.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 00:12:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.9TDi] Opony z indeksem predkosc H, czy V?
PostNapisane: 07.lut.2007 15:08:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.gru.2005 18:35:46
Posty: 220
Lokalizacja: Rzeszów
Sezon wiosenny sie zbliza, wiec pasowaloby sie juz rozgladnac za nowymi oponami. Posiadam felgi 15", ale gum na nie jak na lekarstwo. Na allegro w rozmiarze 205/60 R15 jest aktualnie tylko jeden komplet, ale z indeksem predkosci H. Czytalem manuala do Audi 80, a tam producent zaleca stosowanie opon w wyzej wymienionym rozmiarze z indeksem V. Jaki indeks predkosci bedzie odpowiedni? Czy opony moga posiadac inna wysokosc profilu, np. 55? Jak to bedzie ywgladala, czy odbije sie na komforcie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 15:25:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
na komfort ma większy wpływ bieżnik niż indeks prędkości opony.
nie sugerowałbym sie za bardzo indeksem, i tak nie będziesz tak tej opony przeciążał, żeby latała na granicy swojej wytrzymałości. Jak te z H są tańsze to je bierz.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2007 00:47:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
leo po tobie nie spodziewałbym się takiej odpowiedzi . opony tylko takie jakie zaleca producent . a różnica między h i V odczuwalna jest już przy ok 90 km/h.zupełnie inna trakcja auta . wiem to z własnego doświadczenia jak i z praktyki . pare razy w mieśiącu przyjeżdzają klienci bo im się auta nie prowadzą jak należy są bujliwe pływają .a ze względów oszczędnościowych pozakładali opony w indexach t lub h .zawias w b-4 zaprojektowany został z uwzględnieniem opon klasy V i tego powinniśmy się trzymać

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2007 12:40:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.gru.2005 18:35:46
Posty: 220
Lokalizacja: Rzeszów
Dzieki za odpowiedz. Tez raczej bylem przekonany do tych z indeksem predkosci V. Teraz pozostaje je kupic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2007 14:26:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
enduro7777 napisał(a):
leo po tobie nie spodziewałbym się takiej odpowiedzi . opony tylko takie jakie zaleca producent . a różnica między h i V odczuwalna jest już przy ok 90 km/h.zupełnie inna trakcja auta . wiem to z własnego doświadczenia jak i z praktyki . pare razy w mieśiącu przyjeżdzają klienci bo im się auta nie prowadzą jak należy są bujliwe pływają .a ze względów oszczędnościowych pozakładali opony w indexach t lub h .zawias w b-4 zaprojektowany został z uwzględnieniem opon klasy V i tego powinniśmy się trzymać


przesada!

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2007 17:08:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
na krętych mazurskich drogach jest kolosalna różnica a z racji wykonywanego zawodu mogę mogę sobie pozwolić na wielokrotną zmianę opon w ciągu dnia i tak np na nierównych łukach szybko pokonywanych na indexie H odczuwalne jest szarpanie kierownicy na nierównościach . po założeniu V objaw znika . natomiast po założeniu T nie możliwe jest pokonanie tego łuku z tą samą predkością

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 16:32:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
enduro7777 napisał(a):
na krętych mazurskich drogach jest kolosalna różnica a z racji wykonywanego zawodu mogę mogę sobie pozwolić na wielokrotną zmianę opon w ciągu dnia i tak np na nierównych łukach szybko pokonywanych na indexie H odczuwalne jest szarpanie kierownicy na nierównościach . po założeniu V objaw znika . natomiast po założeniu T nie możliwe jest pokonanie tego łuku z tą samą predkością
Myśle że troche przesadzasz, tu bardziej chodzi o wewnetrzna bdowe opony niż o uzytą gume, przewaliłem wiele opon, o różnych indeksach prętkości, i moim zdaniem w pokonywaniu zakrętów znaczenia ma profil opony, szerokość i żeżba bieżnika ,i temperatura opony, a nie indeks prędkości. (H=do 210km/h, V=do 240km/h)

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 19:09:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
nie przesadzam akurat to dilekatne szarpanie po szybkim i nierównym nie dawało mi spokoju .przez tydzień zmieniałem różne opony różnych producentów i sprawdzałem je na tym samym odcinku
( droga do pracy i z powrotem)i okazało się żz szarpanie występuje na H po załóżeniu V PROBLEM ZNIKNĄŁ. by pojawić się ponownie jak zamontowałem h. wcześniej podejrzewałem zbyt miękie tuleje na wachaczach i zmieniłem je na org z ASO ale to nic nie pomogło

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2007 19:16:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
enduro7777 napisał(a):
nie przesadzam akurat to dilekatne szarpanie po szybkim i nierównym nie dawało mi spokoju .przez tydzień zmieniałem różne opony różnych producentów i sprawdzałem je na tym samym odcinku
( droga do pracy i z powrotem)i okazało się żz szarpanie występuje na H po załóżeniu V PROBLEM ZNIKNĄŁ. by pojawić się ponownie jak zamontowałem h. wcześniej podejrzewałem zbyt miękie tuleje na wachaczach i zmieniłem je na org z ASO ale to nic nie pomogło


zakladales takie same nowe opony? czy uzywki? tego samego producenta?

przy predkosci 90km/h nie da sie tego odczuc

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2007 18:52:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
opony były zakładane używane -depozytowe na koniec nowe V .kiedyś jak jężdziłem 1.8 nie było takiej różnicy ale w 2.8 jest wyczuwalna i to bardzo .

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2007 20:07:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
enduro7777 napisał(a):
opony były zakładane używane -depozytowe na koniec nowe V .kiedyś jak jężdziłem 1.8 nie było takiej różnicy ale w 2.8 jest wyczuwalna i to bardzo .


to sam sobie odpwiedziales. Nigdy w to nie uwierze, ze index predkosci bedzie mial wplyw przy predkosci 90km/h oraz przy normalnym uzytkowaniu. Jesli bys zakladal te same opony, tego samego producenta, wyprodukwane w tym samym okresie to moze, ale nie rozne.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 11:04:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
skoro nie wierzysz to załóż do troszkę mocniejszego auta index T i podeptaj troszkę . tylko uważaj bo to może się żle skończyć i możę ci w pewnym momencie nie wydać

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 16:07:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
Homologacja pojazdu podaje symbol prędkości i indeks nośności opon zamontowanych jako oryginalne wyposażenie i odpowiadające im charakterystyki pojazdu. Rozmiar, symbol prędkości i indeks obciążenia zostaly określone przez konstruktora (zatwierdzane przez producenta) dla zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa, przyjemnej i komfortowej jazdy. Symbol prędkości nie odpowiada wylącznie ograniczeniu prędkości, jest on również indeksem odporności na naprężenia, który odpowiada najlepszemu kompromisowi pomiędzy BEZPIECZEŃSTWEM / OSIĄGAMI / ZACHOWANIEM SIĘ PODCZAS JAZDY.

A należy za to zauważyć, że jest zawsze możliwe zamontowanie opony o wyższym symbolu prędkości. W tym celu istnieje od dnia 1 stycznia 1995 dyrektywa europejska 92-23 z uzupelnieniem 3.4 do artykulu R 59 kodeksu drogowego, która precyzuje :
« jest zabronione montowanie na pojazdach samochodowych i ich przyczepach ujętych w paragrafie II kodeksu drogowego, opon, na których występuje symbol prędkości lub indeks nośności mniejszy od maksymalnej dopuszczalne wartości, przewidzianych przez konstruktora pojazdu ».

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 22:02:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.gru.2005 18:35:46
Posty: 220
Lokalizacja: Rzeszów
No i sprawa zalatwiona - enduro7777 is winner :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 16:52:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
miałem zakładać nowy temacik ale szukajka zadziałała ;)

ale wkleje i tak moze sie przyda


Opony - oznaczenia
Skróty dotyczące opon osobowych i dostawczych:

* (...) - homologacje do montażu fabrycznego
* FR - opona ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi
* ML - opona ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi
* FP - ochraniacz felgi
* cord - ochrona felgi na ściance bocznej opony
* no lbl - brak kolorowego napisu na boku opony
* OE - opony na pierwszym wyposażeniu
* RF lub Reinf. - (reinforced) - opona o podwyższonym indeksie nośności, dodatkowo wzmacniana
* R/F lub RFT - opony Run Flat (technologia "jazda bez powietrza"; opony pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty ciśnienia)
* TL - opona bezdętkowa
* XL - opona wzmacniana o podwyższonym indeksie nośności
* WP- opona w przygotowaniu
* rear - opona przeznaczona na tylną oś pojazzdu
* G1- Czujnik kontroli cisnienia
* RIGHT - Opona do montażu po prawej stronie samochodu
* LEFT - Opona do montażu po lewej stronie samochodu
* RA - Opona dostępna do wyczerpania stanów magazynowych
* B - homologacja grupy Volkswagen
* C1 - Homologacja Dodge Viper
* K1 - homologacja Ferrari
* MO - homologacja Mercedes
* N, N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche
* * lub M3 - homologacja grupy BMW
* C - oznaczenie opon o wyższej nośności-typowo dostawczych

Skróty dotyczące tylko opon 4x4

* BSW - czarny bok opony
* ORWL - białe kontury liter na boku opony
* RWL, RW - białe litery na boku opon terenowych
* RB - czarne litery na boku opon terenowych
* RB - osłona felgi
* WP - opona w przygotowaniu
* G1 - Czujnik kontroli cisnienia
* B - homologacja grupy Volkswagen
* C1 - homologacja Dodge Viper
* MO - homologacja Mercedes
* N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche
* * lub M3- homologacja grupy BMW

Indeksy prędkości

Mając zamontowane opony z indeksem Q, nie należy przekraczać prędkości 160 km/h.

* J - do 100 km/h
* K - do 110 km/h
* L - do 120 km/h
* M - do 130 km/h
* N - do 140 km/h
* P - do 150 km/h
* Q - do 160 km/h
* R - do 170 km/h
* S - do 180 km/h
* T - do 190 km/h
* H - do 210 km/h
* V - do 240 km/h
* W - do 270 km/h
* Y - do 300 km/h
* VR - powyżej 210 km/h
* ZR - powyżej 240 km/h

Indeksy nośności

Jeśli nasz samochód ma dopuszczalną masę całkowitą (jest w dowodzie rejestracyjnym) 1900 kg, to każda z opon powinna mieć indeks nośności 82 (1900kg / 4 opony = 475 kg / na oponę).

* 62 - 265 kg / na oponę
* 63 - 272 kg / na oponę
* 64 - 280 kg / na oponę
* 65 - 290 kg / na oponę
* 66 - 300 kg / na oponę
* 67 - 307 kg / na oponę
* 68 - 315 kg / na oponę
* 69 - 325 kg / na oponę
* 70 - 335 kg / na oponę
* 71 - 345 kg / na oponę
* 72 - 355 kg / na oponę
* 73 - 365 kg / na oponę
* 74 - 375 kg / na oponę
* 75 - 387 kg / na oponę
* 76 - 400 kg / na oponę
* 77 - 412 kg / na oponę
* 78 - 425 kg / na oponę
* 79 - 437 kg / na oponę
* 80 - 450 kg / na oponę
* 81 - 462 kg / na oponę
* 82 - 475 kg / na oponę
* 83 - 487 kg / na oponę
* 84 - 500 kg / na oponę
* 85 - 515 kg / na oponę
* 86 - 530 kg / na oponę
* 87 - 545 kg / na oponę
* 88 - 560 kg / na oponę
* 89 - 580 kg / na oponę
* 90 - 600 kg / na oponę
* 91 - 615 kg / na oponę
* 92 - 630 kg / na oponę
* 93 - 650 kg / na oponę
* 94 - 670 kg / na oponę
* 95 - 690 kg / na oponę
* 96 - 710 kg / na oponę
* 97 - 730 kg / na oponę
* 98 - 750 kg / na oponę
* 99 - 775 kg / na oponę
* 100 - 800 kg / na oponę
* 101 - 825 kg / na oponę
* 102 - 850 kg / na oponę
* 103 - 875 kg / na oponę
* 104 - 900 kg / na oponę
* 105 - 925 kg / na oponę
* 106 - 950 kg / na oponę
* 107 - 975 kg / na oponę
* 108 - 1000 kg / na oponę
* 109 - 1030 kg / na oponę
* 110 - 1060 kg / na oponę
* 111 - 1090 kg / na oponę
* 112 - 1120 kg / na oponę
* 113 - 1150 kg / na oponę
* 114 - 1180 kg / na oponę
* 115 - 1215 kg / na oponę
* 116 - 1250 kg / na oponę
* 117 - 1285 kg / na oponę
* 118 - 1320 kg / na oponę
* 119 - 1360 kg / na oponę
* 120 - 1400 kg / na oponę
* 121 - 1450 kg / na oponę
* 122 - 1500 kg / na oponę
* 123 - 1550 kg / na oponę
* 124 - 1600 kg / na oponę
* 125 - 1650 kg / na oponę
* 126 - 1700 kg / na oponę

Dla indeksów prędkości VR, ZR, V, W, Y:

* Dla opon kategorii VR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 210km/h.
* Dla opon kategorii ZR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 240km/h.
* Dla opon z indeksem V należy zmniejszyć obciążenie o 3% co 10km/h w zakresie od 210 do 240km/h.
* Dla opon z indeksem W należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 240 do 270km/h.
* Dla opon z indeksem Y należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 270 do 300km/h.


skopiowane ze stronki
http://www.netcar.pl/x_C_X__P_SAS__P2_3714.html

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: opony audi b4
PostNapisane: 28.mar.2007 18:19:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2007 18:15:22
Posty: 2
ktos pisze ze w zakretach lepiej prowadzi sie auto z symbolem predkosci opon v niz h to totalne bzdury producent zaleca opony do tego typu audi 195 65 r15 91 t lub 205 60 r 15 91 v tak jest napisane w orgnalnym niemieckim dowodzie moje b4 mialo 195 a teraz ma 205 prowadzi sie tak samo chyba jak ktos ma luzy w zawieszeniu to najlepiej zwalic na opony mieszkam w niemczesz i tutaj zwracaja na symbol predkosci opon na przegladzie nie podbija jezeli sa inne opony niz producent zaleca pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 19:41:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
SLAWKO 83 napisał(a):
Jeśli nasz samochód ma dopuszczalną masę całkowitą (jest w dowodzie rejestracyjnym) 1900 kg, to każda z opon powinna mieć indeks nośności 82 (1900kg / 4 opony = 475 kg / na oponę).

Zbytnio to uproszczone. Masa nie rozkłada się równomiernie na wszystkie 4 opony. W dodatku podczas jazdy (przyspieszanie, hamowanie, pokonywanie zakrętów) nacisk znacznie się zmienia.


enduro7777 napisał(a):
jest zabronione montowanie na pojazdach samochodowych i ich przyczepach ujętych w paragrafie II kodeksu drogowego, opon, na których występuje symbol prędkości lub indeks nośności mniejszy od maksymalnej dopuszczalne wartości, przewidzianych przez konstruktora pojazdu ».

Opon zimowych też się to tyczy?

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Ostatnio edytowano 28.mar.2007 19:43:45 przez quattro PETE, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 19:43:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
A nie jest tak ze opony z wyższym indeksem prędkości mają twardsze ścianki boczne dzięki czemu nie uginają sie tak na zakrętach?

Pozdrawiam

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 21:07:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 20:16:47
Posty: 60
Lokalizacja: Lublin
enduro7777 napisał(a):
jest zabronione montowanie na pojazdach samochodowych i ich przyczepach ujętych w paragrafie II kodeksu drogowego, opon, na których występuje symbol prędkości lub indeks nośności mniejszy od maksymalnej dopuszczalne wartości, przewidzianych przez konstruktora pojazdu ».

Opon zimowych też się to tyczy?[/quote]

Też się to tyczy ... tyle, że dane dla opon zimowych są (przynajmniej w przypadku B4) inne: 195/65/R15 91 Q lub T na feldze 6Jx15.


Ja natomiast mam inne pytanko - nabyłem Pirelli P6 w rozmiarze 195/65 R15TL 91H(F) - co oznacza "F" na końcu ?? Dodam, że to F występuje tylko i wyłącznie w tej rozmiarówce i indexie V dla tej opony co można sprawdzić tutaj http://www.pirellip6.com/p6/price-size-p6.jhtml

_________________
OOOO Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM '93 [CGT - gearbox, IMASAF exhaust] PB95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 11:48:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
ostro zaczynasz -do maćka 29 jak popracujesz 30 lat w ogumieniu to podejmę z tobą dyskusję

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: