.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 00:45:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AEL 2,5 TDi] Nastawnik w pompie
PostNapisane: 09.mar.2007 09:11:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Witam wszystkich. Mam ogromną prośbę jako że byłem u mechanika bo w Vagu wyskoczył mi błąd nastawnika dawki a już wcześniej to podejrzewałem bo auto głupiało z obrotami i zaczęło strasznie kopcić na siwo. Gościu wymienił nastawnik i pękniętą sprężynę w pompie. Po tej wymianie kopeć nie ustąpił a jest on ewidentnie od upładu paliwo-powietrze i silnik chodzi bardzo twardo i przy przechodzeniu na wyższe obroty z 1700 wchodzi w wibrację. Podpiąłem go pod vaga i w zasadzie patrzyłem narazie na korekcje wtrysków co mnie zaskoczyło bo przed wymianą nastawnika były w zakresie od -0,9 do 0,8 to nie najgorsze a teraz pokazuje te same wtryski od 0,2 do 4,6. Kupiłem nową końcówkę i założyłem na wtrysk ten o korekcji 4,6 i nic się nie zmieniło. I już mi ręce opadają bo nie wiem co jest grane.
Zastanawiam się już czy meches zrobił adaptacje nastawnika. I właśnie moje pytanie na czym to polega czy na ustawieniu tylko mechanicznym czy także elektronicznym ?
Wtrysk sterujący według mnie działa bo jak go odepne to praca silnika się zmienia. Pomóżcie Panowie. Bo tu nie ma dobrych fachowców.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2007 09:59:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Pewnie zle jest ustawiona glowiczka nastawnika na pompie. Zanim sie to zdejmie trzeba zmierzyc napiecie i pozniej tak ustawiac aby ono sie zgadzalo. Teraz jest mala dawka i dlatego korekcja sie rozbiegla. Caly wtrysk sie wymienia bo sama koncowka aby wymienic to trzeba ustawiac jednorodnosc wtysku a malo jest firm , ktore dobrze to robia.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2007 10:31:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
To na ustawieniu tej głowiczki polega adaptacja tak ? A jaka powinna być dawka i w jakim bloku to sprawdzić bo wydaje mi się że meches nie mierzył napięcia. I jeszcze jaką kolejność wtrysków pokazuje w Vagu od przodu samochodu jako 1 a ostatni jako 4 ? I co znacza w bloku 000 wartość pod 10 i od czego zależy?

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2007 16:20:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Napiecie nastawnika to blok 1 pozycja 3 i tolerancja od 1,25 do 1,75 volta. Skoro tego nie zapisal to teraz ustaw glowiczke tak aby na zgaszonym silniku bylo 1.38 ale to tak na oko podalem , moze bedzie dobrze. Nie moze sie zmieniac na zgaszonym silniku jak dobrze ustawisz. To bardzo wazne. Pierwszy cylinder to co pokazuje w VAG blok 13 to jest odnosnikiem chodzi o ten wtrysk co ma kabelek. Pozniej masz pierwszy od chlodnicy liczac 1,2,4, ten z kabelkiem to 5 , 3 .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2007 11:09:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
sprawdziłem napięcie nastawnika przy zgaszonym silniku wynosi 0,86 V i wogóle nie reaguje jak nim przesuwam i korekcje też się nie zmieniają kompletnie w zależności od dawki ustawionej. Ustawiłem mu dawkę na zapalonym w granicach od 5,6- 6,0 mg a napięcie w tedy zmienia się w granicach normy. Samochód teraz pracuje dosyć równo ale nie wiem czego to wina że przy obrotach 1600 silnik tak dziwnie drży a później na wyższych już nie i na wolniejszych też nie. Może to wtryski. A te korekcje to nie mam pojęcia od czego tak się rozjechały

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2007 19:32:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 19:43:06
Posty: 54
Lokalizacja: North Yorkshire
Napięcie masz dobre na wyłączonym silniku powinno być 0.8V natomiast dawkę to bym przestawił w okolice 4 nawet 3.5 wtedy mocy przybywaj... :) korekcja ważna żecz a wtryskiwacze to należało by sprawdzić na przyżądzie pomiarowym - stole...

_________________
W życiu można liczyć tylko na siebie. A i tego nie radzę :o)
A6 C5 AJM 145KM
Sharan AFN cirka 160KM
A6 C4 2.5 TDI AUT.
A4 1.9TDI 1Z
B4 1.9TDI 1Z Było...
A4 2.6 ABC quatrro 95r. było...
A4 TDI 1Z było...
B4 TD AAZ było..
C4 2,8 +G AVANT było...
B4 ABK 2.0 było....
BMW,OPEL,FORD,VW...itp w sumie ponad 200szt. :o)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2007 12:01:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Troche dziwi mnie to czemu korekcja się tak rozjechała i ustawiałem dawkę na mniejszą i wiekszą i korekcja kompletnie się nie zmieniała a przed wymiana nastawnika była w normie a teraz wogóle jest poza normą bo teraz korekcje mam tylko na jednym wtrysku 0,5 a reszte od 2,8 do 4,6 to jest bardzo dziwne bo samochód chodzi w miare, troszeczkie czuć takie wibracje przy przejściu na 1600 obr/min. Nie wiem czy to może cos z wtryskiem sterującym się nie dzieje coprawda jak go odepne to praca silnika się troche zmienia ale jak to sprawdzic czy on działa poprawnie to nie wiem.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2007 12:30:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wydaje mi sie ze nastawnik jest niesprawny. Powinna dawka sie zmieniac kiedy glowiczke dajesz blizej lub dalej od elektrozaworu, napiecie tez sie wtedy zmienia. Skoro nie ma zmian to zle. Dawke odczytujesz blok 1 pozycja 2 natomiast pozycja 3 to napiecie .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2007 20:00:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 08:33:05
Posty: 116
Lokalizacja: Płock
Jack napisał(a):
Wydaje mi sie ze nastawnik jest niesprawny. Powinna dawka sie zmieniac kiedy glowiczke dajesz blizej lub dalej od elektrozaworu, napiecie tez sie wtedy zmienia. Skoro nie ma zmian to zle. Dawke odczytujesz blok 1 pozycja 2 natomiast pozycja 3 to napiecie .


Nie nie troche zakręciłem może bo chodzi o to że nie zmienia się korekcja wtrysków w bloku 013 bo dawka i napięcie nastawnika w bloku 001 jak najbardziej zmienia się tylko właśnie troche dziwne jest z tą korekcją wtrysków.

_________________
Audi C4 A6 2,5 TDi 1996 r silnik AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2007 20:11:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Pewnie najgorsza korekcja jest na 4 w/g VAG wiec to jest srodkowy cylinder. Zamien ten wtrysk srodkowy z tym pierwszym i zobacz co sie zmienilo. Skoro nic to oznaka nieszczelnosci w cylindrze lub mechanik sobie zalecial i podmienil pompe na jakies badziewie w ktorym tylko nastawnik jest dobry.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2007 20:15:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 19:43:06
Posty: 54
Lokalizacja: North Yorkshire
Dodatnia dawka na poszczegolnym cylindrze oznacza iz on jest slabszy i sterownik wyrownuje prace cylindra dodajac paliwa.
Aby wykluczyc spadek sprezania nalezy wrtryskiwacze sprawdzic na probniku w jakims wyposazonym warsztacie. Gdybanie niewiele pomoze.
Czyscilem nastawniki juz kiklanascie razy i zazwyczaj po tym zabiegu korekcja wraca do normalnych nastaw a nie odwrotnie czyli zazwyczaj wyrownuja sie roznice w korekcji do granic tolerancji. Jezeli masz zasyfiony nastawnik korekcja zawsze sie rozjedzie poniewaz sterownik nie potrafi spelnic swojego zadania prawidlowo.

_________________
W życiu można liczyć tylko na siebie. A i tego nie radzę :o)
A6 C5 AJM 145KM
Sharan AFN cirka 160KM
A6 C4 2.5 TDI AUT.
A4 1.9TDI 1Z
B4 1.9TDI 1Z Było...
A4 2.6 ABC quatrro 95r. było...
A4 TDI 1Z było...
B4 TD AAZ było..
C4 2,8 +G AVANT było...
B4 ABK 2.0 było....
BMW,OPEL,FORD,VW...itp w sumie ponad 200szt. :o)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: