.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 18:58:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5TDI V6 150kM] Odpala na 4 cylindry!!!!!!Dlaczego??
PostNapisane: 15.lut.2007 23:00:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2006 13:32:39
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Właśnie mam taki problem moje audi zaczeło na zimno odpalać na 4 cylindry(silnik jakośnie nie równomiernie pracuje przez jakies 10s. po odpaleniu). Wydawałoby się że problem jest prosty, świece. Pojechałem do warsztatu mechanik zdiagnozował mi śmierć wszystkich 6 świec!! :) Więc je wymieniłem, myślałem że po kłopoćie, lecz nic się nie zmieniło :(
Co to może byc???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2,5TDI V6 150kM] Odpala na 4 cylindry!!!!!!Dlaczego?
PostNapisane: 16.lut.2007 00:30:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Marcuss007 napisał(a):
Właśnie mam taki problem moje audi zaczeło na zimno odpalać na 4 cylindry(silnik jakośnie nie równomiernie pracuje przez jakies 10s. po odpaleniu). Wydawałoby się że problem jest prosty, świece. Pojechałem do warsztatu mechanik zdiagnozował mi śmierć wszystkich 6 świec!! :) Więc je wymieniłem, myślałem że po kłopoćie, lecz nic się nie zmieniło :(
Co to może byc???


Początek tłoczenia pompy wtryskowej, kompresja, lejący wtryskiwacz, egr, czujnik temperatury, cholera wie...bez komputera nic nie wywróżysz.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2007 10:54:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2006 13:32:39
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
właśnie w tym problem że komputer żadnych odchyleń od normy nie wykrywa, wszystko jest idealnie!!!! :galy:
Nie mam pojęcie co to może być!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2007 11:59:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Ja mam podobnie ale tylko przy bardzo niskich temperaturach (poniżej -5 C) jak auto długo stoi. Zamierzam zablokować EGR i zobaczyć czy sie coś zmieni.
Na komputerze oczywiście też wszystko idealnie, mechanik nic nie widzi.
Możliwe że też paliwo jest jakieś kiepskie.
Czy nie jest czasem tak że ropa zimowa ma gorsze parametry ?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2007 13:24:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Warto sprawdzić na vagu wskazanie czujnika temperatury. Sprawdza się rano przy włączonym zapłonie ale przed odpaleniem silnika. Ważne żeby silnik był całkiem wyziębiony. Było sprawdzane?

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2007 15:59:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2006 13:32:39
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Właśmie terz myślałem że to paliwo!!! Lecz wyprubowałem już wszystkie stacje paliw, to samo !! :galy:
Jozef a co da sprawdzenie wskazań czujnika temperatury????
Bo taki troche amator ze mnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2007 16:34:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
da to że zobaczysz czy mierzy dobrze, skoro jesteś "amator" to słuchaj ludzi z doświadczeniem ;)

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2007 18:25:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Marcuss007 napisał(a):
Właśmie terz myślałem że to paliwo!!! Lecz wyprubowałem już wszystkie stacje paliw, to samo !! :galy:
Jozef a co da sprawdzenie wskazań czujnika temperatury????
Bo taki troche amator ze mnie :)


Między innymi dawka rozruchowa i praca świec zależą od temperatury. Więc gdy czujnik źle mierzy to auto może nieciekawie palić. I teraz, jeśli silnik nie jest dobrze wychłodzony to wcale nie musi wyjść na vagu.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 16:48:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Jozef napisał(a):
Warto sprawdzić na vagu wskazanie czujnika temperatury. Sprawdza się rano przy włączonym zapłonie ale przed odpaleniem silnika. Ważne żeby silnik był całkiem wyziębiony. Było sprawdzane?

Pozdrawiam


No nie bylo sprawdzane.
Czy temperaturę tego czujnika mozna sprawdzic za pomocą funkcji klimatyzacji ?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 18:38:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
maxrafal napisał(a):
Jozef napisał(a):
Warto sprawdzić na vagu wskazanie czujnika temperatury. Sprawdza się rano przy włączonym zapłonie ale przed odpaleniem silnika. Ważne żeby silnik był całkiem wyziębiony. Było sprawdzane?

Pozdrawiam


No nie bylo sprawdzane.
Czy temperaturę tego czujnika mozna sprawdzic za pomocą funkcji klimatyzacji ?


tak, można.
naciśnij jednocześnie recyrkulację [lewy górny] i nawiew na szybę [prawy górny] > ustaw +/- kierowcy kanał 58 dla G2[Kombiinstrument] i 57 dla G62[ECU] > naciśnij przycisk recyrkulacji by odczytać wartość.

więcej tutaj.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 19:54:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Ok sprawdzilem kanal 57 i 58:
- 57 - temperatura jest ok , rośnie po odpaleniu silnika , w okolo 2 minuty bylo juz 45 stopni C
- 58 - z tym jest chyba cos nie tak , pokazuje non stop wartosc 30 , nic sie nie zmienia.

Czy wszystko ok jest z czujnikiem na kanale 58 (mam non stop wartosc 30, nie ma zadnych bledow na prawym wyswietlaczu) ?
Jakie macie wartosci dla tego modelu Audi na kanale 58 ?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 20:59:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Witam,

Nie wiem tak do końca jak to jest z klimatronikiem a A6 więc może coś mieszam. Ale żeby sprawdzić czujnik temperatury najlepiej porównać wartości w bloku 007 vaga z temperaturą otoczenia. Generalnie, temp. cieczy, powietrza w dolocie i temperatura na zewnątrz powinny być zbliżone. Przy tym istotne jest żeby to zrobić rano gdy silnik jest zupełnie wychłodzony.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 21:14:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, to ja namieszalem nie czytając dokładnie treści tegoż wątku...
klimatronik pozwala na odczytanie danych z czujnika temp. płynu chłodzącego, a nie czujnika temp. jako takiego.

tak, jak zauważył Jozef, należy uczynić to kierując wzrok sprawiedliwy na grupę 007.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: