Trocken - sucha nawierzchnia
Nass - mokra nawierzchnia
Komfort - komfort
Aussengeräusch - hałas (na zewnątrz)
Rollwiderstand - opór toczenia
Verschleiss - zużycie (ścieralność)
Gesamtnote - ocena całkowita
ADAC Empfehlung - ADAC poleca"
"
Jak czytać wyniki
Mniejsze wartości poszczególnych ocen oznaczają lepsze właściwości opony albo innymi słowy mniej wad. Najlepszą notą jaką można uzyskać jest 0,5, a najgorszą 5,5. Ocena ADAC opiera się na ocenie łącznej wyliczanej na podstawie szczegółowych ocen w poszczególnych dziedzinach. Niezależnie od wyliczonej oceny łącznej, ADAC obniża ją jeśli opona uzyskała w którymś z pojedynczych kategorii związanych z bezpieczeństwem (na suchej jezdni, na mokrej nawierzchni, zużycie bieżnika, przyspieszony test zużycia) notę gorszą niż łącznie. Na przykład, nawet dla opony z najlepszym wynikiem łącznym ocena ADAC może brzmieć „polecana”, jeśli produkt uzyskał w kategorii na mokrej nawierzchni ocenę 2,2, dlatego że według skali ocen uzyskanie wyniku „szczególnie polecana” wymagało noty nie większej niż 2,0
Kryteria i wagi poszczególnych kategorii składowych wyglądają następująco: właściwości na suchej nawierzchni – 20%,
właściwości na mokrej jezdni – 40%,
hałaśliwość – 10%,
opór toczenia – 10%,
zużycie bieżnika – 20% i przyspieszony test zużycia opony.
Właściwości na suchej nawierzchni obejmują:
zachowanie na zakręcie i zmiana pasa ruchu po 35% oraz hamowanie – 30%,
a w skład właściwości na mokrej jezdni wchodzą: hamowanie – 30%, aquaplaning wzdłużny na prostej – 20%, aquaplaning poprzeczny w zakręcie – 10%, prowadzenie/kierowalność – 30%, jazda po kole/prowadzenie boczne – 10%. Z kolei ocena hałaśliwości opiera się w równej mierze na wynikach na zewnątrz pojazdu, jak i wewnątrz kabiny."
Na podstawie tej fotki możesz sobie dopasować opisy
http://www.opony.com.pl/aktualnosci/foto/adac_2006_d_1.jpg