.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 04:09:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 AAR] Odcina zapłon kiedy chce,strzela w kolektor pomocy
PostNapisane: 17.mar.2007 10:11:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
Witam


Mam dość dziwny problem z autem, otóż auto elegancko przyspiesza do osiągnięcia ok 80C, następnie przyśpiesza już elegancko tylko do 2800-3000 obrotów, powyżej czuć wyraźny spadek mocy, szarpanie. Samochód wyje a przyśpiesza jak maluch :zly:

Mechanik mówił że to może być coś z zapłonem, tylko co może powodować regularne przycięcie w mechanicznym wtrysku powyżej 3000 obrotów??

Wymienione nowe kable swiece palec na NGK i Bosch

Wczoraj wymieniłem czujnik temp 2 pinowy, i dalej to samo :/

Dodatkowo auto nie trzyma wolnych obrotów na benzynie (trzyma na 100-200), kupiłem krokowca z regulacją obrotów ale to nic nie pomaga, na LPG trzyma sztywno 800-1000.

Czy ktoś może coś doradzić??

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Ostatnio edytowano 01.kwi.2007 14:16:29 przez Schiedel, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 18:50:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 22:31:19
Posty: 34
Lokalizacja: Siedlce
Przyłączam się do pytania?!?

_________________
nie łam się, Zawsze może być gorzej;


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 20:01:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
knock sensor ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 20:24:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Miałem dokładnie to samo, i tak jak napisał mauzer wymiana czujnika spalania stukowego pomogła.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 09:31:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
Mauzer napisał(a):
knock sensor ;)


Gdzie to coś siedzi, to jest 1 czujnik czy 5 każdy na cylinder?? Czy dam rade sam wymienić?? Ile orientacyjnie kosztuje??

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 14:56:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
U mnie był jeden, przykręcony do bloku na dole po prawej stronie a wtyczka niedaleko aparatu zapłonowego (niebieska).
Jeżeli chodzi o cenę to powinieneś się wyrobić w 100-200 zależy czy nowy czy używka.
Wygląda to tak: http://moto.allegro.pl/item174583660_czujnik_spalania_stukowego_vw_audi_054_906_377_h.html

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 15:30:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Czujnik stuków jest jeden, przykręcony do bloku silnika między 2 a 3 cylindrem. Pamiętaj o prawidłowym momencie dokręcenia od 15 do 25 Nm. Bo jak przykręcisz mocniej nie będzie działał.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 16:05:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
Czujnik spalania stukowego - układ stosowany w zintegrowanych systemach sterowania silnikiem, pozwalający wykryć istnienie w cylindrach spalania stukowego. Detekcja i pomiar odbywa się dzięki czujnikowi piezoelektrycznemu, który mierzy drgania silnika. Sygnał z układu pomiarowego jest wykorzystywany do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, dzięki czemu zjawisko spalania stukowego może zostać powstrzymane.



Czyli jeżeli to on to dlaczego to sie dzieje powyzej 3000?? a nie na całej rozpiętości obrotów i tylko jak ciepły??

Rozumeim ze bez niego nie bedzie dobrany odpowiedni kat zaplonu i auto nie bedzie miało mocy??

Wymienie go mam nadzieje że to coś pomoże, bo z kasy co już wlożyłem to pewnie bym kupił cały silnik z osprzętem :zly:

Dodam jeszcze że miałem kilka strzałów LPG-u ale klapka przepływki nie jest zniszczona,

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 17:55:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Schiedel napisał(a):
Czyli jeżeli to on to dlaczego to sie dzieje powyzej 3000?? a nie na całej rozpiętości obrotów i tylko jak ciepły??


pewne rzeczy zostaw mechanikom, nie pytaj tylko zmieniaj :/

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 15:58:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
Mam jeszcze jedno pytanie poniewaz dorwałem sprawny silnik na częsci i musze wytłumaczyc kolesiowi gdzie on jest zeby mi wysłał, oprócz tego kupie jeszcze przepływkę dla pewności oto zdjecia z zaznaczonymi miejscami czy to są te czujniki/ czujnik bo mowia ze sa 2 ??


A czy B czy jeszcze coś innego??

http://www.etorrent.info/akp/1.JPG
http://www.etorrent.info/akp/2.JPG
http://www.etorrent.info/akp/3.JPG

Proszę o w miarę szybką odpowiedz bo tym autem juz sie jezdzic nie da :/ dzis ledwo 140 na gazie i 150 na benzynie :/ a ruszyć bez strzału gazu to trzeba z 4000 :/ dodatkowo spalanie 21 l :zly:


Czy on jest zakończony wtyczką ??

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 16:12:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
to jest czujnik który oznaczyłeś na zdjęciu literą A
w moim silniku zakończony jest niebieską 3 pinową wtyczką.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 16:21:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
rozumiem ze jest 1 w silniku?? czy 2??

taki bez kabelka
http://www.allegro.pl/item176230364_czu ... 377_a.html

czy taki z kabelkiem
http://www.allegro.pl/item176522823_czu ... lf_3_.html

sory ze takie glupie pytania ale musze mu jasno wszystko wytlumaczyc, bo byc moze jak wymontowywal to po prostu poprzecinał kable więc musze byc pewny :/

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 16:36:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
ja u siebie znalazlem tylko jeden dokładnie taki z kabelkiem i niebieską końcówką.
Wydaje mi się że jest tylko ten ale ręki sobie nie dam uciąć ;)

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 19:39:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
w silnikach b3 jest jeden w b4 dali już dwa i zmodyfikowali sterownik wraz z kontrolą antystukową.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 20:34:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
c4 posiadam jak w podpisie :peace:

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Ostatnio edytowano 26.mar.2007 21:28:46 przez Schiedel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 21:28:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
Jakim momentem przykrecic 10 czy 20??

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 23:03:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
20-25Nm

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 22:24:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
mauzer rozwiń temat czujnika stukowego a temp silnika .czyżby ecu korzystało z jego sygnałów dopiero po nagrzaniu silnika ? gdzięś tak czytałem ale nikt tego nie potwierdził a mam podejrzenia w stosunku do moich .po nagrzaniu auto nie zbiera się tak dynamicznie i żwawo jak na zimnym silnik to AAH 2.8

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 11:49:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
tak, pisałem już o tym kiedyś że czujniki stukowe działają od temp. ok 40 stopni wody na silniku, komp widzi temp. z czujnika dwupinowego (stosunek wzrostu temp. do malejącej rezystancji czujnika - przeważnie), także drugi warunek - obroty ok. 3000 i większe, poprostu: temp. 40 st i mniej na silniku oraz niskie obroty <3000 sa jakby bezpieczne - nie zajdzie w tych warunkach spalanie stukowe, pomijam tutaj złą jakość paliwa oczywiście bo fabryka pisze co trzeba lać do danego silnika ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 08:00:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
Wymieniłem, ale jest jeszcze zbyt wczesnie zeby sie cieszyc, przejechałem dopiero 30km, ale objaw odcinania zapłonu ustąpił lub istotnie sie zredukował, mam jeszcze problemy z LPG :/ NIe idzie jak powinien, mam nadzieje ze sobie poradze :):

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron