.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.mar.2025 14:48:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABT] Wysokie spalanie na benzynie i gazie
PostNapisane: 13.lut.2007 13:43:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 10:13:00
Posty: 28
Jak w tytule. W mieście pali mi 14.2 Pb a gazu 16.5, co wydaje się wartosciami znacznie powyżej normy. Dodatkowo mam objaw jakby przydławiania się silnika przy przyspieszaniu zarówno na benzynie jak i na gazie (instalacja II generacji). Dzieje się tak przy rozgrzanym silniku i po uprzedniej pracy silnika na wolnych obrotach. Sondę wymieniałem w październiku na uniwersalną Boscha. Woltomierz wskazuje, że sonda pracuje, choć przed poprzednią wymianą też tak wskazywał a objawy były podobne choć silniejsze. Moje pytanie do szanownych kolegów brzmi: Jakie elementy mogą wpływać jednocześnie na spalanie i pracę silnika zarówno na gazie jak i benzynie? Wykluczam na razie sondę, kopułkę i palec rozdzielacza, swiece, filtr paliwa, bo to wszystko bylo wymienione. Pytanie drugie: W jaki sposób, za pomocą jakiego mechanizmu ECU w ABT steruje kątem wyprzedzenia zapłonu i czy tu może się kryć również przyczyna złej pracy silnika?

_________________
Audi B4 2.0 ABT 1992
Nie wierzę mechanikom!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 19:21:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Sprawdz gume pod mono wtryskiem na poczatek, takie objawy spowodowane sa raczej gdzies lewym powietrzem, to na poczatek.

Katem wyprzedzenia steruje w silniku ABT tak jak piszesz ECU ktory ma zaprogramowane to w sterowniku, zaleznie od predkosci obrotowej silnika, temperatury cieczy, obciazenia silnika, sygnalu z sondy itd. itp.

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 20:53:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 18:01:04
Posty: 43
Lokalizacja: Wieluń
Przejrzyj ten temat : http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=54169 . Może cie coś naprowadzi na trop.
Krychu i jak cewkę wymieniłeś ?? ciekaw jestem efektów. Ja dopiero ze swoją powalczę w sobotę a o efektach dam znać. Man parę nowych pomysłów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 20:56:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Jeszcze czekam dzis zostala wyslana, jak dostane to zobaczymy efekty

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 09:12:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 10:13:00
Posty: 28
kokolino1, widziałem ten temat, ale nie znalazłem tam nic, co mogłoby pasować do mojego przypadku. Lewego powietrza nie bierze, bo guma była sprawdzana i przeze mnie i przez gazowników jakimś sprayem. Najdziwniejsze jest to, że muli się na ciepłym i to nie zawsze tylko wtedy, gdy chwilę pojeżdżę na wolnych obrotach i chcę przyspieszyć. Podejrzewam niedrożność układu wydechowego. Być może spaliny przy wolnych obrotach nie mają siły przebicia przez kata i dlatego samochód ciężko przyspiesza, przy czym kat podobno sprawny, ale kto to wie do końca. Może być tak, czy nie?

_________________
Audi B4 2.0 ABT 1992
Nie wierzę mechanikom!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 09:55:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 18:01:04
Posty: 43
Lokalizacja: Wieluń
ale z tego co wiem spray sprawdza nieszczelności o "charakterze" nadciśnienie a nie pod ciśnienia. Ja swoją gume wymieniałem jakiś misiąc wcześniej , fałszywego powietrza napewno ni puszczała ale to co się z nią zrobiło sam widziałeś. Co do kata możesz mieć rację ale jakby był zapchany to nie dałbyś rady jechać. Łatwo sprawdzić wykręć sonde i się przejedź spaliny będą miały gdzie uchodzić ja tak sprawdzałem swoje w dwoch samochodach. Chybe że jest sruba przet katem to ją wykręć.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: