.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 00:07:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z] Prośba o analizę DeltaScan1Z
PostNapisane: 17.mar.2007 10:14:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2007 08:03:01
Posty: 29
A więc po 2 godzinach udało mi się zmusić DeltaScan (autko '93 - nic innego "domowego" nie dogadało się z tym silnikiem) do współpracy i oto wyniki:

Obroty: 39-45 (przy czym prawie cały czas trzyma się 41-42, pozostałe to jakieś bujnięcia, które czasem ale żadko mi się przytrafiają)
Kąt wtrysku: 41-44 (co u licha taki mały?)
Gaz: 0 (wiadomo - wolne obroty bez obciążenia)
Dawka paliwa: i tu ciekawe - 2-5 (TAKA MAŁA!!!) - nigdzie na forum aż takiego problemu nie znalazłem
Temp. paliwa: 118

Inne pomijam, choć wartość nr.10 nie wiedzieć czemu była ciągle około 130 (spadała przy dodaniu gazu), natomiast wartość ciśnienia w dolocie spadała momentami poniżej ATM (???), ale nieznacznie. ATM - prosta krecha (wnioskuję że tak ma być...)

I do powyższego pytania:
1) Czy można jakoś w prosty sposób doprowadzić do normalności kąt wtrysku i dawkę? Programowo? Rozrządem? (no tego się nie tykam sam...)
2) Czy wogóle trzeba robić coś z 1) ?
3) Czy powyzszego winne mogą być wtryski (auto na zimnie trochę dymi po odpaleniu, ale nie kopci zbytnio, pali nieźle choć przy mrozach bywały problemy)
4) A może z logów wynika jakiś inny oczywisty problem?
5) Jak przeliczać odczyty DeltaScan na jednostki absolutne? (znalazłem dot. prędkośći obrotowej, ciśnienia doładowania, ale pozostałych nie - pedał gazu pomijam bo to w końcu 0-100% ;) )
6) Na forum znalazłem opis DeltaScan i pożądane parametry tesu statycznego i dynamicznego (zrobię jak dorwę laptopa ze sprawną baterią :)), ale kąt wtrysku jest w nich podany o ok. 20 wyższy niż w obrazku w katalogu do którego się DeltaScan1Z 5.0 instaluje - więc który jest prawidłowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Errata
PostNapisane: 17.mar.2007 10:24:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2007 08:03:01
Posty: 29
Wartość 10 rosła of coz... Spadała przy dłuższym przytrzymaniu na np. 3000rpm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 12:07:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Kat wtrysku zmienia sie na pompie jedynie i aby go przyspieszyc trzeba delikatnie pompe w strone silnika. Dawke zmienia sie przy pomocy VAG
LOGIN 11 - wpisujesz 12233
Adaptacja 10 wybierasz tam 01
zobacz co masz wpisane i mozesz podac wartosc np. 32784
wtedy robisz test czy silnik nie szarpie. W odczycie czym jest mniejsza wartosc tym wieksza dawka.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 1Z] Prośba o analizę DeltaScan1Z
PostNapisane: 17.mar.2007 12:10:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
avanti napisał(a):
A więc po 2 godzinach udało mi się zmusić DeltaScan (autko '93 - nic innego "domowego" nie dogadało się z tym silnikiem) do współpracy i oto wyniki:

Obroty: 39-45 (przy czym prawie cały czas trzyma się 41-42, pozostałe to jakieś bujnięcia, które czasem ale żadko mi się przytrafiają)
Kąt wtrysku: 41-44 (co u licha taki mały?)
Gaz: 0 (wiadomo - wolne obroty bez obciążenia)
Dawka paliwa: i tu ciekawe - 2-5 (TAKA MAŁA!!!) - nigdzie na forum aż takiego problemu nie znalazłem
Temp. paliwa: 118

Inne pomijam, choć wartość nr.10 nie wiedzieć czemu była ciągle około 130 (spadała przy dodaniu gazu), natomiast wartość ciśnienia w dolocie spadała momentami poniżej ATM (???), ale nieznacznie. ATM - prosta krecha (wnioskuję że tak ma być...)

I do powyższego pytania:
1) Czy można jakoś w prosty sposób doprowadzić do normalności kąt wtrysku i dawkę? Programowo? Rozrządem? (no tego się nie tykam sam...)
2) Czy wogóle trzeba robić coś z 1) ?
3) Czy powyzszego winne mogą być wtryski (auto na zimnie trochę dymi po odpaleniu, ale nie kopci zbytnio, pali nieźle choć przy mrozach bywały problemy)
4) A może z logów wynika jakiś inny oczywisty problem?
5) Jak przeliczać odczyty DeltaScan na jednostki absolutne? (znalazłem dot. prędkośći obrotowej, ciśnienia doładowania, ale pozostałych nie - pedał gazu pomijam bo to w końcu 0-100% ;) )
6) Na forum znalazłem opis DeltaScan i pożądane parametry tesu statycznego i dynamicznego (zrobię jak dorwę laptopa ze sprawną baterią :)), ale kąt wtrysku jest w nich podany o ok. 20 wyższy niż w obrazku w katalogu do którego się DeltaScan1Z 5.0 instaluje - więc który jest prawidłowy?

1. Dawka jest duża i ja bym ją zostawił
2. Kat wtrysku do lekkiej gorekty w górę (49-54). Kat ustawiasz korygujac ustawienie ruchem pompy wtryskowej -> jedź do mechanika. Procedura opisywana miliony razy na tym forum.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron