.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 03:51:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI V6 01r]problem z zapaleniem na zimnym silniku
PostNapisane: 18.mar.2007 21:27:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2007 09:34:14
Posty: 42
Lokalizacja: kraków
Witam. jestem nowy na forum, więc proszę o wyrozumiałość i cierpliwość.Mam taki problem z moim audi A6 że jak jest ciepły to pali bez problemów a jak tylko spadnie temperatura ok. 5 st. To pali z trudem i nie za pierwszym razem a z rury leci na początku biały dym. Mam przejechane 210 tyś kilometry. Sprawdziłem świece żarowe, są w porządku. Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzenia ( górny ) i dalej jest bez zmian.
W przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy na wyższych obrotach lecą czasami pęcherzyki powietrza. Czy na powinienem je wyeliminować czy to standard.
Zamierzam kupić jutro VAGA i coś zdiagnozować ale jestem zielony, więc wyniki pomiaru wystawię na forum z prośbą o analizę. Ale póki co to proszę o pomoc. Co się dzieje z tym silnikiem. Może jeszcze coś sprawdzić? Czy warto może pojechać do autoryzowanego serwisu ? Proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 22:06:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Sprawdź kąt wtrysku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 22:08:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
najpierw wskocz do NEWBIE i przedstaw sie

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 22:35:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2007 09:34:14
Posty: 42
Lokalizacja: kraków
Tak jak pisałem to jutro uruchomię VAGA i zrobię odczyt ale moja wiedza jest marna. Może coś jeszcze a czy to powietrze to normalka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 22:56:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Powietrze to zabójstwo dla Twojej VP44 :/
Jeżeli widzisz pęcherzyki w zasilaniu to powinieneś jak najszybciej usunąć usterkę...
Najbardziej podejrzany jest filtr paliwa i jego połączenia oraz wszystkie wężyki przelewowe.
Jeżeli szybko tego nie usuniesz - możesz nie zdążyć zrobić logowania auta.
Nie chcę Cię straszyć - VP44 ma alergię na powietrze...
I jak najbardziej pęcherzyki powietrza mogą być powodem utrudnień porannego rozruchu silnika.
A więc do dzieła... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 23:11:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2007 09:34:14
Posty: 42
Lokalizacja: kraków
Filtr paliwa jest nowy i dobrej firmy ( przepraszam ale zapomniałem napisać ). Na jakich przewodach najczęściej są nieszczelności ? Dziękuje za wiadomośc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 23:21:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
almex napisał(a):
Filtr paliwa jest nowy i dobrej firmy ( przepraszam ale zapomniałem napisać ). Na jakich przewodach najczęściej są nieszczelności ? Dziękuje za wiadomośc.


Kolego Almex,
...dobrej firmy tzn. jakiej ?
Przeczytaj sobie dokładnie ten topic z forum Diagtronika o perypetiach z nowymi filtrami i z pęchęrzykami w roli głównej

http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopi ... light=vp44

Nieszczelności powstają zazwyczaj przy filtrze paliwa - sprawdź dokładnie wszystkie cztery przewody oraz na wężykach przelewowych przy wtryskiwaczach - sprawdź, czy nie są mokre...

[+]
uzupełnij profil - skąd jesteś i podaj jaki masz silnik

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 23:30:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2007 09:34:14
Posty: 42
Lokalizacja: kraków
Jeden filtr był rzemieślnika i był tragiczny , zaraz jak go złożyłem i zobaczyłem dużo powietrza w przewodzie dolotowym do pompy to kupiłem Włoski podobno dobry, ilość powietrza zdecydowanie jest mniejsza. Czy sugerujesz by kupić orginał w Audi ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 23:36:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jedyny dobry filtr, to oryginał z ASO Audi [nie VW/Skoda].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 23:38:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
almex napisał(a):
Czy sugerujesz by kupić orginał w Audi ?


Zdecydowanie tak :!:
Tutaj bym nie oszczędzał...
Cena w ASO to około 140 PLN - nie majątek w porównaniu z ceną za regenerację VP44 (2500 - 3000 PLN) lub za nową w ASO (7400 PLN)

Przeczytałeś post, który Ci załączyłem ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 23:39:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2007 09:34:14
Posty: 42
Lokalizacja: kraków
I tu jest problem bo nie wiem jaki jest silnik ale jutro odczytam i dopiszę . Przepraszam za zbyt mało informacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 23:48:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
almex napisał(a):
I tu jest problem bo nie wiem jaki jest silnik ale jutro odczytam i dopiszę . Przepraszam za zbyt mało informacji.


Nie musisz przepraszać - to przecież w Twoim interesie, to nie moja VP44 jest zagrożona.
Kup jak najszybciej nowy oryginalny filtr, wymień go i dobrze odpowietrz układ zasilania wg tej opowieści:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=56013

Numer silnika (a raczej trzy jego pierwsze litery) znajdziesz w trzech miejscach:
1. Tabliczka (czarna) na prawym nadkolu w komorze silnika (prawym- strona pasażera)
2. Naklejak z kodami wyposażenia we wnęce na koło zapasowe w bagażniku
3. Prawa głowica poniżej czujnika G62 na bloku (tu znajdziesz cały numer)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 18.mar.2007 23:49:39 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 23:49:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2007 09:34:14
Posty: 42
Lokalizacja: kraków
Bardzo dziękuje za post odnośnie filtrów paliwa. Bardzo wyczerpujący. Jutro pierwsze pojadę do serwisu i kupię oryginalny. Do trzech razy sztuka może się uda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 23:52:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Kąt wtrysku
2. Szczelność (jej brak) w układzie zasilania paliwem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 23:56:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2007 09:34:14
Posty: 42
Lokalizacja: kraków
Skoro już jesteście tacy uprzejmi i służycie radą to szybciutko poszedłem do samochodu i odpisałem symbol AKE. Czy o ten chodzilo ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 23:59:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
almex napisał(a):
Skoro już jesteście tacy uprzejmi i służycie radą to szybciutko poszedłem do samochodu i odpisałem symbol AKE. Czy o ten chodzilo ?


Tak, o ten symbol :D
Masz niezły 180 - konny silniczek...
Dbaj o niego ;)
Filtr paliwa może być trochę droższy od kwoty którą Ci napisałem, nie chce mi się juz sprawdzać, czy to ten sam co w 150 konnych AFB i AKN, powiedzą Ci jutro w ASO.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 23:59:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2007 09:34:14
Posty: 42
Lokalizacja: kraków
Jest to moja pierwsza ingerencja w silnik i boje się że może być gorzej (piszę o tym kącie wtrysku ) rurznie bywa z mechanikami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 00:00:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
AKE = to co tygryski lubią najbardziej = 180 KM 370 Nm 2,5 TDI V6 :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 00:02:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Baskecior napisał(a):
1. Kąt wtrysku
2. Szczelność (jej brak) w układzie zasilania paliwem.


Baskecik, gość widzi pęcherzyki - więc to jest priorytet (usunięcie nieszczelności)
Kąt wtrysku może zostawić sobie na później...

Z mojej strony OVER :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 00:03:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2007 09:34:14
Posty: 42
Lokalizacja: kraków
Oczywiście że niema znaczenia jaka dokładnie kwota filtra byle pomogło. Z rana rozpocznę walkę z powietrzem a wieczorem opiszę co zrobiłem. Martwi mnie jeszcze to złe zapalanie na zimnym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: