.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 04:47:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] jak odkręcić zjechane torxy
PostNapisane: 28.mar.2007 17:42:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Pytanko jak w temacie - mam rodzielacz paliwa przykręcony do przepływomierza na 3 torxy małe (2.3E NG wtrysk mech.). Niestety próba odkęcenia skończyła się zjechaniem ząbków w śrubie. Co można zrobić żeby je odkręcić - moczyły się w WD40 i nic. Czy da radę coś takiego rozwiercić i wydłubać?

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 18:04:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Kedyś podobnie walczyłem ,zastosowałem dość brutalną metode która pomogła młotek i przecinak. U mnie poszło.

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 19:22:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2004 14:13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Tuszyn/Pabianice/Łódź
Dokładnie jak kolega wyżej opisał.... po prostu łopatologicznie

ewentualnie w moim przypadku pomogło to wybór torksa o jeden rozmiar większy i młotkiem go młotkiem (ale torksy muszą być dobrej jakości bo inaczej zepsujesz sprzęt zamiast rozwiązać problem)

Powodzenia

_________________
'92 AUDI B4 2.8 V6 AAH quattro !!! :-) :-) :-)
'00 AUDI A6 Avant 2,5 TDI AKE quattro !!! :-) :-) :-)
'02 AUDI A4 Avant 1,9 TDI AWX 4x4(-2) !!! :-) :-) :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 21:43:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Kiedyś też ukręciłem, ale dobrałem większy klucz, dobiłem bo młoykiem i trzzymając reką odkręcałem- poszło.

A z jakiego powodu sie tam dobierasz?

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 22:17:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
A może by tak użyc wykrętaków do śrub. Sposób ze wszytkich opisanych wedłu mnie najbezpieczniejszy.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 22:22:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
bo to z założenia miało byc nierozbieralne :D
trzeba było porządne klucze od razu kupić, a nie komplet z esco o wymiarach "+- nominalnych" :D
a teraz: jesli zależy ci na rozłożeniu, zakup se komplet rozwiertaków (czy jak to gówno się nazywa - chociaz moze kosztowac cie pol przeplywki :D ) i tak dzialaj.
zasada dzialania jest taka, że wiercisz w zepsutej śrubie w środku otwór 2-3 rozmiary mniiejszy (tak tak, wiertło za 20 zł tez kup) i wkręcasz rozwiertak - ma lewy gwint, ostry jak wkręt i do tego stożkowy. wkręca się do momentu , aż będzie za ciasno, później kręci opracowywaną śrubą.
i znow: jak kupisz teskowo/kastoramowy, to ukręcisz/złamiesz w zapieczonej śrubie, ale porządnym wykręcisz wszystko (zdarzyło mi się "6-ką" - bo innego nie mialem - wykręcić zerwaną szpilkę z piasty ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 10:30:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
klucze to ja mam porzadne,absolutnie nie z hipermarketu... Chcę odkręcić rozdzielacz od przepływomierza powietrza bo spod rozdzielacza cieknie paliwo na filtr powietrza - wiem że Kefir200 coś takiego rozkręcał i wymieniał uszczelki - więc też chcę spróbować.

wiem że całe to ustrojstwo jest skonstruowane w sposób niedostępny dla osób postronnych... ale nie chcę za 350-600 zł kupować używki na allegro w niewiadomym stanie.. kiedy komplet 3 uszczelek rodzielacza kosztuje 30zł...

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 14:36:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Jak nie uda Ci sie ich wykręcić, to je rozwierć i zdejmiesz rozdzielacz. Dobierz wtedy inne. Wymień wszystkie uszczelki. Trzeba rozłożyć cały rozdzielacz. Masa precyzyjnego badziewia, ale do zrobienia. Dorwij jaką kolwiek książke Etzolda Sam naprawiam, od Aud 100/200, 80 lub nawet Mercedesa czy Golfa. Obojętnie, aby Etzold i auto z wtryskiem mechanicznym k-jetronik i będzie tam dokłądny opis co zrobić. Powodzenia.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 15:13:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
foxbat napisał(a):
ale nie chcę za 350-600 zł kupować używki na allegro w niewiadomym stanie.....

Jak sobie nie poradzisz to mam w WIADOMYM stanie całość od NF za 300zł ale to sie od NG nic niewiele różni. Działanie jest to samo. Co do rozwiertaków itp....weź przepływke i jedź na blacharnie, do blacharza, oni powinni mieć takie sprzęty na codzien w użyciu. Dasz na flaszke i śrubki wykrecą.

pzdr

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 17:03:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Sprawdźcie czy te przepływki mają identyczny układ szpilek. B3/B4 ma w większości silników odwrotny układ śrób mocujących i to w taki sposób, że sienie da ich zamiennie zastosować zamiennie z przepływką z C3.

Weź wiertarkę i wiertło mniejsze od średnicy główki śruby i rozwierć. Rozwiertak się tu nie przyda i wykrętak też nie pomoże. Śruba, to piątka, także dość mała. CHyba, że znajdziesz wykrętak do takich śrub.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 19:31:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
A może po prostu użyć wykrętaka do srub. To chyba najwłaściwszy sposób.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 19:41:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Przerabiałem temat kilka razy i zawsze pomagało rozwiercanie. Raz tylko użyłem wykrętaków (ok 80PLN za trzy) i tylko jedna z trzech dałą się wykręcić. Najprościej będzie...to wykręcić a nie klikac na forum :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 19:45:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
mam w WIADOMYM stanie całość od NF
a mógłbyś odczytać nr części - sprawdzę sobie w ETCE jak to wygląda...

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 21:52:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
foxbat napisał(a):
spod rozdzielacza cieknie paliwo na filtr powietrza .

Nie chce robic zamieszania, ale u mnie kiedys tez cieklol paliwo do filtra. Wymienilem caly rozdzielacz na sprawny, a tu dup..., dalej cieknie. Dopiero kolega podpowiedzial, ze przyczyna moze tkwic w reg. cisnienia przykreconym do rozdzielacza. Wymienilem i wycieki ustaly, ba, nawet autko lepiej zaczelo sie zbierac :peace:

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 22:14:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
foxbat napisał(a):
a mógłbyś odczytać nr części - sprawdzę sobie w ETCE jak to wygląda...


To jest BOSCH wiec nei wem czy w etce bedzie. 0 438 121 049, pod tym jest drugi numerek ze znakiem OOOO: 034 133 353 C.

a z drugiej strony mam tabliczke z numerkiem Boscha: 0 438 101 029

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 08:50:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
foxbat, zanim zaczniesz wszystko rozwiercac spróbuj naciąć koncówki śrob i płaskim śrubokrętem odkręc, tak będzie chyba łatwiej

M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 10:26:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
migomat, naspawac nakretke na klucz i jazda....

tak robie przy daf-ach no i jak jest mozliwosc to osobowych tez,
lub palnik i wydmuchac slube, tu liczy si dokladnos by nie udczkodzic za duzo ale mozna....

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 10:32:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2006 20:00:30
Posty: 47
Lokalizacja: Opolskie
troll oslo napisał(a):
migomat, naspawac nakretke na klucz i jazda....

tak robie przy daf-ach no i jak jest mozliwosc to osobowych tez,
lub palnik i wydmuchac slube, tu liczy si dokladnos by nie udczkodzic za duzo ale mozna....



Dokladnie Maga i jazda.W starej w B2 wymienialem silnik i ukrecilem srobe od krucca w glowicy.Mag nakretka i jazda.Po jakims czasie odkrecilem.A juz sie balem ze glowice bede musial robic :P

Jak bedziesz wkrecal nowe srobki to uzyj pasty miedzianej lub czegos takiego...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 21:12:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2007 22:15:25
Posty: 99
Lokalizacja: Moss Norge
Siwy , co cie tam na enebakk wywialo... czasami jestem na flateby u rodziny .. ale to dziura...

_________________
2002 - Passat 1.9AVF TDI PD 150 HP 340Nm jest
1992 - Cabriolet 2.3 NG 133HP -- nowa zabawka
1989 - Coupe 2.3 NG 136 HP - bylo
1983 -Porsche 944 N/A - zlota perelka - skasowana

Job: Service DAF ™ \ SsangYong ™


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2007 13:52:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2006 20:00:30
Posty: 47
Lokalizacja: Opolskie
Praca :peace: Pracuje w Steinsholt pukkverk czy jakos tak sie to pisze :P na bazie Oslo Pukk.Widze ze tez tutaj przebywasz :) we wtorek jade do Pl jak cos to kiedys sie mozna gdzies ustawic.Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: