.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 19:55:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.6 ABC] pali za duzo / nieszczelny dolot????
PostNapisane: 04.mar.2007 15:48:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
reedit, zeby nie zakladac nowego wątka
Cześć. Do ciekawych wniosków dzisiaj doszliśmy na spocie, może pomożecie: podpowiedzcie mi, gdzie na poniższych fotkach znajduje sie przepływomierz / miernik masy powietrza? :D
http://www.scobiki.user.icpnet.pl/1.jpg http://www.scobiki.user.icpnet.pl/2.jpg http://www.scobiki.user.icpnet.pl/3.jpg


To czemu piernik pali jak smok? Na trasie musze mocno się ograniczac żeby wyszlo srenio 10,5L/100, w miescie standardem jest 16,5 litra - bez względu na to, czy go katuję, czy jeżdżę jak drynda/złotówa

I jeszcze jeden EDIT: zmieniam opis tematu gdyż - jak myślę - znalazłem przyczynę, info dla borykających sie z podobną przypadłością - ostatni post


Ostatnio edytowano 05.mar.2007 22:31:51 przez scob, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 15:53:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jakby Ci to powiedzieć - w etce nie ma MAFa przy rozpisce części w silniku ABC
Obrazek

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 15:59:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
abc nie ma maf'a

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 16:02:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
za to w coupe v6 JEST i to nawet z ABC...

Obrazek

rozumie to ktoś ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 17:44:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Ja to rozumiem... ETKA pokazuje obrazek ze schematem przeplywomierza dla silnika 2.8 V6 AAH :D

Obrazek

W silniku 2.6 V6 ABC przeplywomierz znajduje sie w obudowie filtra powietrza
a w 2.8 V6 AAH jest on tuz za filtrem powietrza. Co widac zreszta na powyzszym zdjeciu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 18:13:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
źle patrzysz, spójrz na drugi rysunek który wkleiłem - tam jest zaznaczony przepływomierz zarówno do AAH jak i ABC , nie chodzi wcale o rysunek w etce.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 19:08:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
No co oba rysunki sa identyczne. W ETCE przeplywomierze wygladaja na takie same (schemat) Na obu obrazkach jest tylko inny numer czesci dla przeplywomierza dla ABC i AAH. :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 19:51:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
no to słuchajcie.. istnieje prawdopodobienstwo ze moze go NIE BYC seryjnie?

Koru: rozumiem, ze to co wkleiles to ABC? w B4-ce? ZObaczcie u mnie - z przykrywy filtra wyłazi "króciec" (wsio jako 1 element) o długosci MAF-miernika w aah...
to co o tym myslec? bo w samej obudowie filtra nic nie ma- poza filtrem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 21:31:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
wg etki w 80 B4 nie było w ABC MAFa , a za to w Coupe quattro były.... CHoć nie wiem czemu miałoby to służyć.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 21:38:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
scob przeczytaj dokladnie moj post. :P Na zdjeciu jest silnik 2.8 V6 z B4 Wrzucilem te zdjecie zeby pokazac roznice w budowie filtra powietrza i sposobie montazu przeplywki w porownaniu do twojego 2.6 Bo ETKA pokazuje jego umiejscowienie na przykladzie 2.8 AAH. Otworz filtr powietrza i zobacz bo tam powinien byc. No kurcze 2.0 ABK mialo montowany przeplywomierz, a w 2.6 V6 by go nie bylo ? :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 21:49:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
W ABC-u nie ma, i nigdy nie było przepływomierza, ponieważ jest zbędny :!:
Związane jest to z rodzajem zastosowanego w tym silniku wtrysku benzyny.
Przykłady:
1. w ABC-u zastosowano układ wtrysku MPI, w którym sterownik reguluje czas wtrysku, oraz ilośc wtryskiwanego paliwa między innymi, na podstawie wielkości podciśnienia w kolektorze dolotowym, sygnału położenia przepustnicy, oraz chwilowej prędkości obrotowej silnika.
2. w AAH zastosowano układ wtrysku MPFI, w którym sterownik reguluje czas wtrysku, oraz ilośc wtryskiwanego paliwa między innymi, na podstawie sygnałów z przepływomierza, oraz chwilowej prędkości obrotowej silnika.

Pozdrawiam!

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 21:59:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
alle jaja...

to rozwinę wątek: skoro to nie usterka przepływomierza (którego ma nie byc) , kable WN i swiece wymienione, ciśnienie na cylindrach równe - czemu to muli i pali 15-17L/100 w miescie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 22:25:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
a ma temperaturke 90 stopni moze tez śmiga na ssaniu jak chyba moje

aaa muli hmm a tak nagle to sie stało czy stopniowo w tydzień, miesiąc, katy ?

dobra nic niegadam bo jeszcxze cos chlapne
:diabel:
pomoge w czymś jak bede wiedział :P

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Ostatnio edytowano 04.mar.2007 22:45:09 przez SLAWKO 83, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 22:35:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Co do spalania to możliwe, że wszystko jest OKi :/ jeżeli mówimy o jeździe po mieście, które masz wpisane w swoim profilu :?:
Jedno jest pewne, że zarówno ABC jak i AAH do oszczędnych silników nie należą :!: zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że są bardziej paliwożerne, od mocniejszego ACK (AAH napewno).
Ja jeżdżąc po małej mieścinie (60 tys. ludzików) mam średnie spalanie na poziomie 13,5-14,0.
Poza tym, jak to już nieraz było pisane, wielkośc spalania zależy w głównej mierze od twojej prawej nogi ;)
Nie zaszkodzi podpiąc się pod VAG'a, może co pokaże.


Pozdrawiam!

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 23:01:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Kiedyś o tym pisałem - niektóre ABC miały przepływki, inne nie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 23:49:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
slawko: zawsze tak jezdzil, tz. od momentu kiedy go kupilem, ALE:
1: Leo twierdzi że jego ABC było szybsze ;] (A4q ACK wyprzedza mnie o pół długości samochodu na 200m)
2: zdrowa B2q 2,2 zjada mnie w butach (moja była), zaje*ana B2coupe dostaje na pow. odcinku 2 długosci samochodu w krzyż
3: 2,5 TDi musze gonić mniej więcej do 80 km/h, później jest lepiej :)
4: 200-konna cytryna C5 nie ma żadnych szans

Staniek: owszem: Poznań, większoc przebiegów na "trasach" krótszych niz 10 km, zakładam że "ssanie" wyłacza się po +- 5 km jak zlapie temperature. Przy tym nie ma prawie żadnego wpływu, czy zrobie zbiornik jeżdżąc jak taksówkarz czy butując pod czerwone.

GrzesB: nie znalazłem

auta do tej pory nie udało mi się shamować ani zvagować, więc kieruję się tylko subiektywnymi odczuciami, opiniami znajomych i porównaniem z innymi autami (a nie mam niestety innego ABCq B4 żeby porónać ;/ )


Ostatnio edytowano 04.mar.2007 23:54:00 przez scob, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 23:51:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
GrzesB napisał(a):
Kiedyś o tym pisałem - niektóre ABC miały przepływki, inne nie...

O żeszzzz ty :!: do tej pory byłem święcie przekonany, że żaden ABC nie miał przepływki :!:
W takim razie czym się te silniki różniły (z i bzy przepływomierza) - chyba tylko sterowaniem tzn. kompami :?:

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 00:12:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
podepnij vag'a wyjdzie:
1. sonda/y lambda
2. problem z mieszanką (uboga) bo... zwalone masz podciśnienia
- zrób podciśnienia i wróć do pkt. 1
- obadaj kat'y jeśli nie drożne załóz jakieś strumiennice najprostrze za 80-90 pln i wróć do pkt. 1
3. zakładam ze rozrząd jest ustawiony tak jak fabryka nakazuje
4. ma palić na trasie 8.5-9L w mieście 11-12 średnio
5. te silniki są oszczędne gdy się jeździ do 3000 obr, ale przy sprawnym osprzęcie i silniku nie ma potrzeby na codzień kręcić go wyżej on musi ciągnąć już od 1400obr.
6. używaj dobrych świec

powodzonka

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 00:45:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
moje 2.6 quattro spala w mieście 13-14 w trasie 10-11

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 00:48:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
podcisnienia sa szczelne jak i dolot - memlanie przewodami gumowymi, plastikami, kombinacje z pryskaniem łatwopalnymi rzeczami - nie mają wpływu na prace silnika.
rozrząd - niezadawno wymieniony "na listwę" u znajomego, praca silnika bez zmian (jesli ja nie wiem, jak ustawić rozrząd w V6, skąd ma to wiedziec mechanik??)

vaga podepnę.. mialo się to stac dzisiaj, ale jakoś zawalili koledzy co mieli pomóc :D)

kujde... od 3000 to on dopiero ciągnie. do 2000 w ogole nie ma silnika.. ;-/ (i takie opinie wyraza większośc uzytkowników ABC, choc PODOBNO te silniki mają "mocny dół")

ku*** kupie se kabel (bo co zostaje) i zobacze co powie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: