.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 15:45:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2007 13:55:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
KORU napisał(a):
Swietnie czekamy na filmik :D
PS. Jozef ciekawe co by powiedzieli na ten filmik inzynierowie z quattro GmBh ;)


Powiedzieliby do kierowcy na rolkach: "podciągnij sieroto ręczny i pojedziesz"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2007 14:17:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
scob napisał(a):
KORU napisał(a):
Swietnie czekamy na filmik :D
PS. Jozef ciekawe co by powiedzieli na ten filmik inzynierowie z quattro GmBh ;)


Powiedzieliby do kierowcy na rolkach: "podciągnij sieroto ręczny i pojedziesz"


:peace: :D :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 11:44:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
oliwer78 napisał(a):
jest tu ktos kto napisze co sie stalo bez snucia teorii o podzialach momentach itd., bo to jakis cytaty wziete przrz ludzi pisane bez przekonania... Nie wiem co ma pochylenie auta do tego wszystkiego.... dla mnie to powinien byl wyjechac... achh ta elektronika.... znowu powiem co mowie zawsze... nowe audi to poprostu szajs :)
(dzisiaj zrobie podobny test pod domem)

zgadzam sie w calej rozciaglosci wywodu.
BMW wzieło i wyjechało a Audi sie zes....
I tyle w temacie. jakbym dał 200 000zł za auto to powinno samo wyjechac a nie ze trzeba przychamowac albo pomóc ręcznym. Może 400kg cementu w bagażniku by pomogo :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 11:57:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
a ja gdzieś chyba wyczytalem w Haldex albo torsen:oops: :okulary2: ze moze przenieść max 75% momentu obrotowego na jedną oś czyli zostaje 25% na drugą
chyba ze w tych nowych coś ..... albo ja coś ....

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 12:56:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
torsen tak ma. Haldex za to przenosi od 0 do 100% na daną oś.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 13:23:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
To skoro torsen tak ma to czemu Audi na rolkach zostalo??
Tutaj 100% mocy poszlo na tylna oś.
Czyli wcale torsen tak nie ma!

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 13:28:35 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
a jakbys dociazyl tyl tak zeby opor na osi zrosl do 25% tego co jest z przodu to torsen by zalapal i auto wystrzeliloby bo wtedy 75 przekazane byloby do przodu.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 13:39:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
oliwer78 napisał(a):
jest tu ktos kto napisze co sie stalo bez snucia teorii o podzialach momentach itd., bo to jakis cytaty wziete przrz ludzi pisane bez przekonania... Nie wiem co ma pochylenie auta do tego wszystkiego.... dla mnie to powinien byl wyjechac... achh ta elektronika.... znowu powiem co mowie zawsze... nowe audi to poprostu szajs :)
(dzisiaj zrobie podobny test pod domem)


nie skumałeś tego filmu pochylenie nie ma nic do rzeczy.... chodzi o brak
przyczepności na tylnej osi

starszego typu quattro z blokadą centralnego mechanizmu w/g mnie by
sobie z tym poradziło

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 13:42:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Co do filmu to jedno co mnie najbardziej dziwi to fakt że nie włączyła sie wspomagajka ktora powinna działać jak szpera hamując koła które mają większą prędkość obrotową niż pozostałe.

A co do quattro, to w manualu strzał ze sprzęgła by pewnie wystarczył żeby sie wydostać :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 14:00:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
hans napisał(a):
a jakbys dociazyl tyl tak zeby opor na osi zrosl do 25% tego co jest z przodu to torsen by zalapal i auto wystrzeliloby bo wtedy 75 przekazane byloby do przodu.


A bez dodatkowego dociazenia tylu sie nie da?
Przeciez ten samochod stoi na 4 kolach i tylne tez sa obciazone, moze nie tak jak przednie.
Cos mi tu nie pasi z tym rozdzialem mocy w torsenie.

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 14:24:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
wystarczy że jedna rolka (może ta niewidoczna ;) ) będzie unieruchomiona i już torsen nie da rady :okulary:

ktoś wiedział jak udupić quattro na tym filmie :diabel:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 14:50:56 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
Elberr napisał(a):
hans napisał(a):
a jakbys dociazyl tyl tak zeby opor na osi zrosl do 25% tego co jest z przodu to torsen by zalapal i auto wystrzeliloby bo wtedy 75 przekazane byloby do przodu.


A bez dodatkowego dociazenia tylu sie nie da?
Przeciez ten samochod stoi na 4 kolach i tylne tez sa obciazone, moze nie tak jak przednie.
Cos mi tu nie pasi z tym rozdzialem mocy w torsenie.

nie chodzi o dociazenie tylko o zwiekszenie oporu toczenia

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 14:58:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
hans napisał(a):
nie chodzi o dociazenie tylko o zwiekszenie oporu toczenia

a mauzer napisał
Cytuj:
wystarczy że jedna rolka (może ta niewidoczna ) będzie unieruchomiona i już torsen nie da rady

Unieruchomienie rolki to zwiększenie oporu do 100%. Bo teraz to mnie zamieszaliście :):

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 15:00:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2006 10:09:10
Posty: 28
Jozef napisał(a):
Nie ma w tym nic dziwnego. Trosen może na jedną oś przekazać nie więcej niż 3 razy to co na drugą. Na tylnej osi przyczepność wynosi 0. Więc na przednią będzie siła 3*0=0 ;) .

Pozdrawiam

Problem w twoim rozumowaniu polega na tym, że torsen rozdziela moc silnika na koła, a nie przyczepność. W przypadku gdy przyczepności osi wynosi 0 to i tak dostanie 25% mocy a w przypadku 100% dostanie tylko 75%.
Problem tkwi najprawdopodobniej w oprogramowaniu komputera sterującego rozdziałem mocy. Możliwe że w nowych A8 można odłączyć przednią lub tylną oś tak jak to było w pierwszych quattro.
Poza tym w A8 nie zadziałało ESP, a w BMW zadziałało.
Wielokrotnie ruszałem moim A200Q stojąc przodem na asfalcie a tyłem na lodzie i zawsze ruszałem jak pocisk, nie musiałem nawet blokować centralnego mechanizmu (wtedy jest 50 na 50 ale tylko do 25 km/h)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 15:12:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dendrytus napisał(a):
Problem w twoim rozumowaniu polega na tym, że torsen rozdziela moc silnika na koła, a nie przyczepność. W przypadku gdy przyczepności osi wynosi 0 to i tak dostanie 25% mocy a w przypadku 100% dostanie tylko 75%.
Problem tkwi najprawdopodobniej w oprogramowaniu komputera sterującego rozdziałem mocy. Możliwe że w nowych A8 można odłączyć przednią lub tylną oś tak jak to było w pierwszych quattro.
Poza tym w A8 nie zadziałało ESP, a w BMW zadziałało.
Wielokrotnie ruszałem moim A200Q stojąc przodem na asfalcie a tyłem na lodzie i zawsze ruszałem jak pocisk, nie musiałem nawet blokować centralnego mechanizmu (wtedy jest 50 na 50 ale tylko do 25 km/h)


sory facet.... to się kupy nie trzyma.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 15:14:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
zrobiłęm taki test z torsenem ale podnosząc przednie koło - auto nie pojechało.
to samo w b4 avancie podnosząc tylne.

jak będzie chwila przerwy w robocie to zrobimy teścik taki jak na filmie, jeśli wyjdzie pozytywnie to umieścimy na googlach i youtube niszcząc tym samym propagandę. :):

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 15:19:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
hehe jestem za :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 15:38:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10333
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Kiedyś na początku lat 90 chciałem przeprowadzić 100 quattro z jednego pomieszczenia do drugiego, miało ono zdjety wał napedowy, niestety efekt był identyczny jak na tych rolkach , ze wszystkiego kręciła się tylko flansza z tyłu skrzyni , a auto stało. Wtedy też mnie przepchneli :diabel:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 16:48:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Mauzer napisał(a):
zrobiłęm taki test z torsenem ale podnosząc przednie koło - auto nie pojechało.
to samo w b4 avancie podnosząc tylne.

jak będzie chwila przerwy w robocie to zrobimy teścik taki jak na filmie, jeśli wyjdzie pozytywnie to umieścimy na googlach i youtube niszcząc tym samym propagandę. :):

Robcie tylko niech ktos dostarczy do tego testu A8 quattro :P zeby bylo bardziej wiarygodnie to trzeba sfilmowac oba kola tylnej osi w momencie ruszenia na rolkach. W przypadku tego filmiku filmowanie bylo tylko z jednej strony. :> Tylnia i przednia os byla i tak docisnieta swoim wlasnym ciezarem. Na TVN turbo jak byl Zakup kontrolowany 2 to jechali oni BMW 330Xi z napedem na 4 kola i prowadzacy mowil ze to jest staly naped na 4 kola. No i szlag mnie trafial jak ogladalem ten filmik, bo przeciez quattro to tez jest staly naped na 4 kola, a tu wyszlo ze nie jest. :zly:


-> DEFINICJA quattro ze strony Audi.pl

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 17:08:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
no to wiemy że trzeba gdzieś zniwelować różnice prędkości obrotowej między kołami poszczególnych osi i między osiami w samochodzie z napędem 4x4. Tylko wynika z tego (mały v8 otwierdził) że jak jedna oś ma przyczepność 100%, a druga nie ma przyczepności wcale (np. zdemontowano wał, auto stoi na rolkach które 'nie mają' tarcia) to auto nie ruszy.
To teraz pytanie czy z Haldexem ruszy? Mnie sie wydaje że tak.

PS. tak jak ktoś powiedział że torsen to najlepsze i najgorsze rozwiązanie w jednym :D

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: