.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.mar.2025 16:57:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Brak wolnych obrotów w Audi 90 2.3E NG
PostNapisane: 29.sty.2005 22:42:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2005 20:47:56
Posty: 7
Lokalizacja: Katowice
Witam, jakiś czas temu nabyłem Audi 90 2.3E NG rocznik 88. Autko przeszło naprawę blacharską bo na skrzyżowaniu obtarł mu przód Fiat 126p. Potem przyszła pora na uruchomienie silnika.
I tu zaczęły się problemy, bo po uruchomieniu silnika obroty przez czas działania wtryskiwacza rozruchowego są OK, a później od razu gaśnie, chyba że się doda gazu, ale jak zejdzie poniżej 2000 to klapa.
Diadnoza komputera nie wykazuje żadnych błędów.
Sprawdziałem połączenia kablowe pomiędzy komputerem i czujnikami i prawie wszystkie są OK oprócz dwóch kabli. Mianowicie jeden z nich powinien być zwarty z masą a na nim jest 4ohmy rezystancji względem masy. Na drugim przewodzie (po załączeniu stacyjki pojawia się 12V), przewód ten jest częścią wspólną większości czujkników, też występuje rezystancja względem masy 12ohm.
Myślałem że przyczyną braku wolnych obrotów jast zawór stabilizacj biegu jałowego, więc został przeczyszczony i przepłukany, i dalej to samo.
Zawór otwiera się po podaniu 12V i zamyka po odłączeniu zasilania.
Stwierdziłem, że sprawdzę w jaki sposób komputer steruje zaworem.
Zapiąłem próbnik napięcia, zapłon włączony i ...nic. Po uruchomieniu silnika lampka próbnika oświeca się i świeci w sposób ciągły, a nie miga (z tego co czytałem, zawór ten sterowany jest impulsowo i zawór powinien drgać), obrotów wolnych nie ma, trzeba mocno gazować, żeby nie zgasł, i po pewnym czasie lampka gaśnie i więcej się już nie zaświeca, a obrotów wolnych nadal nie ma. Po kilku próbach uruchomienia silnika nie daje się zapalić, może dopiero następnego dnia.
Czy ktoś kiedyś miał podobny problem,ba ja męczę się z tym od paru tygogni?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2005 23:55:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Jeżeli chodzi o wolne obroty w NG odpowiedzialny jest za nie switch który znajdziesz pod przepustnicą; po odpuszczeniu pedału gazu przepustnica zamyka sie naciskając od dołu na ten stycznik który daje sygnał do sterowania wolnymi obrotami (możesz go równiesz np hmm usłlysześ poruszająć cięgnem przepustnicy... powinien pstryknąć ..) jeżeli nie działa obroty automatycznie wskakują na podwyższnoe i trzymają sie tak; proponuje abyś to sprawdził !

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2005 16:04:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sty.2005 20:47:56
Posty: 7
Lokalizacja: Katowice
To nie jest wina switcha, bo on pstryka i nawet na wtyczce ok komputera sprawdzałem, że zwiera obwód. Zastanawiam się czy nie jest to wina uszkodzonego sterownika, ale przecież przy diagnozie komputera nie wykazało żadnych błędów. Zastanawiam się też czy może być to wina potencjometra położenia przepustnicy. Dziwi mnie, że po uruchomieniu silnika sterownik na początku podaje napięcie na zawór stabilizacji biegu jałowego, a potem napięcie zostaje odłączone i już go nie ma, nie ważne ile silnik ma obrotów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2005 08:59:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 17:23:22
Posty: 72
Lokalizacja: Olsztyn
Cytuj:
...czy może być to wina potencjometra położenia przepustnicy.

A może w NG nie ma TPS ? (podobnie jak u mnie w NF)
Zamiast niego sa tylko te 2 switche.

_________________
100 C3 quattro Avant (R5 - NF) było
100 C4 quattro Avant (R4 - ACE) było
S6 C4 quattro Avant (V8 - AEC) było
A6 C5 quattro Avant (V8 - ARS) jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2005 17:43:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2004 16:12:18
Posty: 28
Lokalizacja: Sandomierz
Flyart mam ten sam problem,ktore to sa te sterowniki bo chcialbym go podmienic?

_________________
Audi C4 2.3 91r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: