.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 22:44:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co dalej z zapłonem w A200 QUATTRO
PostNapisane: 26.sty.2005 18:15:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2005 18:08:09
Posty: 8
Lokalizacja: Busko
Witam.
Jestem posiadaczem AUDI 200 2.2 TURBO QUATTRO r89. Mój problem polega na braku iskry zapłonowej. Samochód nie był "ruszany" ok 2-ch tygodni, a po tym czasie podczas próby rozruchu okazało się, że nie ma iskry. Postanowiłem nie bawić się z komputerem, tylko spróbować przełożyć cały zapłon z AUDI 100 z takim samym silnikiem(bez TURBO) i ominąć komputer. Jak narazie po podłączeniu wszystkiego od nowa(moduł, cewka i aparat zapłonowy) od A100 nadal nie ma iskry. To samo w A100 działa bez zarzutu(próbowałem już wszystkiego - nawet modułu od POLONEZA :diabel: ).
Proszę o pomoc - ewentualną instrukcję jak to dobrze zrobić. Pozdrawaim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 20:10:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Ustaw znaki na wale (przez dziurke w skrzyni biegów), sprawdz kropke z przodu wału na kole pasowym, sprawdź kreseczke na kole zębatym na wałku rozrządu, otworz aparat zaplonowy i sprawdz czy czubek palca pokrywa sie z kreską na obudowie aparatu. Jesli jest ok to... przekręć wałem o 360 st i sprawdź znaczki ponownie.

Oczywiście kolejność przewodów 1 2 4 5 3.

Jest taki patent (mi dwa razy udalo sie na nim przejechać :D i koledze raz) ze wydaje ci sie ze znaczki sie zgadzają a w rzeczywistości prawie się zgadzają i pupa, aparacik jest przesunięty o 180st.

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... g.html#tim

Jesli problem nie tkwi w ustaiwniu rozrządu i rozdzielacza. To trzeba sprawdzać po kolei. Czy na cewce pojawia się +12V, potem czy druga strona cewki jest kluczowana do masy w trakcie kręcenia silnikiem. Jesli jest kluczowanie, a nie ma iskry to cewka padnięta.

Jesli nie ma impulsow kluczujących cewke. To moze być kilka przyczyn:
0. Sprawdź wszystkie wtyczki związanie z zaplonem, od modułu , rozdizelacza itp.
1. Czujnik halla w rozdzielaczu powiedział papa, lub przewody od rozdzielacza nie łączą
2. Przy kole zamachowym (po lewej str. samochodu) są dwa czujniki, ktore zczytują impulsy o polozeniu wału. Sprawdz kabelki idące od nich i wtyczki.

No i to tyle o zapłonie. Moze masz alarm i jakieś odcięcie zapłonu zadziałało, albo coś z wtyczkami. Bezpieczniki raczej odpadają. Powodzenia!

P.S. tutaj masz wszystkie kroki dzieki ktorym znajdziesz przyczyne:

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... start.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 21:17:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2005 18:08:09
Posty: 8
Lokalizacja: Busko
@Lukasik - dzięki za odpowiedzi, ale:
- złe ustawienie rozrządu odpada - nie ma wogóle iskry!!;
- czujniki na wale raczej też, ponieważ ominięty jest komputer i wszystkie przewody idą BEZPOŚREDNIO od zapłonu do modułu i potem cewki;

Jest to jeden z najdziwniejszych przypadków z jakimi się spotkałem. Teoretycznie powinien chodzić na tym aparacie od A100 i module, ale gdzieś coś nie łączy...jeszcze jedno: czy mógłby mi ktoś objaśnić, co znaczą oznaczenia na zapłonie kolejno i gdzie je podłączyć: - 0 +
Wydaje się oczywiste, jednak tak nie jest. Proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 09:22:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
widzisz trafiles na odwieczny problem tych silnikow
zaprzestan zmian na aparat zaplonowy z innych aut to bez sensu

primo ustawienie rozrzadu tak jak mowiono wczesniej
drugie primo sprawdz aparat zaplonowy od czujnika halla ida do wtyczki trzy kabelki ich polozenie moze doprowadzac do przetarcia jednego z nich i koniec

mailem dokladnie to samo ale musze sobie przypomniec co jeszcze moglo miec wplyw
generalnie przeczytaj powyzsza instrukcje i napisz jeszcze czy silnik wczesniej palil co bylo robione demontowane itp

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 15:21:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2005 18:08:09
Posty: 8
Lokalizacja: Busko
Witam.
Samochód jeszcze całkiem niedawno(ok 2 tyg temu) palił bez zarzutu nawet na LPG. Nie chciał jednak chodzić na wysokich obrotachi jakiś mądry elektryk odłączył immobilizer(podłączając kable "na krótko"). Od tej pory nie ma wogóle iskry. napięcie mierzone na pinach cewki wynosi 2,5 V, a powinno chyba 5V(podczas kręcenia silnikiem). Co moze powodować takie spadki napięcia??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 18:14:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
matimon napisał(a):
Witam.
Samochód jeszcze całkiem niedawno(ok 2 tyg temu) palił bez zarzutu nawet na LPG. Nie chciał jednak chodzić na wysokich obrotachi jakiś mądry elektryk odłączył immobilizer(podłączając kable "na krótko"). Od tej pory nie ma wogóle iskry. napięcie mierzone na pinach cewki wynosi 2,5 V, a powinno chyba 5V(podczas kręcenia silnikiem). Co moze powodować takie spadki napięcia??


W ktorym miejscu masz 2,5 V???

na cewce (od gory pod srubką) powinno być +12V na jednym, a drugi powinien być przy kluczowaniu sciągany na masę).

We wtyczce do drivera (tranzystorowego) cewki jest sygnal sterujący z komputera wlasnie coś kolo 3-5 V.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 20:39:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2005 18:08:09
Posty: 8
Lokalizacja: Busko
A więc:
2,5V jest między końcówkami cewki (sygnal i plus) podczas kręcenia silnikiem. Komuter jest ominięty!!! Nie wchodzi już w skład zapłonu!! Jest założony aparat z pompką przyśpieszającą na podciśnienie, oraz nowy moduł od A100. Ze starej instalacji zapłonowej pozostało TYLKO zasilanie cewki 12V i tu jest chyba problem ponieważ podczas kręcenia spada do 2,5V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2005 08:56:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Przy wlaczonym zaplonie na cewce na obydwu koncowkach zmierzysz 12V. jedna jest na stale do 12 a na drugiej masz 12przeniesione przez cewke bo tak koncowka wisi w powietrzu, dopiero jak krecisz to co chwilka jest sciagana na mase i moze stad twoj odczyt ~2,5V zwyklym miernikiem. trzeba by sie oscyloskopem wpiąć, zeby bylo widać dokladnie.

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... eform.html

na 1,2,3 obrazku sa impulsy z komputera do drivera cewki, a na ostatnim (skala pionowa jest zagęszczona 50V/dz) masz najprawdopodobniej to co mierzysz i pokazuje ci 2,5V zwyklym miernikiem, widać ze jest 12v potem driver sciaga na mase i odpuszcza i w tym samym momencie nastepuje przepiecie (tutaj tylko 250v) a na uzwojeniu od strony WN ~25kV. Musisz sprawdzić czy te imp dochodzą. podlacz pomiędzy masę a ten pin jakąś zaróweczke 12V powiedzmy 0,5W i zobacz czy miga jak kręcisz rozrusznikiem. To samo mozesz sprawdzić na wtyczce (3piny masa, 12v i sygnaly) do drivera i stwierdzić czy komputer wysyla impulsy sterujące.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Wreszcie działa!!!
PostNapisane: 29.sty.2005 15:16:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2005 18:08:09
Posty: 8
Lokalizacja: Busko
Nareszcie udało mi sie doprowadzić samochodzik do jazdy. Udało mi się pominąć komputer sterujący zapłonem przez dodanie aparatu od starszego Audi(ze sterowaniem podciśnieniem) oraz modułu. Problem z iskrą polegał na tym, że w obwód włączony był immobilizer z anteną ferrytową, który to skutecznie zakłucał działanie modułu zapłonu w promieniu 1,5m. Niunia już jeździ, ale i tak czuć spadek mocy na LPG. Nie jest jeszcze wyregulowana, ale i tak jest zaje.^&*ie!!!
Wskaźniki troszke szaleją, ale i tak wreszcie mogę jeździć!!
Temat uważam za zamknięty


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: