.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 19:06:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5TDI AFB] głośna praca
PostNapisane: 26.lut.2007 00:08:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 22:41:34
Posty: 29
Witam ponownie! Objaw ten występuje gdy dodaję gazu na biegu jałowym. Dźwięk jest metaliczny, cała klawiatura gra. W czasie jazdy jest to słyszalne po przekroczeniu 2000 obr. Co to może być ? Jak ma pracować ten silnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 08:13:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Dekle do góry. Sprawdz wałeczki i reszte. Raczej czeka Cię niemały wydatek :/
Praca tego silnika powyżej 2000obr/min ma przypominać raczej benzynę V8 niż klekota :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 08:37:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
był gdzieś wątek z odgłosami V6tek, porównaj sobie

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 11:11:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
"Strzelam" -> zapchana odma (fachowo: filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej) -> brak smarowania w głowicach -> dalsza eksploatacja bez prawidłowej diagnozy zabroniona :!!:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 19:24:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 22:41:34
Posty: 29
[quote]Dekle do góry. Sprawdz wałeczki i reszte. Raczej czeka Cię niemały wydatek [quote]
Sprawdziłem wałki rozrządu i tylko co do jednej krzywki mam wątpliwości - rowek szerokości dźwigienki wytarty na głębokość 1/10 mm pozostałe ok. Co wy na to?
Autko ma przebieg 200 tys. Jeszcze pytanie jak mam sprawdzić popychacze ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 21:43:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
To samo co napisałem powyżej - jest prawdopodobne, że w głowicy nie ma smarowania. Jeżeli "strzelam" celnie - w krótkim czasie wątpliwych krzywek będzie więcej (aż do 24).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 21:52:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Podłącz go pod tester i odczytaj błędy, mi to wygląda na nie wyrabianie się elektromagnetycznego zaworu przestawiacza wtrysku w pompie, co powoduję max przyspieszenie kąta wtrysku i twardą ,metaliczna prace silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 21:54:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 22:41:34
Posty: 29
Więc jak mam tą odmę wyjąć (konieczność demontażu turbiny?) Gdzie dostanę filtr do odmy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 00:01:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
maxtdi napisał(a):
Podłącz go pod tester i odczytaj błędy, mi to wygląda na nie wyrabianie się elektromagnetycznego zaworu przestawiacza wtrysku w pompie, co powoduję max przyspieszenie kąta wtrysku i twardą ,metaliczna prace silnika.


max, mówisz o nastawniku?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 09:05:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
arturo 1975 napisał(a):
Więc jak mam tą odmę wyjąć (konieczność demontażu turbiny?) Gdzie dostanę filtr do odmy?


Przede wszystkim zrób to co poradził Maxtdi, bo jak najbardziej warto.
A w temacie odmy i silnika AFB -> bez względu na odgłosy pracy -> zawsze, bezwzględnie i regularnie należy sprawdzać dynamikę gazów i niezależnie od przyczyny aktualnych niedogodności -> również powinieneś to zrobić :!!:
Do wymiany odmy nie trzeba demontować turbiny, chociaż może okazać się konieczne poluzowanie kolektora - o czym zapomniałem kiedyś napisać w innym watku ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: