.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 03:17:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Poprawiamy fabrykę... - Bixenon w A8... FOTOSTORY
PostNapisane: 05.mar.2007 14:03:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Jako, że w piątke nie maiłem nic konkretnego do roboty a sen to marnowanie czasu, postanowiłem wspomóc zmęczone ciemnością, oczęta mojego Taty. Jako, że jest on właścicelem auta jedynej słusznej marki (A8 '95 4.2), a one wszystkie wymagają opieki ;) uznałem, że warto poświęcić mu trochę czasu...

Tak oto powstał projekt całkowicie odwracalny, skuteczny i dla laika niewidoczny. :twisted:

Zaczęło się jak zwykle od wprowadzenia potwora do ciasnego garażu :)

Wymontowanie lamp ogranicza się do odkręcenia 4 śrub więc poszło szybko i sprawnie... (dodatkowo i przy okazji zostały poprawione górne mocowania lampy, bo niewiedzieć czemu były połamane i lampa drżała)

Lampy trafiły na stół operacyjny i się zaczęło...

Obrazek

Zdjęcie szkieł poszło również gładko... Małe oględziny i wiadomo było, że przeszczep się uda...

Obrazek

Na organy do przeszczepu wybrałem sprawdzone i małe przetwornice Koito oraz nietestowane soczewki ze zintegrowanym silniczkiem Bosch\AL...

Obrazek

Po zdjęciu srebrzonych osłon wreszcie udało się wyłuskać aluminiowy stelarz trzymający zespół soczewek na miejscu...

Obrazek

Rozbiórka stelarza, także była prosta, bo to tylko po 3 śruby na soczewkę i już wszystko było w "częściach pierwszych"...

Obrazek

Po przymiarce okazało się, że organ - soczewka, ma mocowania w identycznych miejscach co fabryczna, więc nie sprawi problemu jej przykręcenie do stelarza...
Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie fakt, że soczewka ma przecież większą średnicę niż fabryczna...
Trzeba było trochę podrezać... Trudność polegała na tym, że ni jak, nie można się było żadnym "brutalnym" narzędziem dostać do środka otworu... Szlifierka stołowa pomogła tylko w jednym miejscu, bo dalej po prostu nie wchodził kamień...
Po chwili rozmyślań wybór padł na szlifierkę kątową... Jednak jej tarcza miała średnicę na tyle dużą, że też niewiele pomogła, ale znalazł się sposób i na to... Zmniejszenie średnicy tarczy na kamieniu szlifierskim okazało się bardzo pomocne. Nie można jednak zmniejszyć jej za bardzo, bo nie będzie można później dotrzeć wystarczająco głęboko w stelarz...
Gdy już miałem odpowiednie narzędzie nie pozostało nic innego, jak systematyczne podcinanie i dopasowywanie...
Efekt i miejsca dokonywania operacji na stelarzu widać poniżej:

Obrazek Obrazek Obrazek

Podcięcia są w takich miejscach, że nie naruszają konstrukcji stelarza i umożliwiają szybki i łatwy powrót do stanu fabrycznego, bez najmniejszych śladów widocznych z zewnątrz i co najważniejsze, bez naruszenia kątów ustawienia soczewki...

Dodatkowym atutem stelarza jest to, że zapewnia on idealne ustawienie soczewki w układzie optycznym poprzez zastosowanie fabrycznych mocowań...

Tak więc stelarz trochę schudł i nie było najmniejszych problemów, żeby zmieściła się w nim soczewka...

Obrazek Obrazek Obrazek

od przodu "prawie" nie widać różnicy w stosunku do oryginału...

Obrazek

Po solidnym zamocowaniu soczewki, całość zaczynała nabierać realnych kształtów. Pozostało jeszcze dopasowanie odbłyśnika i złożenie w całość...

Odnośnie odbłyśnika to w stanie fabrycznym nie dał się założyć, ze względu na wystające elementy z tyłu, które zaczepiały o nową soczewkę... Szlifierka kątowa pozwoliła łatwo i szybko pozbyć się zawadzających elementów lustra... Nie wpłynęło to w żaden sposób na wygląd, bo operacja była "od tyłu" lustra. Ponadto, wokół soczewki fabrycznej, lustro tworzyło małą obwódkę. Okazało się, że nachodzi ona na bixenonową soczewkę i częściowo ją przysłania... Nie pozostało nic innego jak wziąć multiszlifierkę i odciąć nadlew lustra, by soczewka ukazała się w pełnej krasie...
Lustro po operacji wygląda tak (rzeczony nadlew wyglądał identycznie jak ten, wokól soczewki przeciwmgielnej):

Obrazek

Niby nic się nie zmieniło, a jednak... ;)

Potem nie pozostało nic innego jak zrobić instalację do bixenonu... Przetwornica podłączona została do fabrycznych świateł mijania (dzięki konstruktorom, że nie gaśnie w momencie załączania długich), a przesłona do świateł drogowych (żarówka jest na miejscu, żeby nie świeciła lampa pustkami, ale nie jest podłączona, bo po co ;))...

Ostatnią operacją było minimalne podcięcie dolnego brzegu kapsla, żeby swobodnie wyprowadzić przewody od przetwornicy.

Po złożeniu auta w całość prezentuje się to tak:

Obrazek Obrazek Obrazek

Z zewnątrz patrząc, nie widać jakichkolwiek śladów operacji. Laik nawet nie zauważy innej średnicy soczewki, a to jedyny wykładnik wizualny zmian - dopóki nie są włączone światła...

Lampa jest nadal szczelnie zamknięta, elektryczna regulacja działa jak szalona, Check nie wyświetla żadnych błedów... Więc pacjent żyje i ma się znacznie lepiej niż przed przeszczepem... :peace:

Cała operacja zajęła 6 godzin - jak zwykle odbyła się bez asysty...

Różnic w świeceniu nie ma sensu w ogóle opisywać... ;)

W każdym razie jest pięknie, a oczy Taty wreszcie nie będą musiały tak bardzo się męczyć...

That's All Folks!!! :laola:

_________________
podpis nie działa


Ostatnio edytowano 05.mar.2007 14:28:49 przez Heveliusz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 14:12:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Masz talent. Gratluje :peace:

PS. Pozwoliłem sobie dodać projekt do "How to .." podklejonego na tym forum ;)

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 14:18:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Po to jest Fotostory zrobione, aby "potomni" mogli skorzystać...
Mam nadzieję, że komuś pomoże... :peace:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2007 00:13:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Heveliusz napisał(a):
...Mam nadzieję, że komuś pomoże... :peace:

Oczywiscie ze pomoze innym, trzeba tylko Bilowi powiedziec zeby dodal Foto-Story do wątku How to... czyli jak zrezac krok po kroku

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 09.mar.2007 14:37:55 przez KORU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2007 00:34:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
KORU napisał(a):
Oczywiscie ze pomoze innym, trzeba tylko Bilowi powiedziec zeby dodal Foto-Story do wątku How to... czyli jak zrezac krok po kroku

Oj Koru jak Ty czytasz ;) :peace:
Simpson napisał(a):
PS. Pozwoliłem sobie dodać projekt do "How to .." podklejonego na tym forum ;)


Pozdrawiam :diabel:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: