.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 20:36:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5TDI] Coś stuka z tyłu (napewno nie zawieszenie)
PostNapisane: 26.lut.2007 20:54:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 17:47:16
Posty: 11
Lokalizacja: Wawa
Cześć forumowicze!

To w zasadzie mój pierwszy post na forum, więc najpierw się przywitam :) Niedawno stałem się posiadaczem pięknej A6 Avant C5 2,5TDI 163ps z 10.2002. Niestety w tej chwili nie powiem dokładnie jaki ma symbol silnika. Jeszcze się w tym nie połapałem.

Mam do Was małe pytanie. W momencie uruchomienia silnika przez pierwsze kilka minut (kilometrów) coś puka w tylnej części samochodu. W temacie napisałem, że to napewno nie zawieszenie bo również puka jak samochód stoi. Puka także jak silnik jest wyłączony i tylko webasto sobie działa. Pytanie, co to może być? Mechanicy potrafią różne kity wciskać, dlatego też wolę najpierw się Was zapytać. Archiwum forum przegrzebałem i znalazłem tylko jeden podobny post, ale bez odpowiedzi :(

Z góry dzięki za pomoc!

meexr

ps. Jeżeli coś pochrzaniłem w temacie, wybaczcie :)

[+]
Tak sobie pomyślałem, że to może pompa paliwa? W sumie nie wiem gdzie w moim A6 ona się znajduje, więc tak sobie głośno myślę... Samochód w każdym razie jeździ normalnie.

_________________
Awaria podpisu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 12:17:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 17:47:16
Posty: 11
Lokalizacja: Wawa
Napewno nikt nic nie wie? Może jakieś podpowiedzi? Przepraszam, że męczę, ale nie chcę żeby mi mechanik kit wcisnął.

Z góry dzięki za zrozumienie :):

_________________
Awaria podpisu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 13:53:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli mógłbyś bardziej sprecyzować uzyte określenie puka, to na pewno rozjaśniłoby to, nieco, to cudowne zjawisko. idealnym rozwiązaniem byłoby nagranie tego i zamieszczenie pliku .mp3 [jezeli jesteś audiofilem, to może być nawet .wav ;) ].

póki nie usłyszę, to nie odważę się sugerować czegolkowiek.
równie dobrze, to może być duch.


[+]
Twój silnik to BFC. możesz się upewnić podnosząc maskę i odczytując jego oznaczenie z tabliczki znamionowej po lewej stronie silnika [stojąc przodem do samochodu, czyli po stronie pasażera].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 14:34:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 17:47:16
Posty: 11
Lokalizacja: Wawa
Dzieki meszrum za odpowiedz!

Jezeli chodzi o pukanie/stukanie to postaram się to jakoś nagrać być może moim telefonikiem, choć pewnie jakość to nie będzie audiofilska ;)

Kontynuując opisywanie zjawiska pukania, to w momencie włącznia webasto pukanie wydobywa się w większych odstępach niż po włączeniu silnika (wtedy przyspiesza - odstępy jakoś tak 1sek). Na zewnątrz samochodu tego za bardzo nie słychać, a siedząc w środku, wyraźnie dźwięk dochodzi z okolic tylnego koła od strony pasażera.

Inna sprawa... napisałem w temacie, ze to nie dotyczy zawieszenia, ale nachodzi mnie myśl, że być może ma to związek z NIVO (które mam z tyłu)? Pytanie tylko czy NIVO się pompuje w momencie kiedy webasto działa? To chyba byłoby dziwne... no i też nie pasuje do tego działu.

No nic... jak tylko nagram, dam znać.

_________________
Awaria podpisu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 15:50:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w miejscu, które opisałeś masz akumulator do Webasto.
zdejmij tapicerowaną zaślepkę, włącz Webasto i posłuchaj u źródła...

z racji, iż jest chłodno, to Webasto włącza Ci się automatycznie w celu dogrzania silnika. stąd pukanie po uruchomieniu silnika [przestaje pukać, gdy dostatecznie nagrzeje płyn chłodzący]. z tym jednak, że Webasto [podgrzewacz] znajduje się z przodu, z tyłu jest zasilanie [które pukać nie powinno] - być może puka przekaźnik przy aku WA.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 22:00:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Witam. Umnie jak chodzi webasto to też tak puka z pod tylnego prawego koła . I tylko w tedy jak chodzi webasto. Ale moje muszę sam włączyć lub zaprogramować żeby się właczyło. A jak sie włancza kompresor od nivo to słychć spod lewego koła . Tak masz wszystko w porzadku tylko lać paliwoi jechać. Pozdrawiam.

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 22:07:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Moja odpowiedź na "chybił-trafił" - skoro "pukanie" łączysz z pracą "webasto" to znaczy, że (być może) słyszysz pracę pompki zasilającej to urządzenie w paliwo. Tym bardziej normalną rzeczą jest, że "pukanie" tej pompki odbywa się z różną częstotliwością.

Meszrum - czy Twoje AYM posiada dodatkowy aku dla "webasto" i czy widziałeś go na własne oczęta :): :galy: :?: :?: :?: (pytanie calkiem na serio)

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 22:19:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, nie posiada.
[moje AYM to sedan]

widziałem dodatkowe aku w BAU avant.

jestem pewien, że dokładane WA [choćby profesjonalnie - poprzez umieszczenie sterowania w tunelu środkowym z obsługą FIS] nie ma dodatkowego aku.
niektóre seryjne miały jednak dodatkowe zasilanie.

Piotruś, w moim przypadku pompka działa przez ok. 15-20s i słyszę ją z przodu...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 22:47:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
nie, nie posiada.
[moje AYM to sedan]
widziałem dodatkowe aku w BAU avant.


Teraz rozumiem Twoją wcześniejszą wypowiedź ;) .

meszrum napisał(a):
jestem pewien, że dokładane WA [choćby profesjonalnie - poprzez umieszczenie sterowania w tunelu środkowym z obsługą FIS] nie ma dodatkowego aku.
niektóre seryjne miały jednak dodatkowe zasilanie.


Osobiście nigdy jeszcze nie spotkałem dodatkowego aku w wersjach cywilnych. Odrębny temat to sanitarki, taksówki, etc. .


meszrum napisał(a):
Piotruś, w moim przypadku pompka działa przez ok. 15-20s i słyszę ją z przodu...


Pompka, jak wyżej wspomniałem, działa z różnym "natężeniem" i być może (?) przestajesz ją słyszeć od chwili, kiedy zapotrzebowanie na paliwo maleje i "pukanie" staje się wręcz sporadyczne (łatwo przeoczyć). Jednak przez cały okres kiedy WA jest uruchomione - jest mu potrzebne paliwo :): .

Co do miejsca montażu pompki zasilającej jest bardzo prawdopodobne, że w Twoim AYM jest zabudowana z przodu (np. w Caravelle i Mulitvanach pompka znajduje się w odległości 10 cm od agregatu). Widać co model - to inaczej, bo we wszystkich moich A6 (ori) pompka zawsze była/jest zabudowana niemal bezpośrednio na tylnej osi.
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2007 23:20:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
stawiam na pompke vebasto, to pompka cykliczna i powinna miec bodajze 3-4 czestotliwosci pracy, ale nawet w tirach nie chodza one glosno wiec moze sie sypie po kiepskim paliwie .. wiem ze te co krece przynich nie lubia biodiesla ani innych miesznych wynalazkow.... ostatni przyjechal jeden co jezdzil na czyms co bylo zrobione z odpadow ...RYBICH !!!! smrud nie do zniesienia a filter zasyfiony i nazeka ze auto nie ciagnie jak trzeba.. 600 litrow zesmy wyalali zalali diesla i auto odzylo...

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 14:09:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 17:47:16
Posty: 11
Lokalizacja: Wawa
No więc wczoraj wieczorem odpaliłem samochodzik jak było zimno i pukanie się pojawiło. Spróbowałem nagrać, ale ruch uliczny wszystko zagłuszył, więc z tego nici. Połaziłem naokoło samochodu i dźwięk zlokalizowałem pod samochodem w okolicy tylnej osi. W bagażniku nie było słychać. Po kilku minutach pukanie zanikło.

Dzisiaj rano, jak wyjeżdzałem z garażu, nic nie pukało. Po wyjeździe, pukanie się pojawiło (temperatura była w okolicach 2-3st C), ale po kilku minutach ucichło. Jak dojechałem do warsztatu to oczywiście nic już nie pukało. Obejrzałem wszystko od spodu, ale niestety nie dopatrzyłem się niczego co mogłoby pukać na postoju.

Samochód stał kilka godzin w warsztacie bo wymieniali mi przeguby z przodu. Jak wyjeżdzałem pukania już nie było słychać. Pewnie dlatego, że na dworze zrobiło się cieplej...

...no nic. Mam nadzieję, że rzeczywiście jest to ta pompka i po prostu ona tak ma (dopoki się nie wypuka na śmierć ;) )

W każdym razie dzięki za rady! :D

_________________
Awaria podpisu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 17:54:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
tyle ze pompka od webasto nie dziala caly czas tylko jedynie wtedy jak webasto jest uruchomione, a sadze iz nie jezdzisz na wlaczonym webasto bo to mija sie z celem.....

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 17:59:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
troll oslo napisał(a):
tyle ze pompka od webasto nie dziala caly czas tylko jedynie wtedy jak webasto jest uruchomione, a sadze iz nie jezdzisz na wlaczonym webasto bo to mija sie z celem.....


dlaczego?
ja w ten sposób nagrzewam silnik - rozgrzewa się szybciej niż OTTO.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2007 18:53:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 17:47:16
Posty: 11
Lokalizacja: Wawa
troll oslo napisał(a):
tyle ze pompka od webasto nie dziala caly czas tylko jedynie wtedy jak webasto jest uruchomione, a sadze iz nie jezdzisz na wlaczonym webasto bo to mija sie z celem.....

Wtedy akurat webasto włączyłem specjalnie z palca, ale podobno i tak automatycznie ono się włącza, żeby dogrzać silnik jak jest zimno?

Jak włączę samo webasto bez odpalania silnika to pukanie też słychać.

...oczywiście w obu przypadkach jak silnik się rozgrzeje, pukanie z okolic tylnego zawiasu zanika. Pod maską nic nie puka ;)

_________________
Awaria podpisu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2007 18:32:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
no to nie masz czasowego wlacznika ? ja zaprogramowalem web. na godzine przed wyjazdem do pracy i mam w aucie ok 15`C starcza jak na dwozy -7..

a wylacza sie w 2-3 min o odpaleniu silnika.. zreszta mam tez pilota co dziala do 1000metruw co pokazuje tem w aucie na zewnatrz i mozna web z niego uruchomic.. bylo troche przerubek bo webasto od ssangyonga ale dziala juz rok okay....

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: