.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.mar.2025 13:46:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 10:22:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w AKN nie było takiej chłodnicy i nikomu w tamtych czasach nie śniło się to nawet. pojawił się ten genialny pomysł w 2004.
zatem uważam, że Twoje C5 jest stare ;) ...wybacz jeżeli Cię to urazi.
[mam AFB z '98 ;) ]


Piotruś wyjawi Ci, jeżeli go poprosisz wszelkie informacji nt chłodzenia paliwa w przypadku VP44.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 12:24:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Faktycznie w tych silnikach ktos zle pomyslal aby pompa byla na srodku , to samo dotyczy nawiewow na turbosprezarke ktore zamontowali tez po jakims czasie chyba w modelach po 2002 roku. Dobrze ze przeszli na common rail :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 13:48:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Najczęściej padają pompy do 2002r Czym wyższa litera alfabetu na numerze seryjnym pompy tym mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia. Generalnie pewien rodzaj chłodnic paliwa jest w każdym 2.5 tdi z tym że te po 2003r mają ją pod maską i jest ona bardzo wydajna, a te starsze maja coś w rodzaju radiatorów na przewodach paliwowych, co niby jakoś chłodzi ale w nie wystarczający sposób. Same uszkodzenie elektroniki NIEMA NIC WSPÓLNEGO Z JAKOŚCIĄ ON. Głównie ma na to wpływ pech , przebieg, ilość paliwa na jakiej auto jeździ (mało paliwa wyższa temp w obiegu). Drugi typ uszkodzeń to praca na sucho po przez zapowietrzenie. VP44 musi mieć paliwo żeby było smarowane i teoria z mixolem wcale nie jest taka bzdurna w tym wypadku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 14:11:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Jednego nie rozumiem...

Ropa idzie ze zbiornika poprzez filtr przewodami do pompy i potem rozgrzana wraca również przez filtr (aby go rozgrzewać w zimie) do zbiornika...

Niby gdzie i kiedy paliwo przed pompą jest gorące???
Za filtrem?

Czyli trzeba chłodnice między filtrem a pompą na zasilaniu zamontować???
Dziwne....
To raczej pompa jako całość powinna być chłodzona...Ale co wtedy bedzie w zimie z filtrem?


Dotykałem u siebie przewód ten przezroczysty już przed samą pompą i temperatura nie wydaje mi się za wysoka....To ma szkodzic elektronice?
Wątpię ale może się myle...
W np: w telewizorze zasilacz i jego wnętrze ma temperaturę ok. 65 stopni... I chodzą...
Dziwne...

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Ostatnio edytowano 15.lut.2007 14:13:16 przez ittmk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 14:12:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
maxtdi napisał(a):
... Drugi typ uszkodzeń to praca na sucho po przez zapowietrzenie. VP44 musi mieć paliwo żeby było smarowane i teoria z mixolem wcale nie jest taka bzdurna w tym wypadku.

No nie jest to głupie bo czytałem o tym na jakimś amerykańskim forum. Widocznie sprawdzili to w praktyce.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 16:34:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Samo paliwo jest medium chłodzącym osiąga temp. rzędu 40c wiec jak jest go mniej to zawsze parę stopni przybędzie. Pompa w V6 jest dość niefortunnie umieszczona bo leży na silniku i latem w korku na pewno jest tak samo gorąca jak reszta silnika. Wtedy mogą następować uszkodzenia sterownika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 17:44:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Mam pomysł:

Może zamontować dodatkowy wentylator który by studził i pompe i turbinę??

Może nie montować pokrywy plastikowej na silnik? Zawsze to lepiej powietrze krąży....

Co myślicie, Panowie???

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 19:28:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Można wiedzieć dlaczego nie kupiłeś nowej pompy tej z linku za 2500 tylko regenerowaną za 2200 . Bąć cp bąć ta jest nowa a ta używana . Pozdrawiam.

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 19:36:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wielu użytkowników kupiło już nowe podzespoły po bardzo okazyjnych cenach...
to nie jest nowa pompa.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 19:50:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Pisze że nowa i tak wygląda , a cena przystępna . No więc.

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 20:42:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
FIBA napisał(a):
Można wiedzieć dlaczego nie kupiłeś nowej pompy tej z linku za 2500 tylko regenerowaną za 2200 . Bąć cp bąć ta jest nowa a ta używana . Pozdrawiam.


Meszrum ma racje...Jak coś jest tak tanio to albo nie jest nowe albo jest ...???
CZYLI jakaś niunia poszła na części... :(:

Meszrum: gdzie znaleść rysunki tych chłodnic, wentylatorów w nowych audiczkach???

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 20:42:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy masz choć 1% pewności, że tę pompę otrzymasz?
poczytaj opowieść jak KRISOO zakupił wtryskiwacze do AYM - nowe w folii [i żelu]...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: