.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.sty.2025 06:03:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.2T MC] Problem z obrotami/gaśnięciem - powtórka
PostNapisane: 21.mar.2007 17:43:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Dzisiaj w końcu znalazł się czas na odpalenie swapa. Silnik odpala z kluczykiem i bardzo ładnie się wkręca ale nie ma w ogóle wolnych obrotów.

Wygląda to tak, że:
- muszę trzymać go minimum w granicach 2000obr/min, bo inaczej gaśnie :!!:
- wychylając przepustnice do określonego położenia i trzymając ją w nim obroty wzrastają, po czym spadają (jakby odcięcie zapłonu) i znowu narastają - i tak cyklicznie :!!:
- ponad to czasem muszę poruszyć przepustnicą, bo w trakcie takiego zaniku obrotów spadają do zera :!!:

Teraz co i jak wykluczyliśmy:
Nic nie odcina zapłonu - sprawdzone oscyloskopem.
Nie ma nieszczelności między przepływomierzem,a turbiną - zweryfikowane na oko i faktem, że przy przymknięciu klapy przepływomierza przez otwór w górnej części rozdzielacza ładnie zapada się przewód prowadzący do turbiny.

Jeszcze jedna informacja, która może okazać się istotna.
Nie mam podłączonych przewodów do potencjometra klapy przepływomierza - słyszałem, że jest to nieistotne (MAC nie bierze z niego żadnego sygnału) i nawet nie znalazłem tego elementu na schemacie MC.

Help :!:

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Ostatnio edytowano 05.maja.2007 09:35:51 przez mechitro, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 21:14:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
1.pewnie uwalony masz czujnik jednopinowy o ile sobie przypominam to na głowicy pod łapą pompy wspomagania.
2. sprawdź czy masz dobry bezpiecznik do większości zaworków w tym krokowego (przwód chyba czarno-niebieski)
3. zrób test wykonawczy elementów (opcja szukaj).

- nie potrzeba ci podłanczać tej wtyczki, to czysty K-jet.

wogóle to skorzystaj z szukajki

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 00:21:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Skorzystałem ale nic konkretnego nie znalazłem...

Chodzi o czujnik do stabilizacji wolnych obrotów podający sygnał do krokowca tak ? Tylko czy krokowiec nie odpowiada jedynie za stabilizacje obrotów - tu mi one giną całkowicie :| Ale sprawdzę oczywiście.

Jeszcze jedna rzecz mi na myśl przychodzi - Lukasik kiedyś napisał "Warunki do odciecia benzyny w mc, to obroty wieksze od 1000-1200 oraz zalaczony switch wolnych obrotow przy przepustnicy". Może tutaj szukać..?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 09:04:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
co sie dzieje, jak zdejmiesz wtyczke z "TPS"'u?

Skontroluj ustawienie tps'u, tzn czy mikroswitch od wolnych obrotow zalacza sie praktycznie w chwili calkowitego zamkniecia przepustnicy, oraz czy elektrycznie przelacza mikroswitch.

zawor stabilizacji wolnych obrotow jest wogole aktywny? tzn czy po wlaczeniu zaplonu i dotknieciu reka czuc jak drga, lub w czasie pracy?

Upewnij sie czy nie jest to wina lekko nieszczelnego powietrznego zaworu do odcinania paliwa (jest wpiety oryginalnie w obudowe filtra powietrza i odchodzi rurka w gume przeplywki). najlepiej wogole go wykluczyc wywalajac na test.

P.S. to, ze Ci obroty lataja jak trzymasz noga gaz przy 2tys, to wygladaloby, ze pomimo czesciowego otwarcia przepustnicy masz zalaczony mikroswitch od wolnych obrotow < ustawienie tps'u.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 18:03:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
- czujnik jednopinowy elektrycznie jest ok, silnik krokowy pracuje;
- jak zdejme wtyczke z czujnika położenia przepustnicy nie ma zmiany (on sam pracuje prawidłowo i jest dobrze ustawiony wzgl. przepustnicy);
- N65 nie puszcza lewego powietrza (w ogóle dzisiaj testy przeprowadzałem, przy jego zaślepieniu).

Zastanawiam się czy walnięty może być cały przepływomierz. Jest jeszcze taki ukł. do stabilizacji wyglądający jak przerośnięty przekaźnik no ale on przecież nie odetnie mi paliwa.

Jakieś pomysły..?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 19:35:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Może jeszcze jedna uwaga: odnosze wrażenie, że na zimnym silniku jest lepiej
tj. można go utrzymać poniżej 2000obr/min, a jak się nagrzeje, to ta martwa strefa się powiększa.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 09:42:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
dla mnie to nadal wyglada na nieszczelność ... powiedzmy dziurka o srednicy 1cm gdzies miedzy przeplywka a przepustnica. przy wyzszych obrotach ta lewizna ma mniejszy procentowy wplyw na mierzone powietrze i wszystko git. przy malych przeplywach jest juz gorzej i wiekszosc powietrza wciaga ta dziurka i juz przeplywka nie chce sie podnosic.

u kolegi w ke-jet byla identyczna sytuacja gdy wywalilo gwizdek od gazu i na benzynienie nie chcial wlasnie pracowac ponizej pewnych obrotow.

K-jet w mc'ach nie ma ukladu odcinania paliwa poza zaworem powietrznym ktory powoduje ze przeplywka sie nie unosi. pompa paliwa odlacza sie tylko przy przeladowaniu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 17:51:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Kolejny etap:
Zdemontowałem i sprawdziłem szczelność całego dolotu z IC - jest ok.
Za sugestią dotyczącą termicznego regulatora paliwa (nie mam oryg. wiązki)
Lukasik napisał(a):
Pdlacz tam na zywca +12V i ma byc tam caly czas po wlaczeniu stacyjki.

podłączyłem.
Na co Kefir, że tak na pewno nie może być :diabel:
Ale jaka różnica.
:!!: Auto nie gaśnie, a obroty dość gwałtownie falują pomiędzy 1200-2000 obr/min.
I pytanko na chwilę obecną: jakie wyciągacie wnioski i jak regulator powinien być podłączony ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 22:38:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
wniosek: chyba tym samym podniosłeś ciśnienie paliwsa w układzie.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 00:33:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Kurcze...może mam już za duży mętlik w głowie. Uporządkujmy...
Regulator termiczny jest zasilany z powrotu paliwa z rozdzielacza paliwa tuż za regulatorem ciśnienia paliwa zasilającego rozdzielacz. Paliwo po przejściu przez regulator termiczny wędruje nad tłok rozdzielacza paliwa. Gdy silnik jest zimny, to grzałki na bimetalach w regulatorze termicznym grzeją i odkształcaja bimetal, paliwo płynie i jest obniżane ciśnienie paliwa nad tłokiem sterującym w rozdzielaczu paliwa i dzięki temu klapa spiętrzająca ma mniejszy opór i podciśnienie z silnika unosi klapę wyżeji, co daje większą dawke paliwa na zimnym silniku. Gdzy silnik sie nagrzeje, to regulator termiczny zamyka przepływ paliwa i ciśnienie nad tłokiem sterującym nie jest juz obniżane.
Regulator oprócz nagrzewania bimetalu przez rezystory "czuje" temprerature silnika przez tą jakby membranę mosiężną, która przekazuje temperaturę silnika do bimetalu. Bimetal sie odkształca też od temperatury silnika.
I teraz, czy na zimnym i również na ciepłym silniku podawane jest napięcie na rezystory regulatora termicznego? No chyba jednak tak i podałem nieprawdziwe informacje dla mechitra. Napięcie podawane jest bez przerwy (po zapłonie) i poprostu jak juz silnik sie nagrzeje, to odkształcony bimetal zamyka przepływ paliwa a grzałki nadal grzeją.
Mam już mętlk w głowie, a do MC mam daleko i sprawdzić moje wątpliwości mogę dopiero jutro po 14tej.
Przepraszam mechitro, Mauzer i Lukasik za podważenie Waszego autorytetu


mechitro - a może paliwo jest ok, a to jednak sterownik zaworu biegu jałowego nie dodaje odpowiedniej ilości powietrza... :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 07:43:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kefir, ja sam nie wiedzialem, ze tam musi byc napiecie na stale, ale wystarczy rzucic okiem na schemat :)

Mechitro > jeśli nie gaśnie to wygląda na to, że paliwo jest dawkowane odpowiednio do powietrza. Jeśli obroty latają Ci miarowo miedzy 1000-2000 to wyglada na to, że coś jest z ukladem stabilizacji wolnych obrotow.

Zdejmij wtyczke z TPS'u i obroty powinny przestac falowac jesli jest po mojej mysli, ale zostana na wysokim poziomie. Podlacz TPS i skręć śrubką (tzn wkręć ją) przy przepustnicy (nad przepustnicą) , ze 2-3 obroty (zapamietaj pozycje wyjsciawą na wszelki wypadek) az wolne obroty spadną do akceptowalnego poziomu.

P.S. zalozenie jest takie, ze masz zawor stabilizacji wolnych obrotow ("krokowca") sprawny na 100%. Ja mialem kiedys skopany krokowiec ktory sam sie uchylal i obroty byly kosmiczne, a po podlaczeniu TPS'u wlasnie lataly 1000-2000.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 18:08:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Temat rozwiązałby się już jutro, gdyby mnie Paweł nie zmylił :P ;)
Ale do rzeczy co zrobiłem:
- podłączyłem spowrotem regulator pod +15;
- skręciłem śrube wolnych obrotów w przepustnicy prawie na maksa.
Obroty nie falują i wkręca się z dotknięciem przepustnicy :):
Niestety nie mogłem za dużo potestować, bo na złość trzasneła mi chłodnica.

Testy na drodze jak dostanę pedał gazu od Mauzera i uporam się z tą chłodnicą i przewodem olejowym.

Nadmienie jeszcze, że wcześniej rozebrałem regulator termiczny paliwa - membrana była czyściutka.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 21:58:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
No cóż...przepraszam. Ja tam nigdy nie mówiłem, że się znam :D

Ale co się w takim razie zmieniło od czasu naszej ostatniej rozmowy przez telefon? Jedynie wkręcenie śrubki regulacyjnej w przepustnicy jak dobrze pamiętam i rozebranie regulatora termicznego - w którym problemu nie było. Hmm... Oprócz tej śrubki z podłączonym regulatorem, to już długo Ci to autko nie chodziło. Robiłes coś jeszcze?
A co do śrubki, to w moich autach zwykle jest wkręcona na max, tak jak zreszta Ci mówiłem.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 22:43:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Nie no wychodzi właśnie, że kolosalną zmiane przyniosło podpięcie regulatora pod +15.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 23:19:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
No tak...ale z tego co pamiętam, to podpięty był już przed telefonem do mnie. A ja radziłem go odłączyć i namieszałem Ci w głowie. Zmierzam do tego, że o ile wcześniej miałeś go podpiętego i chodził kiepsko, a po mojej nietrafionej wypowiedzi odłączyłeś regulator i wolne obroty zniknęły, to samo podpięcie z powrotem pod +12 regulatora nie mogło pomóc. Musiałeś coś jeszcze poprawić. Coś o czym nie pisaliśmy w tym wątku wcześniej.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 08:02:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
To wyglądało tak: podłączyłem +15 i nie gasł, a oscylował między 1200-2000. No to zacząłem skręcać śrubę przepustnicy - jednak nie miałem wkrętaka i używałem do tego przekażnikowego konektorka i szło powoli.
Musiałem niestety zostawić auto i operacje przerwałem. W międzyczasie rozmawiałem z Tobą i wydedukowałem sobie, że nie tędy droga skoro tak mówisz i trzeba zrobić tak aby banglał bez +15 na regulatorze.
Ot cała historia.
A wczoraj podłączyłem go ponownie i po prostu skręciłem tą śrubę prawie do końca (wkrętakiem już :diabel: ).

Zastanawia mnie tylko czemu nie miał po prostu wyższych obrotów - 2000, a oscylował
tj. spadał z nich na 1200 i ponownie się wkręcał ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 08:12:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A to teraz już wszystko jasne :D
Oscylował, bo zawór wolnych obrotów próbował kompensować za dużą ilość powietrza. Jakby był kiepski, to byś miał tylko za wysokie obroty.

Dobrze, że to nie kłopoty z rozdzielaczem paliwa.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 10:28:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mechitro napisał(a):
Zastanawia mnie tylko czemu nie miał po prostu wyższych obrotów - 2000, a oscylował
tj. spadał z nich na 1200 i ponownie się wkręcał ?


No bo jezeli przy zamknietej przepustnicy obroty sa wyzsze niz ~1200 to otwiera sie zawor N65 co powoduje odciecie paliwa, az obroty spadna ponizej ~1200 i tak w kółko.

A Ty miales srubke od wolnych obrotow tak wykrecona i lecialo tamtedy tyle powietrza, ze nawet przy zamknietym "krokowcu" wolne obroty mialbys ze 2k i dlatego to co napisalem wyzej.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 20:31:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
teraz z tego co widze to poczytaj troche jak ustawić wolne obroty oraz CO w K-jet'cie, będzie tego wymagać.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 09:32:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Niestety temat wznawiam (ręce mi opadają) ...
Wczoraj miałem trochę wolnego czasu i poszedłem kontrolnie odpalić auto.
I ku mojemu ździwieniu znowu to samo :galy: - oscylacja pomiędzy 1000-2000, gdy trzymam uchyloną przepustnice (inaczej gaśnie) :/
Sprawdziłem +15 na regulatorze termicznym, spróbowałem skręcić jeszcze śrube przepustnicy (ale już nie było co, bo ustawienia pozostały niezmienione). No i się załamałem - czyżby to by był cholerny przypadek, że wtedy zaczął mi prawidłowo pracować i ładnie się wkręcać ?

Potestowałem tak dobrych kilka razy, aż w końcu odeszła mu chęć na odpalanie...
Dzisiaj zrobiłem powtórkę i przywróciłem ustawienia, na jktórych wcześniej pracował i znowu zaczął pracować (z tymże tylko już się tak ładnie nie wkręcał)
tj. z przerywaniem.
No ale chodził i po rozgrzaniu (jakiś czas po otwarciu termostatu) zdechł :!!:
Nie chciał odpalić - zdjąłem +15 z regulatora -> odpalił. Pracował jak wcześniej - założyłem +15 na regulator i bez różnicy. Pochodził jeszcze trochę i zaczął się dusić, wtedy zdjąłem +15 ale nic to nie dało - zgasł :!!:
I już zapalić nie chciał...
Po zdjęciu wtyki z wtryskiwacza rozruchowego bez zmian :!!:
Już jestem tak skołowany tymi anormalnymi objawami, że nie wiem gdzie szukać...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: