No i obraziło się na mnie moje Audi A6 C4 Avant AEL.
Jak kupowałem miałem trochę stracha że mam z tyłu nivo, bo pamiętałem z Mercedesów jak to potrafi kosztować. Nawet sprawdziłem stan amortyzatorów na trzepakach, ale takiej awarii nie przewidziałem.
W sobotę na trasie podczas przejeżdżania poprzecznego garba usłyszałem małe puk z tyłu i po paru kilometrach auto "siadło" z tyłu. Potem wspomaganie kierownicy osłabło. Stwierdziłem że pewnie strzełił wąż elastyczny do amortyzatora i uciekł cały płyn (wspomaganie i nivo mają wspólny płyn i pompę).
Niestety po sekcji zwłok okazało się że pękł amortyzator z lewej strony w dolnej części i tam ucieka sobie olej/płyn.
W związku z tym pytania:
- instrukcja podaje że ma tam być olej VW G002000 - czy można awaryjnie zastąpić go ATF DII?? Coś trzeba było wlać żeby nie zatrzeć pompy wspomagania

.
- czy można zamiast tych amortyzatorów założyć zwykłe i zaślepić nivo???
Dzisiaj jadę zrobić rozeznanie po znajomych hurtowniach co do ceny amortyzatrów, ale już się boję. Wieczorem wrzucę zdjęcia pękniętego amortyzatora i całego układu z tyłu.
Pozdrawiam