.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 21:34:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 14:50:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Dzis wlasnie dostalem nowa cewke, nie wiem czemu ale opory tej nowej cewki tez nie mieszcza sie wg. autodaty :galy: ide zaraz podlaczac, i opisze moje spostrzezenia, jeszcze jedno pytanie jak wyciagnac sterownik bo trzymaja go jakies blaszki ??

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 15:05:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Wiec podsumowujac, nowa cewka tu nic nie pomoze. Najprawdopodobniej bedzie to urzadzenie odpowiedzialne za wyprzedzenie zapłonu, albo kondensator jak jest, ukl. zasilania byc moze, ale na gazie mam to samo, niezleznie od tego czy jest mieszanka ustawiona bogatą, optymalną czy ubogą. Naszczescie nowa cewka kosztowala mnie 250zl, (a nie 1000zl) od kumpla z serwisu, gdzie jak wyprzedawali stare czesci z magazynu to niezapomnial o mnie :-) .
Koledzy ktorym wypadaja zaplnowy, z ktorego rocznika macie swoje samochody, bo audi dokladnie 08-1992 zmienilo sterowniki na inne, pierw system sterowania nazywal sie Mot/MA1.2.1 , a pozniej Mot/MA1.2.3. Ja mam samochod z 11-1991 takze mam system Mot/MA1.2.1.

A sterownik mozna podmienic z:
VW polo 1989-1994 1.0 CAT silnik AAK, 1.0 silnik HZ
VW passat 1990-1997 1.8 AAM
VW passat 1988-1992 1.8 PB
Audi A6 1994-1997 2.0 AAE
Audi 80 1991-1994 1.6 ABM
Audi 80 1991-1994 2.0 ABT

wg. katalogu foty

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 19:42:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 18:01:04
Posty: 43
Lokalizacja: Wieluń
Ciekawa rzecz się dziś wydarzyła. Spotakłem sie z swoim znajomym starszym emerytowanym mechnikiem (naprawiał głownie FSO, FSM i Żuki) zaczęliśmy rozmawiać o samochodach. Jak mu wspomniałem o swom przypadku "dziury" i wypadaniu zapłonów kazał mi podnieść maske , wziął klucz 13 i przestawił mi zapłon na słuch poprostu go przyspieszył. po jeździe próbnej okazało się że, dziury brak natomiast wypadanie zaplonów jest tak sporadyczne że można z tym żyć no i oczywiście niunia ma dużo lepszy przyśpiech. Nie dawało mi to spokoju i sprawdziłem zapłon na lampie stroboskopowej okazało się że jest prawie 13 stopni przed GMP. Ponad dwa razy taki jak powien być. Co szanowni koledzy o tym sądzą bo ja już jestem głupi :galy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 22:14:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Moment zaplonu ma naprawde duzy wpływ na prace silnika, ja tez bawilem sie juz ustawianiem zaplonu. Najczesciej silnik przy zle ustowionym zaplonie bardzo sie grzeje i ma malo mocy. Mnie jeszcze interesuje dlaczego te zaplony wogole wypadaja, sluchalem silniki z tymi samymi ukladami i nic tam nie slychac zeby cos w tlumik pykalo.
A jakie powinno byc wyprzedzenie zaplonu w ABT bo ja mam ustawiony na 12 stopni, dlatego ze mam LPG wg. mechanika.

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 15:42:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Witam, gadalem dzis z moim kolega, ktory powiedzial mi ze to moze byc nieszczelnosc dolotu i aby sprawdzic szczelnosc proponuje podczas pracy silnika na biegu jalowym opsikac samostartem caly dolot na zewnatrz i jak silnik podniesie obroty jalowe to bedzie wiadomo gdzie jest nieszczelnosc. Co wy na taki patent, nic nie wybuchnie ?? :diabel:

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 14:01:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Kąt zapłonu katalogowo to 6* przed GMP. Przy LPG można go lekko podnieść, ale jakość naszego gazu pozostawia wiele do życzenia. Ja mam u siebie 6* i nic się nie dzieje. Moim zdaniem problem tkwi jednak po stronie elektrycznej.
Wiele wskazuje na czujnik halla w rozdzielaczu lub dużych luzach w samym aparacie (wstrząsy powodują częstsze objawy) lub słabą masę w instalacji elektrycznej, podokręcaj wszystkie połączenia masowe (na silniku, karoserii, aku itd. itp.).
Przełączanie bena/gaz w II gen. opiera się (w znaczącej większości instalek) na wysokości obrotów, a nie natężeniu prądu lub wysokości napięcia.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 18:20:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Witam
Kolego Danek dzieki za odpowiedz :-)
mam nastepne pytanie, gdzie moge znalesc te polaczenia masowe, jak narazie to widzialem tylko mase od aku, i do silnika od obudowy od aku. Gdzie jeszcze sa takie przewody masowe np. od sterownika itd. itp.
POZDRAWIAM

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 08:08:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Masa jest puszczona od minusa aku na silnik, karoserię, skrzynię biegów - to główne punkty i wszystkie muszą mieć doskonałe połączenia z aku, Wzrost rezystancji połączenia karoserii z aku do kilkunastu omów świadczy już o kiepskim połączeniu i może powodować różne szopki. Nie pamiętam gdzie ECU ma wyprowadzoną swoją masę (czy na karoserię - pewnie tak, czy bezpośrednio do aku), trzeba to sprawdzić organoleptycznie.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 10:16:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Oki dzieki gdzie na forum poszukalem ze glowne zlacza masy sa nad nogami kierowcy. Jak sprawdze to odpisze POZDRAWIAM

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: