.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 23:44:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9 tdi 1Z 1995r] Pompa wtryskowa(luz) a pasek rozrządu?
PostNapisane: 19.mar.2007 22:37:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:54:28
Posty: 11
Lokalizacja: Wołczyn
Witam wszystkich.
Mam problem z paskiem rozrządu mojej niuni. Kupiłem ją rok temu i nie wymieniłem rozrządu - i wiadomo strzelił :( (starł się do połowy i pękł ).
Silnik kaput - naprawiony za straszną jak dla mnie cenę. Po roku przez przypadek (czyściłem silnik) zobaczyłem jakieś drobne,
czarne kłaczki na obudowie rozrządu, więc pojechałem zaraz do mechanika. Mechanik stwierdził że pasek zdziera się z boku i stąd te kłaczki.
Zostawiłem samochód i diagnoza taka że to wina pompy wtryskowej - jest luz na kole około 5mm.

Obrazekluz na kole około 5mmObrazek

Teraz moje pytanie - czy jest potrzebna wymiana (regeneracja) pompy czy może to prawidłowy objaw (jest luz wzdłużny a nie "skrętny").
Czytałem dużo na forum i znalazłem różne wersje min. http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=47406&highlight=rozrz%B1d%2A+1z
Proszę o poradę - nie za bardo ufam temu mechanikowi a, nie chcę się ładować w koszty regeneracji tej pompy jeśli nie ma to i tak przynieść efektów.
Poradźcie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2007 17:00:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 13:21:22
Posty: 94
Lokalizacja: okolice Konina
witam!
wg mojego osądu najlepiej rozebrać ją i zajrzeć do środka .W środku między walkiem a falą jest sprężyna ,jeśli jest pęknięta to mogą być takie objawy(wałek napędzający tłokorozdzielacz i pompę niskiego ciśnienia jest ulozyskowany tylko lożyskiem ślizgowym )

_________________
C-4 100 Avant 2,5 TDI prawie
A tak w ogóle miłośnik kle kle-kotów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2007 18:17:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:54:28
Posty: 11
Lokalizacja: Wołczyn
Można to zrobić we własnym zakresie? Czy raczej wizyta u specjakisty od pomp?
A może jednak to taki luz jak : http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... %B1d%2A+1z
i trzeba tylko "wymieić kółko zębate na wale to na dole" ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2007 20:05:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
myślę że luz wzdłużny nie powinien powodować zcierania paska,chociaż 0,5cm to dość dużo, ale miałem taki przypadek że była wypracowana tulejka i koło pompy było pod skosem.Był też luz poprzeczny,ale dało się to stwierdzić po zdjęciu paska,miałem też kilkakrotnie wadliwe rolki co spychały pasek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 08:49:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:54:28
Posty: 11
Lokalizacja: Wołczyn
Dzięki za odzew
Zamierzam więc zmienić pasek rozrządu, napinacz, koło zębate wału (to na dole ) i koło wału pośredniego(to poniżej pompy)
kontrolować pasek i wstrzymam się na razie z regeneracją pompy
co o tym myślicie

jakie sklepy internetowe polecacie do kupna tych części ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 14:33:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
doradzić Ci nie mogę, ale jeśli nie jest to tajemnicą, to zdradź, jakie koszty były po zerwaniu paska, co zostało uszkodzone...

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 14:59:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:54:28
Posty: 11
Lokalizacja: Wołczyn
cena 3000 pln naprawa silnika + wymiana turbiny. Miałem dopiero samochód 1 miesiąc :( . A teraz zaczyna się to samo - dobrze że spostrzegłem w porę :).
Co zostało uszkodzone? Z tego co pamiętam to pasek :) pokrzywione zawory + wymiana szklanek + uszczelka pod głowicą.
Gość który mi to robił niestety nie do końca się na tym znał - (nie wiedziałem) był potem problem z uciekającym płynem chłodzącym.
Gość kombinował i nie wiedział co się dzieje - poczytałem trochę na forum i domyśliłem się że to uszczelka pod głowicą przepuszcza - potem aż do teraz było ok.
Problem w tym że ja mało jeżdżę i od tamtego momentu przejechałem dopiero 5 tys. a pasek się strzępi :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 22:27:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Luz osiowy na pompie będzie na zgaszonym silniku. Z moich obserwacji jakieś 1-2mm. Po włączeniu silnika ten luz zginie - to wynika z konstrukcji pompy. Ale jeżeli luz masz na pracującym motorze to pompę trzeba rozebrać.

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: