.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lut.2025 16:00:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4, 2.0 ABK] Rozwalony przepływomierz
PostNapisane: 24.mar.2007 23:05:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Witam.

Po ostatnim strzale gazu w moim Audi zablokowało mi na amen przepływomierz. Czeka mnie wymiana. Na Allegro znalazłem przepływkę do VW Golfa / Polo 1.3. Jest bardzo podobna w budowie, podobny wlot i wylot oraz złącze 4 piny, tak jak w ABK.

Numer przepływomierza to:
BOSCH: 0 280 200 048
VW: 030 906 301.
Fotka na: http://www.allegro.pl/item177598765_prz ... html#photo

Pytanie, czy taką przepływkę da się włożyć do B4 2.0 ABK ??
Pytam dlatego że cena jest atrakcyjna.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 00:32:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
nie wydaje mi sie ze podejdzie.

Spr naprawic ten co masz :peace:

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 00:36:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2005 23:18:49
Posty: 106
Lokalizacja: Olsztyn
jezeli po nr bosha pasuje to wkladaj smiało, u mnie jak walną to założylem od Calibry jest identyczny w budowie jak ten w audi i po nr boscha równiez tylko nr audi/opel sie róznił .Wsadziłem i chodzi idealnie. Z tego co pamietam to w audi abk jest własnie 301 kocówka , ja bym spróbował

_________________
Audi Coupe S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Rozwalona przepływka.
PostNapisane: 25.mar.2007 09:44:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Wydaje mi się że numer będzie ten sam, jeśli nie to poszukam takiego od Calibbry. Mój przepływomierz przeszedł już tyle stzrałów gazu że łopatki są mocno pokrzywione i popękane. Nadaje się tylko do wymiany. Dzięki za pomoc ! :peace: !

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 11:27:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
A moze czas ustawic LPG zeby juz nie strzelał i zadbać o zapłon :peace:

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 18:26:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 22:31:19
Posty: 34
Lokalizacja: Siedlce
Witam a czy mógłbyś napisac cos więcej konkretnie do jakiego silniczka i jaki numer przepływomierza założyłeś od calibry??

i pytanko czy powedem strzału może byc wstawienie nowych swiec zapłonowych.??? Bo po strzale zmieniłem na stare i niewiem czy znowu ryzykować! chociaz u mnie zbiegły sie podczas strzału dwie ingerencje a mianowicie odpięcie pewnego rodzaju instalacji podającej minimalną ilośc powietrza do kolektora ssącego z nią jeździłem od kąd mam auti i wstawiony gaz, dopiero po odłączeniu i wymianie swiec na nowe, i przejechaniu w trasie ok 20km cos zaczeło szarpac i strzelił gaz. oczywiscie przepływomierz sie przycioł i dalej przycina przy prawie pełnym otwarciu

_________________
nie łam się, Zawsze może być gorzej;


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Rozwalona przepływka.
PostNapisane: 25.mar.2007 20:35:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Hello.

W moim silniku mam wymienione świece (NGK), przewody wys. napięcia (Beru) i kopułkę rozdzielacza (Bosch). Świece mam z potrójnymi elektrodami. Częste strzały miałem pół roku temu, po wymianie wyżej wymienionych części i regulacji instalacji problem ustał. I ostatnio znowu mi strzeliło, znajomy gazownik mówił mi kiedyś że jak się ma gaz II Gen. w silniku na pełnym wstrysku to nikt nie da gwarancji że nie będzie strzałow ...

Sprawdzałem numery na moim przepływomierzu, Bosch 0 280 202 130, VW 037906301C.
Na Allegro znalazłem parę przepływomierzy do Opla Vectry / Calibry 2.0 8v, ich numery to Bosch 0 280 202 208 lub Bosch 0 280 202 202, czyli różne niż na moim oryginalnym przepływomierzu. Poza tym na przepływomierzu z Opla jest łączę 5-cio pinowe a 2.0 ABK jest 4-ro pinowe, tzn. nie ma pinu nr 5.

Czy owe różnice mogą stanowić problem w ewentualnym zamontowaniu przepływomierza z Opla 2.0 8v do 2.0 ABK ??

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 20:43:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 22:31:19
Posty: 34
Lokalizacja: Siedlce
witam ponownie.
więc tak problem przepływomierza rozwiązałem. znalazłem zakład i kolesia który w tym temacie jest kumaty za 100zł mi go naprawił. rozebrał na części pierwsze i klapke delikatnie przyszlifował. wszystko ok

_________________
nie łam się, Zawsze może być gorzej;


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Rozwalony przepływomierz.
PostNapisane: 26.mar.2007 20:59:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Witam.

Widzę że udało się wybrnąć z sytuacji. No 100 zł za naprawę to nie 250 - 300 zł za inny używany przepływomierz.

Kurcze, sam bym to zrobił gdybym wiedział jak ten nieszczęsny przepływomierz się rozkłada ...

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 21:17:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2006 22:31:19
Posty: 34
Lokalizacja: Siedlce
wiec byłem przy tym i powiem szczerze ze gdybym miał to sam robic to niewiedział bym d czego zacząć. ale moge mniejwięcej powiedzieć:

jak wymiesz przepływomierz to od dołu trzeba rozwiercić delikatnie zgrzewy, pozniej oskrobać z kleju aby jakoś zdjąć pokrywę. dalej aby wyjąć klapke trzeba rozebrać cały mechanizm, potencjometr, który jest w czarnej skrzyneczce. aby ją zdjąć trzeba niewidziałem jak albo przejechać nożem w kolo , a pozniej skleic przy składaniu.
Na koniec ta klapke dolną aby zamocowac spowrotem trzeba rozwiercic zgrzewy i przegwintować dorobić śrubki wszystko dokładnie uszczelnić silikonem i złożyć. wiem ze ten opis jest mało konkretny no ale ja tego nierobiłem tylko tak z grubsza.

Gościowi zajeło to prawie 5 godzin ale jestem zadowolony.
Jedynie co moge ci polecic to pojeździć musisz po gazownikach i popytać się czy rozbierają przepływomierze i je naprawiają, jednak to już niebędzie fabryczna szczelność ale daje rade na benzynie i gazie chodzi równiutko i sie niezle wkreca na obroty.

Ja to robiłem w Siedlcach na terespolskiej 3 chyba, zakład obok salonu hondy "moto gaz"

_________________
nie łam się, Zawsze może być gorzej;


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Rozwalona przepływka.
PostNapisane: 28.mar.2007 21:03:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Witam.

Być może już nikt nie zaglądnie na ten temat ale to gwoli zakończenia. Mój rozwalony przepływomierz w 2.0 ABK zastąpiłem przepływką z Opla 2.0 8v, jego numer to Bosch 0 280 202 202. Złącze w tym przepływomierzu jest 5-cio pinowe ( w originalnym jest 4-ro pinowe) ale wtyczka w naszych ABK ma tylko cztery złączki tak że problemu nie ma. Po założeniu auto na benzynie odzyskało swój dawny wigor... Cena takiej przepływki to 150 zł za używany, tyle Ja zapłaciłem. Oryginalny używany do ABK 2.0 to koszt ok. 300 zł. Oszczędność jest więc znaczna.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów :peace: .

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozwalona przepływka.
PostNapisane: 28.mar.2007 22:25:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2006 17:22:33
Posty: 161
Lokalizacja: KRK/SCI
JJ '82 napisał(a):
Witam.

Być może już nikt nie zaglądnie na ten temat ale to gwoli zakończenia. Mój rozwalony przepływomierz w 2.0 ABK zastąpiłem przepływką z Opla 2.0 8v, jego numer to Bosch 0 280 202 202. Złącze w tym przepływomierzu jest 5-cio pinowe ( w originalnym jest 4-ro pinowe) ale wtyczka w naszych ABK ma tylko cztery złączki tak że problemu nie ma. Po założeniu auto na benzynie odzyskało swój dawny wigor... Cena takiej przepływki to 150 zł za używany, tyle Ja zapłaciłem. Oryginalny używany do ABK 2.0 to koszt ok. 300 zł. Oszczędność jest więc znaczna.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów :peace: .


A teraz jak piszesz ile strzałów miałeś zakładając że każdy mógł się zakończyć wymianą przepływki nasuwa sie pytanie czy to sie opłaca?? Nie lepiej zmienić na sekwencję (0 - strzałów, to samo spalanie, ta sama moc)??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Rozwalona przepływka.
PostNapisane: 30.mar.2007 20:03:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
OREŁ25 napisał(a):
A teraz jak piszesz ile strzałów miałeś zakładając że każdy mógł się zakończyć wymianą przepływki nasuwa sie pytanie czy to sie opłaca?? Nie lepiej zmienić na sekwencję (0 - strzałów, to samo spalanie, ta sama moc)??

Nienagannie utrzymany silnik i dobra instalacja, dobrze wyregulowana zapobiega strzałom.
Nie widzę sensu pakować instalcji gazowej o wartości 1/3 samochodu (no czasami 1/4).

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 21:39:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Racja, każdy strzał to ryzyko uszkodzenia przepływomierza. Ostatni poprzedni strzał miałem ok.15 tyś. km wstecz, silnik nie jest jeszcze zużyty a układ zapłonowy sprawny (na nowych, oryginalnych częściach). Problem to instalacja marnej jakości (po poprzednim właścicielu). I mikser założony przed przepływomierzem. Nie opłaca się jednak do auta za które dałem 6 tyś. złotych wkładać instalacji wartej ponad 2 tyś. Mam za to zamiar zamontować Blosa, to jeszcze chyba najlepsze rozwiązanie... :|

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 09:55:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
JJ '82 napisał(a):
Racja, każdy strzał to ryzyko uszkodzenia przepływomierza. Ostatni poprzedni strzał miałem ok.15 tyś. km wstecz, silnik nie jest jeszcze zużyty a układ zapłonowy sprawny (na nowych, oryginalnych częściach). Problem to instalacja marnej jakości (po poprzednim właścicielu). I mikser założony przed przepływomierzem. Nie opłaca się jednak do auta za które dałem 6 tyś. złotych wkładać instalacji wartej ponad 2 tyś. Mam za to zamiar zamontować Blosa, to jeszcze chyba najlepsze rozwiązanie... :|

Co do kosztów instalki to się zgadzam z tobą, że nie do tego samochodu.
A co do lokalizacji miksera. Jest ona prawidłowa.
Instrukcje producentów instalacji gazowych podają dla tego silnika montaż właśnie zaraz przed przepływomierzem.
To dlatego, że musi być zachowana odpowiednia długość dolotu i mikser w inym miejscu powodowałby falowanie lub brak wolnych obrotów na gazie.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 16:33:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Może i tak, nie jestem oblatany w instalacjach gazowych, pracuję przy blacharkach i lakierach. Ale faktem jest że auto nie ma mocy na tym nieszczęsnym gazie, powyżej 4000 rpm nie kręci już prawie wcale ... A do tego przyzpiesza pulsacyjnie. Mam zamiar zalożyć Blosa.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2007 12:38:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
JJ '82 napisał(a):
Może i tak, nie jestem oblatany w instalacjach gazowych, pracuję przy blacharkach i lakierach. Ale faktem jest że auto nie ma mocy na tym nieszczęsnym gazie, powyżej 4000 rpm nie kręci już prawie wcale ... A do tego przyzpiesza pulsacyjnie. Mam zamiar zalożyć Blosa.

Jak ci się uda to opisz efekty.
Mam taki sam silnik i z tego co widzę, raczej ciężko będzie BLOS-a wsadzić, nie ma za bardzo miejsca.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2007 21:13:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Blosa montuje się pomiędzy przepływomierz a przepustnicę. Jak wywalę antywybuch i mikser to po przesunięciu filtra do przodu auta Blos powinien wejść. Ale to nie szybko, myślę że za ok. 3 miesiące. Jak już założę to zapodam nowy temat na forum o paliwach i opiszę w nim dokładnie instalację z fotkami. ;)

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2007 22:05:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
Wystarczylo uzyc szukaj ja mam oryginal z audi i za 200 bym ci oddal i mialbys oryginal. :diabel:

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 05:30:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Racja, ale obecnie przebywam w Holandii i nie miałbym jak przepływki odebrać ... :/

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: