.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 18:54:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 08:32:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
okonionen napisał(a):
... czujnik predkosci to speedometer sensor a z tego czujnika nie wychodzi zaden biało niebieski przewód tylko czerwono brazowy i idzie do pinu 20 a nie do 18 .Jutro to sprawdze w praktyce i zdam relacje na forum :>


Biało-niebieski to jest wyjście sygnału prędkosci z zegarów a nie z czujnika w skrzyni. Szukaj takiego kabelka przy radiu - do niego mozesz się podpiąć.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 21:18:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2005 23:18:49
Posty: 106
Lokalizacja: Olsztyn
kurcze podłączyłem do przewodu brazowo czerwonego nr 20 w niebieskiej kostce no i może troche lepiej ale najgorsze jest to ze kiedy przekrocze 90-100 na h termometr zaczyna wariowac i pokazuje bardzo szybko spadek temperatury nawet do -15 c nie wiem o co chodzi.

_________________
Audi Coupe S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2007 21:34:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
okonionen napisał(a):
kurcze podłączyłem do przewodu brazowo czerwonego nr 20 w niebieskiej kostce no i może troche lepiej ale najgorsze jest to ze kiedy przekrocze 90-100 na h termometr zaczyna wariowac i pokazuje bardzo szybko spadek temperatury nawet do -15 c nie wiem o co chodzi.


Podłącz do biało-niebieskiego kabelka idącego z licznika do radia. Na 100% jest to ten właściwy do podpięcia wyświetlacza termometru.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 16:50:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2005 23:18:49
Posty: 106
Lokalizacja: Olsztyn
powoli dochodze do sedna sprawy.Przede wszystkim termometr był zle umieszczony teraz kiedy go prowizorycznie umiesciłem w kratce zderzaka jest o niebo lepiej pozostała tylko kwestia wariowania po przekroczeniu 90-100 km na h ten problem nadal pozostał nie rozwiązany wygląda to tak jakby czujnik predkosci po przekroczeniu wspomnianej predkosci przestawał działac...

_________________
Audi Coupe S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 23:21:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2005 23:18:49
Posty: 106
Lokalizacja: Olsztyn
po kilku dniach wszystko sie ustabilizowało, czujnik chodzi tak jak należy wskazuje rzeczywista temperature pozostał tylko ten jedyny problem a mianowicie po przekroczeniu 100km na h temperatura drastycznie spada nawet do -25 stopni nie wiem co to może być.. może to sie dzieje dlatego ze na czujnik skierowany jest bezpośrednio strumien powietrza ?może musi miec jakąs przeszkode? jakąś osłonke ? nie wiem gdzie ten czujnik był zamontowany w oryginaleł moze ktos zamiesci jakies zdjęcie?

_________________
Audi Coupe S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2007 00:40:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2006 15:36:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków
Karli napisał(a):
No to macie
Cały montaż zacząłem od założenia czujnika temteratury. U mnie jest przerobiony przedni zderzak a więc musiałem dorobić wsporniczek z blaszki grubości 1mm. Wywierciłem w niej otwór 11mm i tym sposobem powstało osadzenie.
Wyszło to tak:
http://www.album.com.pl/szulala5490/99409.jpg
Następnie wziąłem sie za dorabiane odcinka wiązki. Potrzebna była 2pinowa kostka, żeby spiąć się z kostką termometru. Jeden pin w tej kostce /bez różnicy który/, krótkim przewodem połączyłem z masą po srubę M6 pod modulatorem ABS, ale dalej z tego punktu pociagnąłem mase do wnętrza samochodu razem z drugim przewodem sygnałowym czujnika /dałem kolor żólty/
http://www.album.com.pl/szulala5490/99411.jpg
Następnie kiedy już te dwa przewody /brązowy-masa i żołty-sygnał/ przeciągnąłem do wnętrza samochodu wziąłem się za nasz trzeci przewodzik z pinu 1 wyświatlacza, a więc sygnał prędkości.
Przewód widac na zdjęciach, znajduje się on w kostach połączenowych pod deską rozdzielczą. Ma ona kolor biało-niebieski /bialego więcej niż niebieskiego/
http://www.album.com.pl/szulala5490/99419.jpg sory za czarnobiałe zdjęcie ale coś się poprzestawiało
http://www.album.com.pl/szulala5490/99423.jpg
Tym sposobem do kostki podłaczeniowej doprowadziłem te trzy przewodziki.
Następnie należało znaleść prąd po stacyjce tzw.15. W audi ten przewód jest koloru czarno-niebieskiego. Wziąś go można z niemalże tego zamego miejsca co sygnał prędkości, ale z będzącej wyżej niebieskiej kostki. Widać ten przewód też na zdjęciu. Ja pociągnąlem u siebie z innego miejsca bo z zasilania dodatkowych zegarów. Dlaczego az z tamtąd bo tam znalazłaem też przewód prądowy ze ściemniacza, który ma kolor szaro-niebieski. Mając te dwa przewody dopiołem je do kostki przy wyświetlaczu.
http://www.album.com.pl/szulala5490/99427.jpg
Całość pospinałem no i działa naprawdę bardzo ładnie
http://www.album.com.pl/szulala5490/99428.jpg
W czasie montażu miałem problem niby błahy, ale straciłem prawie godzinę. Problem polegał na wkretach mocujących wyświetlacz do wskazników. W Etce jest podany za duzy wymiar wkrętów, potrzebne sa 2,0x9mm 4sztuki.
http://www.album.com.pl/szulala5490/99433.jpg
A teraz tak, powiem wam dlaczego wam nie działało.
Termometr po załaczeniu zapłonu włacza się z dość dużą zwłoką około 2sekund, koniecznie musą być podpięte wszyskie piny, po właczeniu świateł postojowych wyświetlacz tylko lekko przygasa.
Ot to i cały prooblem. :peace:
Miłego REZANIA koledzy.
P.S. Do swojego podpisu mogę dołączyć kolejne reaznko ;)
Samo pisanie tego postu zajeło mi godzinę. :galy:

Podłączenia pinów opis:
pin1, przewód szary - przewód prędkości /biało-niebieski/
można podpiąc pod:
* T10/9 - kostka czarna pin 9 na listwie dodatkowych przekaźników
* T26a/18 - kostka niebieska pin 18 w podłączeniu wskaźników
* ewentualnie z kostki radia z pinu 1 /jeżeli jest wyprowadzenie/

pin2, przewód żółty - pod przewód brązowo-żółty od czujnika temperatury zewnętrznej. W rzeczywistości przewody od czijnika obydwa sa czarne i nie ma różnicy. Jeden podpinasz pod masę a drugi do wyświetlacza.

pin3, przewód zielony - masa /brązowy/ z kostki radia lub innego wygodnego masowego punktu

pin4, przewód brązowy - zasilanie w napięcie ze ściemniacza podświetlenia /szaro-niebieski/, mozna podpiąć z:
*T26/5 - kostka żółta pin 5 w podłączeniu wskaźników
*ewentualnie pin 6 z kostki radia
* ewentualnie z podświatlenia nawiewu

pin5, przewód biały - zasilanie w napięcie po stacyjce /niebiesko-czarny/ można z:
*T26/3 - kostka żółta pin 3 w podłączeniu deski
*ewentualnie z kostki stacyjki


żadna z tych fotek nie działa :-(

_________________
od 03.10.2008 Audi A4 B5 AVANT 1.9TDi AJM 116KM@285Nm
06.2006 -> 07.2008 Audi 80 B4 AVANT 2.0 ABK 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2007 21:30:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2005 23:18:49
Posty: 106
Lokalizacja: Olsztyn
zauważyłem dzisiaj jeszcze jedna ciekawą rzecz.....w momencie kiedy włączyłem klimatyzacje temperatura na postoju na wolnych obrotach zaczęla gwałtownie spadac nawet do -15 przy temperaturze 4.5 stopnia az na koncu pojawiły sie tylko trzy kreseczki to dopiero numer :D w poniedziałek zaczynam jeszcze raz sprawdzanie podłączenia

_________________
Audi Coupe S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 09:55:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2006 10:29:31
Posty: 4
Lokalizacja: gliwice
znlalazlem w domu taki licznik i mam pytanie, czy on pasuje do b4? to podobno jest licznik temperatury i hamulca recznego. http://img151.imageshack.us/my.php?imag ... 967no7.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2007 21:27:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
kyto napisał(a):
znlalazlem w domu taki licznik i mam pytanie, czy on pasuje do b4? to podobno jest licznik temperatury i hamulca recznego. http://img151.imageshack.us/my.php?imag ... 967no7.jpg
To absolutnie nie jest wyświetlacz temp, tylko bardzo uproszczony wyświetlacz kontrolek w zegarach...
Tu masz zdjęcie wyświetlacza temp.... http://www.allegro.pl/show_item.php?item=177423973

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 16:11:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Mam pytanko: czy moze ktoś wkleić fotkę czujnika temperatury zewm...
Wygląda na to, ze coś takiego mam, ale wydaje mi się, ze albo jest niekompletny, albo to po prostu nie to :| :|

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 17:07:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
myszon90 napisał(a):
Mam pytanko: czy moze ktoś wkleić fotkę czujnika temperatury zewm...
Wygląda na to, ze coś takiego mam, ale wydaje mi się, ze albo jest niekompletny, albo to po prostu nie to :| :|

http://www.rezacze.pl/bilu/allegro/czujnik.JPG

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 18:43:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Bilu napisał(a):
myszon90 napisał(a):
Mam pytanko: czy moze ktoś wkleić fotkę czujnika temperatury zewm...
Wygląda na to, ze coś takiego mam, ale wydaje mi się, ze albo jest niekompletny, albo to po prostu nie to :| :|

http://www.rezacze.pl/bilu/allegro/czujnik.JPG
Thank's Bilu, więc jednak mam i wygląda na to, że przed kupnem przeze mnie auta, ktoś wyjął oryginalne zegary z wyświetlaczem temp i wstawił zegary od automatu, kostki pewnie są takie same, bo ta od biegów automatu była wpięta w kostkę w samochodzie...

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2007 21:19:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2005 23:18:49
Posty: 106
Lokalizacja: Olsztyn
wracając do tematu chciałbym opisac jak rozwiązałem problem który wczesniej opisywałem tzn po przekroczeniu 100/kmh wyswietlacz temperatury zaczynał wariowac. Wine za to ponosiła w moim przypadku masa czujnika którą podłączyłem do tych 3 srób które na pierwszy rzut oka wydawały mi sie idealna masą ,Kiedy zacząłem łączyc + na krótko i nic sie nie działo połączyłem - na krótko i okazało sie ze jest wszystko ok! Potem znalazłem odpowiednia mase na podłużnicy i wszystko zaczęło działac tak jak powinno,problem znikł ! Od wczoraj termometr działa tak jak powinien. Problem ten może sie pojawiac również przy podłączeniu w nieodpowiednim miejscu masy od wyswietlacza wiec wszyscy którzy maja podobny problem do dzieła! Pozdrawiam

_________________
Audi Coupe S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 12:28:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2004 10:01:38
Posty: 22
Lokalizacja: Parczew
mi takze udalo sie podlaczyc :) Opis kolegi Karli bardzo pomaga. Umnie sie okazalo ze mam spalone zaroweczki w wyswietlaczu i czeka mnie wymiana :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 15:15:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2007 15:10:54
Posty: 18
A właśnie, jak wymienia sie zaróweczke w wyswietlaczu temperatury ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2007 21:06:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
piter_m napisał(a):
A właśnie, jak wymienia sie zaróweczke w wyswietlaczu temperatury ?


Rozbiera się wyświetlacz i wymienia (przy użyciu lutownicy). JUŻ.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 20:10:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 13:56:44
Posty: 159
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
może i zadam dla większości banalne pytanie, ale jak się rozbiera wskaźnik temperatury zewnętrzej, żeby wymienić żarówkę, ponieważ temperaturę mi pokazuje, ale nie działa podświetlenie i w nocy nic nie widać.
Dzieki

_________________
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2007 20:26:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jeeez a post do góry masz rozwiązanie!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 06:14:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 13:56:44
Posty: 159
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
ok, ale jak dojść do samego wyświetlacza? Trzeba rozebrać obudowę kolumny kierownicy czy coś inneo, żeby być w stanie wyjąć wyświetlacz?
DZięki

_________________
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2007 06:47:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
oczywiście, trzeba zdjąć osłonę kierownicy i wyciągnąć licznik, a z tyłu do niego jest przykręcany wyświetlacz temperatury.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: