.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 05:54:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 20:40:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Witam! ponownie.Pisałem wam wcześniej o grzaniu sie kolektora wydechowego,jednak nie do końca dobrze to ująłem.Dzis uswiadomiłem sobie pewną rzecz.No więc w moim silniku 1.8T AEB sam kolektor jest mały i po dzisiejszej obserwacji doszedłem do wniosku że kolektor jeszcze jako tako nie jest czerwony ale sama turbina bo to coś żeliwnego poniżej samego kolektora to przecież już turbina. Czy wobec tego turbina może się tak nagrzewać także z powodu tej strumienicy??Tak sobie też myśle że niezle musi dostawac w dupe wirnik przy takim nagrzewaniu się.No i pytanie odnośnie tego czy katalizator z A6 2002r. 1.8T będzie pasował do mojego samochodu.W tym z A6 są otwory na dwie sondy,ale przecież ten drugi można zaślepic do celów adaptacyjnych.Chodzi tu o to czy fizycznie będzie pasował,rozmiarowo,bez żadnych przeróbek??

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2007 11:09:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Witam! Wkońcu zamiast kata włożyłem zwykły kawałek prostej rury ale nic się nie zmieniło.Czyżby to była pompa paliwa?? dzis udało mi się zmierzyć cisnienie paliwa na listwie i na wężu doprowadzającym paliwo do listwy.No więc na wężu po wyłaczeniu zapłonu powinno się utrzymywać cisnienie około 3 Bar-ów przez około 20 minut,a cisnienie po wyłaczeniu silnika od razu spada.Cisnienie byłem mierzyć w warsztacie diagnostyki komputerowej.Koleś miał niezły sprzęt bo boschowski.No i sprzęt własnie mu to powiedział co napisałem wyżej.A podczas pracy silnika na wolnych obrotach utrzymuje się w granicach 3...4 czyli jest ok,ale na wolnych,a nie wiem jak się ma sprawa podczas jazdy.bo koleś nie miał dwu metrowego węża aby można było sprawdzić w kabinie.No więc komputer mu powiedział że na 99% jest winna pompa paliwa.

Obecne wyswietlane błędy:

00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached

Co o tym myślicie?Bo regulator cisnienia ponoś ok!


09.03.2007
Dzisiaj udało mi się zmierzyć cisnienie paliwa podczas jazdy.Nigdy nie spada poniżej 3,5 bar a jeśli wciskam gaz to manometr pokazuje jakies 5,2 bar.Na wolnym gazie podczas jazdy jest między 3,5....4bar.Wydaje mi się więc że pompa paliwa jest ok ,regulator cisienia paliwa też ok.Dzis wysypał się kolejny mechanik który obstawił że jest winna pompa paliwa ponieważ może już nie wydalać.Znów jestem bez pomysłu co go boli?

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 16:38:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Ciąg dalszy historii oraz WIELKA prośba do klubowiczów.

Witam! ponownie. A więc samochód był u mechanika wczoraj i odkryliśmy że intercooler jest dziurawy i puszcza cisnienie-jednak.Po włożeniu innego/wymianie ,skasowaniu błędów i jezdzie próbnej okazało się że już się tylko jeden błąd wyświetla czyli:

00561 - Mixture Adaptation
13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached

Następnie na celowniku był przepływomierz ponieważ z reguły mechanik u którego byłem nie ufał podróbką.Ponieważ przepływka była nowa ale nie oryginalna jakaś podróbka(miała te same numery,kupiona na allegro za jakies 180zł).No więc założył oryginalną przepływke boscha,kasacja błędów i w droge.Samochód na oryginalnej przepływce jest dużo bardziej żwawy nie muli go i przyspiesza bardzo ładnie,błędów zero po wymianie tych dwóch rzeczy.Już nie pisze ile to kosztowało lepiej.A WIEC PODRABIANYM PRZEPŁYWOMIERZOM MÓWIMY ZDECYDOWANE NIE!!! .Pozostał jednak jeszcze jeden problem,a mianowicie czerwona turbina.Po przejechaniu 10km z prędkością 140...160km/h turbo jest rozgrzane do czerwoności,pózniej jednak szybko stygnie,po około 2 minutach jak samochód postoi z włączonym silnikiem ma już normalny kolor żeliwa.Już troche zgłupiałem bo sam już nie wiem czy tak ma być czy nie.I tu WIELKA prośba do kolegów z klubu Audi którzy posiadają 1.8T czy mogliby to sprawdzic.Nawet ci co żadko pod maske zaglądają.Może poprostu tak ma być tylko nikt tego nie przyuważył że tak się poprostu dzieje.Dzwoniłem też do zakładu który zajmuje się regeneracją turbin i koleś tam powiedział że tak może być bo przecież tamtędy lecą gorące spaliny wprost z cylindrów... .Sam już nie wiem,mam wyjazd za granice i chce tym autem jechać w weekend i troche się boje że jak pojade 10 godzin z prędkością przekraczającą 140km/h to mi się to po drodze rozleci z przegrzania.

Czy tak ma być?????????????

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 15:23:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2006 18:42:53
Posty: 217
Lokalizacja: Sląskie
Witam! No więc jestem zagranicą.Oczywiscie swoją furką :) Samochód sprawował się dobrze podczas drogi.Zrobiłem 1200km i nic się nie stało z turbiną ani z silnikiem.W połowie drogi jak zjechałem na parking otworzyłem maske nie było czuć nawet dużego gorąca z okolic slinika.Przetestowałem spalanie na pewnym odcinku i spalił mi 60ltr. /720km przy stałych 160km/h (non stop autostrada)-niezle co :) Wtedy pomyślałem se że to niesamowity motor.Następnego dnia po przyjezdzie za granice odpaliłem silnik.Pracował bardzo równo cicho,żaden zawór nie stukał nic nie klekotało-no więc silnik 1 klasa se pomyślałem :) nic mu się nie stało.Reasumując ten temat to okazuje się że każda niesprawność w moim samochodzie powodowała nasilenie efektu grzania się turbo oraz kolektora wydechowego.Trudno było pózniej określic jednoznacznie ponieważ było w samochodzie wymieniane kilka rzeczy czy tak ma się to grzac czy nie.Prawdopodobnie z winy złego składu mieszanki spowodowanego uszkodzonym przepływomierzem i nieszczelnościami w dolocie.Wczesniej wymieniłem jeszcze sonde lambda,no i ta strumiennica... :/ .
Jest też tak że największe grzanie się turbiny powodują nagłe gwałtownie zmieniające się obroty silnika.Jeśli np. przejedziemy się kawałek samochodem szybciej skrzynia zmienia biegi,obroty wzrastaja majeją i znów gwałtownie wzrastają to turbo nagrzewa się mocniej.Natomiast jeśli pojedziemy troche dalej to temperatura turbo się ustabilizuje -chyba,tak mi się wydaje.Sam tak wydedukowałem na podstawie tego co przeszedłem z tym samochodem.W chwili obecnej jestem szczśliwym posiadaczem 1.8T ciesze się dynamiką jazdy i coraz mniej rzeczy zwiazanych z moim samochdem burzy mi tą radość.Pozdro dla wszystkich którzy zainteresowali się moim tematem i chcieli w jakis sposób pomóc.Nie było lekko,ale daliśmy rade. :)

_________________
2x Audi 20VT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: