.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 21:37:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1.8] Czyżby zaduże ciśnienie w układzie chłodzenia?
PostNapisane: 05.mar.2007 14:25:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
witam,

ma takowego problema, że zwiewa mi płyn chłodniczy; najpierw spiepszał mi na wężyku od zbiornika wyrównawczego do chłodnicy jak tam uszczelniłem to na opasakach przy trójnikach do parownika, jak i tam dokręciłem to teraz na tym trójniku przy bloku gdzie główny wąż do chłodziwki idzie...

mam wrażenie że układ ma zbyt duże ciśnienie skoro tak z uporem maniaka ciągle szuka sobiej nowej ucieczki...

czy ktoś już to przechodził?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 14:28:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jesli sądzisz że masz zbyt duże ciśnienie w ukadzie, to na próbę podmień korek zbiorniczka wyrównawczego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 14:34:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
wowo napisał(a):
Jesli sądzisz że masz zbyt duże ciśnienie w ukadzie, to na próbę podmień korek zbiorniczka wyrównawczego.


to jest myśl, tylko że nie mam drugiego koreczka.. :(

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 14:48:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
kup sobie :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 14:53:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Ostatnio płaciłem jakieś ~70 zł w ASO, czyli nie tak tragicznie drogo.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 15:02:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
kupić nie problem, problem w tym że jak narazie pewności nie mam a wydawać niepotrzebną kasiorkę szkoda...

czy jest sposób na przeczyszczenie tych zaworków w koreczku lub jakiś sposób na jego sprawdzenie?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 15:11:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
gigi napisał(a):
kupić nie problem, problem w tym że jak narazie pewności nie mam a wydawać niepotrzebną kasiorkę szkoda...

czy jest sposób na przeczyszczenie tych zaworków w koreczku lub jakiś sposób na jego sprawdzenie?


podać mu ciśnienie, powinien upuszczać w granicach 1.2 - 1.5 bara

możesz odłączyć zbiorniczek wyrównawczy zatkać jeden króciec
i podać w drugi ciśnienie z kompresora... ale nie prościej
zamienić sie z kimś na 15 minut :)

stawiam jednak że musisz po prostu zmienić opaski...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 19:29:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
dzisiaj sprawdzałem wąż do chłodnicy i był normalnie miękki, podobno jak cosik nie tak to robią sie bardzo twarde od nadciśnienia, fakt faktem przejechałem zaledwie 5 kilosków po mieście...

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 19:53:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 22:26:31
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnów
Witam.

Przerabiałem to w swojej 100 1.9 na gazniku.
Było tak: Z wszystkich opasek i łączeń węży wodnych mi uciekał płyn, p przejechaniu nawet paru kilometrów węże puchły i ze wszystkich możliwych miejsc uciekał płyn. korków sprawdziłem chyba 5 i nic. w koncu wpadłem na pomysł żeby nie dokręcać korka na maksa tylko lekko dokręcić i wszystko było oki, tzn. węże miekkie zero ubytków płynu itd. Co sie okazało: uszczelka pod głowicą była pęknieta i ciśnienie spreżania szło do układu:) Dodam jeszcze że nie było śladu oleju w płynie ani odwrotnie, a samochód zapalał bez problemu bez objawów przepalania płynu. Powodzenia. pozdr.

_________________
Było C3 1.9E WH
Jest C3 2.2T MC oś k24 0,7 bar powered by Lukasik
http://gulash.fotosik.pl/albumy/264680.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 21:59:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
hmm,

moja córeczka nazywa moje audi plujkiem bo ciągle mu leci woda z rury wydechowej, zawsze zakładałem że to taki urok jazdy na lpg a może faktycznie cosik nie teges z tą uszczeleczką?

ale chyba jakby szło sprężanko w układ to cosik powinno bulgotać?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2007 23:13:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jak jest ciśnienie w układzie to jak ma być miękki?

ta uszczelka o której mowa powodowała przedostawanie się ciśnienia
z cylindrów do układu chłodzenia ;)

musiała być mała nieszczelność

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 17:56:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
jednak jest coś jest nie tak, jak auto się zagrzeje i osiągnie 90st wyraźnie twardnieje wąż do chłodnicy i poziom płynu w zbiorniczku z poziomu min przekracza max.

jak popuściłem koreczek to uszło troszkę powietrza ale poziom pozostał nadal wysoki.

Czyżby dodatkowo się ten układ chłodzenia zapowietrzał?

prawdopodobnie jak postoi i się ochłodzi poziom w zbiorniku spadnie do min ...

nic nie kumam :zly:

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 17:59:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
pożycz wreszcie od kogoś ten korek :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 20:01:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
gigi napisał(a):
jednak jest coś jest nie tak, jak auto się zagrzeje i osiągnie 90st wyraźnie twardnieje wąż do chłodnicy i poziom płynu w zbiorniczku z poziomu min przekracza max.

jak popuściłem koreczek to uszło troszkę powietrza ale poziom pozostał nadal wysoki.

Czyżby dodatkowo się ten układ chłodzenia zapowietrzał?

prawdopodobnie jak postoi i się ochłodzi poziom w zbiorniku spadnie do min ...

nic nie kumam :zly:

jak jest rozgrzany i "popuścisz" ciśnienie, to w niektórych miejscach (najcieplejszych) płyn zaczyna się gotować, czyli ogólnie poziom się podnosi.
niestety układy chłodzenia ciśnieniowe, które mają kilka latek tak się zachowują, ja w golfie kiedyś walczyłem z przeciekami i sukcesywnie wymieniłem prawie wszystkie węże, łączniki, nagrzewnice i dopiero zaczęło być OK.

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 20:20:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
70 zł w aso... ja plaicilem za 3.5 wiec kupilem sobie 3 i dostalem rabat :D chyba gdzies mam pozostale 2 szt. ,mi wywwalilo kruciec przy glowicy przez korek i nadcisnienie... .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 21:52:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
nio i to chodziło, teraz mam pewność że muszę wymienić koreczek :)

bałem się tego co pisał gulash o uszczelce pod głowicą ale skoro w zbiorniczku nic nie bulgocze to myślę że nie ma żadnych przedmuchów a jedynie płyń się gotuje i nie ma gdzie para sobie ujść :)

pozdrawiam kolegów, jutro idę kupić koreczek :)

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 23:01:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
gigi napisał(a):
nio i to chodziło, teraz mam pewność że muszę wymienić koreczek :)

bałem się tego co pisał gulash o uszczelce pod głowicą ale skoro w zbiorniczku nic nie bulgocze to myślę że nie ma żadnych przedmuchów a jedynie płyń się gotuje i nie ma gdzie para sobie ujść :)

pozdrawiam kolegów, jutro idę kupić koreczek :)


nic nie kumasz... :)

w układzie po to jest cisnienie żeby temp wrzenia nie była 100 stopni tylko
więcej... skoro masz twarde weże tzn że ciśnienie jest więc nic się nie
gotuje... gotować zaczyna sie jak odkręcasz korek i upuszczasz ciśnienie
wtedy wyraźnie słychać bulgotanie - znaczy że się gotuje a para i tak nie
ujdzie bo on się gotuje w bloku i cisnienie pary wypycha wodę przez
zbiornik wyrówn.

problem możesz miec z korkiem taki że nie upuszcza nadmiaru
ale nie odwrotny że upuszcza za dużo i sie dlatego gotuje :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2007 07:14:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
z tym bulgotaniem to miałem na myśli przy zimnym silniczku, jakby były przedmuchy to byłoby widać to w zbiorniczku

tak jak mówisz, mam zapewne problem z nadmiarem ciśnieniea z winy koreczka :) i oby to była prawda

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2007 15:10:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
A powiedzcie mi co oznacza obniżanie się płynu po ostrej jeździe w zbiorniku ? Jak go trochę pocisnę to obniża się duuuużooo poniżej min. Jak zgaszę to prawie od razu idzie do góry by po jakiś 20 sek. osiągnąc normalny poziom. Nigdy poziom w zbiorniku mi się nie podnosił tylko zawsze opadał. Dzieje się to z różną siła, raz mniej (prawie niezauważalnie) drugi raz zostaje z 4 cm w zbiorniku.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2007 17:03:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2007 22:58:24
Posty: 3
Lokalizacja: wałbrzych
nie bede zakladal tematu bo problem podobny.gdy temp. plynu ma 90stopni i odkrecam korek zbiorniczka wyrownawczego momentalnie poziom wzrasta i wylatuje plyn ze zbiorniczka.Co to oznacza.mech.powiedzial ze to normalne gdy jest taka temperatura .auto jest po wymianie uszczelki ,przejechalo 700km


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: