwa - to jedyne czego nie wymieniłem, bo mam jeszcze 5 tys. przebiegu...

Kompresja ?
Stan Aq i rozrusznika ?
;)
Filterek jest bardzo ważny , bardziej niż się wydaje ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 14:56:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
Nic nie odbijam :) tylko piszę o diametralnej poprawie odpału silnika po zmianie świec.
Jutro ma być temperatura delikatnie na + ,więc bez sensu bedą jakiekolwiek dyskusje. Trzeba czekać na mrozy :D


OK :peace: Czekamy na mrozy i zarzucamy to forum swoimi filmikami :diabel: , a nie "gdybamy" i "nabijamy się" z tego co piszą adwersarze...
Ma być materiał porównawczy jak do festiwalu filmowego, na podstawie którego można będzie wyciągnąć konstruktywne wnioski (jednocześnie udowadniając carlnovie, gdzie jego miejsce :diabel: )

Pozdrawiam :D

baskecik napisał(a):

Filterek jest bardzo ważny , bardziej niż się wydaje ;)



W najbliższym czasie do niego zajrzę :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 13.lut.2007 15:00:06 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 14:58:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czy filmiki z R4 w roli głównej też będą się liczyły w konkursie ?
@ Wowo - motorynkę masz zdrową , tylko pozazdrościć.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 15:03:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
baskecik napisał(a):
Czy filmiki z R4 w roli głównej też będą się liczyły w konkursie ?


Jasne, że tak :peace:
Tylko nie wiem, czy damy radę to odsłuchać :diabel:
...jak wiadomo ryk startującego odrzutowca ma ponad 120 decybeli :diabel:
...wiadomo też, że co nas nie zabije - to nas wzmocni :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 15:15:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Nie kłócę się, dyrektorze :peace:
Wdaję się w delikatną polemikę... :D


Podziwiam Twoją determinację i upór godny "lepszej sprawy" :): . Z tego wynika, że jeszcze trochę "powalczymy" :): :peace: .

carlnova napisał(a):
Otóż, zadziałaaaaaaaaaaałooooooooooooooooo, Piotruś :!!: :!!: :!!:
Moje aku tak reaguje na ewidentnie duży pobór prądu przy podgrzewie, czy też samym strzale (odpaleniu)
Ewidentnie było widać (słychać) "cyknięcie" sterownika i nagłe rozświetlenie się wskaźników po zakończeniu grzania.


Tak się składa, że w samochodzie masz trochę więcej przekaźników niż jeden od świec żarowych. Odbiorników prądu też jest więcej... . Po włączeniu zapłonu ECU testuje wszystko co przetestować potrafi, czego efektem jest miedzy innymi krótkotrwałe "mignięcie" kontrolki świec żarowych (zawsze). Jednak co najważniejsze, to zwróć uwagę nie na moment "cyknięcia" przed odpaleniem silnika, tylko spójrz co się dzieje z voltomierzem (i "przygasającym" podświetleniem zegarów) już po odpaleniu (ok.11-12 sekunda filmu) :!: :!!:
I odpowiedz sobie na pytanie czym jest spowodowane "przytrzymanie" wskazówki wyraźnie poniżej 12V -> pomimo ładowania z alternatora ... :): :!!:

carlnova napisał(a):
Nigdy nie zauważyłem, żeby voltomierz wychylił mi się "na minus" do ponad 11 - 11,5 V, (no chyba tylko podczas bardzo siarczystych mrozów - sprawdzimy :diabel: ) - nigdy na 100 % nie było to 10 V...


Abstrahując od bezwładności Twojego voltomierza -> przy wyłączonym silniku i "uruchomionych" świecach żarowych faktyczne napięcie w instalacji spadnie poniżej 11V.

carlnova napisał(a):
Zaprzeczam Twojemu stwierdzeniu, bo zauważ, że sam moment strzału również nie robi większego wrażenia na wskazówce voltomierza (wychyla się może do 11,5V), pobór prądu w tym momencie przez rozrusznik jest niezaprzeczalnie ogromny, prawda ?


Jest ogromny ale i w moim samochodzie jest podobnie do Twojego, tzn. podczas uruchamiania silnika "bez udziału" świec żarowych - wskaźnik napięcia opada mniej niż wtedy, kiedy po mroźnej nocy włączony zapłon powoduje "uruchomienie" świec :diabel: :galy: :diabel: .

carlnova napisał(a):
Piotruś napisał(a):


Brak klekotu i bujania silnikiem -> szczególnie w sytuacji kiedy świece przed rozruchem nie grzeją -> dowodzi calkowitej sprawności Twojego AFB (ale to już wiemy od tygodnia :P ). Zagadał bardzo fajnie, miękko i miarowo.



Grzeją... :!!: Tylko krócej, na zegarkach było ewidentnie zauważalne rozświetlenie przed startem. Zaręczam Ci, że pojawiłby się w ułamku sekundy - tak wyprowadzający mnie z równowagi - klekot - gdyby świece nie były wcale podgrzane...


1. Wyjaśnienie powyżej :): .
2. Być może bujanie silnika i klekot się u Ciebie pojawiał ... ale zanim skorygowałeś początek tłoczenia ... :diabel: .

carlnova napisał(a):
Nikt Ci nie zamknie tego wątku - dopilnujemy :diabel:


"Bez komentarza" :): :peace: .

carlnova napisał(a):
Czekamy zatem na Twoje MOVIE rodem z najlepszych hollywodzkich produkcji :peace:


1. Obiecuję :diabel: .
2. W najgorszej sytuacji liczę chociaż na takie warunki, w jakich Mesz nakręcił swoje AYM.

carlnova napisał(a):
"Przyjrzyj" pisze się przez -> RZ <-
... to zrobiłem celowo i specjalnie, ale nie złośliwie :diabel: :diabel: :diabel: (bez urazy ;) )


1. :oops:
2. Widzę, że wyostrzyłeś uwagę niczym VP44 - gdzies tak na 100,2 % :): :peace:


carlnova napisał(a):
Co do reszty wypowiedzi przyznaję Ci rację, ale w dalszym ciągu utrzymuję, że na sprawnych 6 świecach, przy temperaturze (minus 6, minus 5,5*C), po odpaleniu AFB bezpośrednio po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych można zaobserwować takie zjawisko (klekotania i zabujania obrotami)...


Powtórz próbę :D .

carlnova napisał(a):
Czy ktoś pomoże mi przekonać Piotrusia :?: ;)
HELP :!: HILFE :!: POMOCY :!: :peace:


:diabel: :diabel: :diabel:
To Ci się udało. Za sam tekst stawiam :piwo:
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 15:23:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ponawiam prośbę: uświadomcie mnie, co uczynić, by samemu sprawdzić świece...

dobry człowiek, który uczyni powyższe dostanie przeświadczenie, że mi pomógł... ;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 15:25:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
witam szanownych Kolegów :)
nie bardzo wiem o co kruszycie kopie, teoretycznie diesel z bezpośrednim wtryskiem powinien palić bez grzania, stopień sprężania jest tak duży, że te kilka, kilkanaście stopni różnicy w temperaturze powietrza na pewno nie ma znaczenia
faktem na pewno jest że akumulatorki BARDZO nie lubią temperatur <0*C, a ich wydajność spada wówczas radykalnie, stąd też walka o jak najszybszy odpał silniczka bo aku wiele nie zniesie
prawdopodobnie różnica w niby lepszym odpaleniu silniczka po cyknięciu przekaźnika świec wynika z mniejszego obciążenia właśnie akumulatorka[nie marnujemy prądu na świeczki], a tym samym daje wyższą prędkość skokową/lińjową tłoków, co prawdopodobnie lepiej wpływa na rozgrzewanie powietrza w komorze spalania co z koleji ułatwia samozapłon ON
oczywiście nie jestem inżynierem i mogę się mylić :peace:
bynajmniej nie zwracam specjalnie uwagi na to w krórej dziesiątej części sekundy przekręcam kluczyk w stacyjce, a wynika to z nowego aku
do tego stopnia, że zapalałem klekotka nawet przy -12*C zapominając o świecach, a mając w pamięci że to TDi :diabel: , po prostu przez jakiś czas myślałem że tu nie ma świec żarowych :rofl: [nadmienię że odpalał bez błędnie aczkolwiek po jakimś dodatkowym obracie wałem, albo dwoma obrotami :)]

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 15:25:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
meszrum napisał:
Cytuj:
powiedzcie swojemu ulubieńcowi [krok po kroku], co ma uczynić, by w domowych warunkach [brak osprzętu NASA] sprawdzić, czy [na pewno] i która świeca udała się na spotkanie z transcendentem.


1. Przewód elektryczny w ręke i stykasz końcówkę świecy z + aku. Jeśli iskrzy - świeca grzeje, jeśli nie iskrzy masz zaślepkę.
2. Klucz nasadkowy łamany 10 i odkręcasz. Podpinasz bezpośrednio pod aku i patrzysz czy grzeje.

Cieszy mnie to, że choć tego możesz się ode mnie nauczyć :peace:

jarekle -> przecież pisałem, że na spalonych świeczkach palił przy w miare sporych mrozach, bez jakichś większych problemów. Jednak ze sprawnymi świecami odpał jest lżejszy i kilka chwil po rozruchu silnik pracuje delikatniej, bardziej miarowo i stawia zasłony.
Przeczytaj posty dokładniej od początku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 15:31:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
powiedzcie swojemu ulubieńcowi [krok po kroku], co ma uczynić, by w domowych warunkach [brak osprzętu NASA] sprawdzić, czy [na pewno] i która świeca udała się na spotkanie z transcendentem.


:517:


Do kontroli świec potrzebne jest "specjalne urządzenie" :): :diabel: .
(serio - jest "takie coś") :peace:

Tobie wystarczy:
- zapał
- nasadowy klucz "10" do odkręcenia pokrywy silnika (tej plastkowej, niech Cię Pan Bóg chroni przed wykręceniem maski :galy: :): :diabel: :diabel: )
- "szczypczyki" lub delikutasne kombinerki, którymi "wyrwiesz" fajki "zasilające" na świecach

I teraz UWAŻAJ:

- najważniejszy Twój narzędź, to około 1,5m kabelek

Z jednej strony odizolowany na tyle, żeby "trwale i bezpiecznie" połączyć go z "+" akku, a z drugiej strony zdejmiesz izolacji tylko tyle ile potrzeba do wygodnego "dotykania" tego "cycka", na który normalnie nałożona jest fajka świecy :P .

Kontrola właściwa polega na tym, żeby "pocierać" :): końcówkę "druta" :): o "cycek" :): na każdej świecy osobno i notować która iskrzy, a która nie iskrzy :): . Te, które nie iskrzą -> co logiczne -> nadają się do du.., sorki: do wywalenia :D .

Jeśli moje, jak zwykle pokrętne objaśnienia są niezrozumiałe - pytaj dalej :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 15:44:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
klem z aku nie zdejmuję?

dziękuję, koledzy.

:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 15:52:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nie zdejmujesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 15:53:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
klem z aku nie zdejmuję?


Nie zdejmujesz, bo samo połączenie druta z "+" i świeczką nie wywoła iskrzenia / nie "zamknie obwodu". Musisz mieć "-" na masie silnika.

Wskazane zachowanie ostrożności - przypadkowe dotknięcie połączonego z "+" druta -> może spowodować jego zespawanie się np. z głowicą :!!: :!!: :!!:

Koniecznie wyłącz zapłon, a kluczyki najlepiej schowaj do kieszeni :!!: :!!: :!!:


carlnova napisał(a):
...pewnie postawicie tezę, że wszystkie moje nowe BERU są spalone :diabel:


Na dzień dzisiejszy (jeszcze :): ) nie są :P ... .
Widać to najwyraźniej po przygasaniu zegarów i voltomierzu bezpośrednio po uruchomieniu silnika :diabel: .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 16:00:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Piotruś napisał:
Cytuj:
Wskazane zachowanie ostrożności - przypadkowe dotknięcie połączonego z "+" druta może spowodować jego zespawanie się np. z głowicą


Potwierdzam :diabel: więc jak rączki się telepią, to powierz tę czynność koledze :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 17:44:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
ponawiam prośbę: uświadomcie mnie, co uczynić, by samemu sprawdzić świece...

dobry człowiek, który uczyni powyższe dostanie przeświadczenie, że mi pomógł... ;)

Wykręcić każdą ze świec i podłaczyć na krótko do aq. Uważaj przy tym aby nie poparzyć się:

1) Bezwzględnie odłączyć AQ (biegun (-) :!!:
2) Zdobądź przewód o przekroju min 2,5 mm2 o długości ok 1 mb.
3) Odizoluj jeden z końców przewodu na długości ok 2 cm, a drugi na odcinku ok 4 cm.
4) Wykręcasz świecę żarową (klucz 10 o długości ok 15 cm + ramię o długości ok 30 cm - w razie czego mogę udostępnić)
5) Okręcasz odizolowaną końcówkę (4 cm) wokół najwyższego punktu świecy żarowej , niższą jej część dotykasz do bieguna (-) w AQ. Drugą ręką dotykasz drugi koniec przewodu do bieguna (+) AQ i liczysz do 10-ciu.
Świeca musi rozgrzać się do czerwoności. Jeśli się nie rozgrzała lub czas jej rozgrzania jest długi - kwalifikuje się do wymiany.

Musisz uważać abyś się nie poparzył. :!!:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 19:10:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Carlnova przyznaje się bez bicia do błędu :/
...nie obejrzał dokładnie wskazówki voltomierza :diabel:
BERU działają tak jak powinny, a ECU rzeczywiście przy dodatnich temperaturach mówi świecom:
..."nikt was tutaj nie lubi"... :diabel:
Wrzucam kolejne dzieło, na którym ewidentnie można zaobserwować, że przy pierwszych obrotach silnika ECU załącza świece żarowe dla ustabilizowania sytuacji, mimo, że wcześniej o nich "zapomniał". A więc żyją :!:
Ale i tak będę odpalał auto z "przedłużonym czasem grzania" i na tym polu nie podniosę białej chorągiewki :D :D :D

http://rapidshare.com/files/16308641/S4023814.AVI

[+]

...jeżeli chodzi o dzieła, które stworzycie do festiwalu filmowego - serdecznie się uprasza o zachowanie uczciwości i nie grzanie świec (trzykrotne) przed właściwym porannym strzałem. :diabel: :diabel: :diabel:
...obowiązuje FAIR PLAY :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: