.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 05:01:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AEL] Nastawnik...
PostNapisane: 05.kwi.2007 21:02:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Od czasu gdy wymieniono mi uszczelkę w pompie wtryskowej szarpie mi silnik na wolnych obrotach (dopiero po nagrzaniu). Gdy włączę klimę szarpanie ustaje. Czy mogę jakoś domową metodą przestawić nastawnik?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2007 21:31:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zalezy dlaczego szarpie ,czy zbyt uboga dawka wolnych obrotow czy zbyt bogata. Skoro masz VAG to sprawdz blok 1 pozycja 2 jaka tam jest wartosc na wolnych obrotach. Powinna byc tak srednio 3-4. Skoro nie masz to trzeba zaznaczyc czyms ostrym w tym miejscu gdzie nastawnik laczy sie z reszta pompy wtryskowej tak dokladnie w kilku pozycjach. Odkrec nastawik oczywiscie na wylaczonym silniki i lekko popukaj w strone silnika lub w strone od silnika. Dokrec i sprawdz jak chodzi. Skoro dalej zle to zrob to samo pukajac aby przesunol sie w strone kola pompy to bedzie mniejsza dawka a pozniej w strone wysokocisnieniowego rozdzielacza to bedzie wieksza dawka wolnych obrotow. Trzeba pokombinowac i pamietac ze wszystkie te czynnosci robimy na zgaszonym silniku a pozniej po skreceniu odpalamy dla sprawdzenia.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2007 21:40:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Spalanie chyba w normie (od 5.9 do 7.2 l/100). Tak mi się wydaje, że chyba mniej kopci niż przed wymianą uszczelki. Myślę, że minimalnie dawka jest za mała ale mogę się mylić. Spróbuję załatwić interfejs. Dzięki.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2007 09:01:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
kosma_sz napisał(a):
Spalanie chyba w normie (od 5.9 do 7.2 l/100). Tak mi się wydaje, że chyba mniej kopci niż przed wymianą uszczelki. Myślę, że minimalnie dawka jest za mała ale mogę się mylić. Spróbuję załatwić interfejs. Dzięki.


Jak ja wam zazdroszę tego spalania :zly:

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2007 18:36:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
co do spalania to tez wam zazdroszcze - chyba nie przekraczacie 2 tys obr :diabel:
ja mam ciezka noge i jara 10 po miescie , probowalem lekko jezdzic to mialem 8,5

wczoraj bawilem sie nastawnikiem
przy wlaczonej klimie trzepalo mi buda i wartosc byla prawie 10 !!
przy wylaczonej klimie 7 - 7,5
zmienilem na wartosc 3.5 - 4 i auto pieknie chodzilo ale jaki stefan leciał z rury

wartosci teraz ustawilem na 5,5 - 6 i mniej kopci a co do drzenia na klimie to sie uspokoiło

a jak jest z wartosciami wtryskow blok 11
pierwszy mam na plusie drugi trzeci i czwarty na minusie
to pierszy sie wysypuje ? jest lekko ponad zero

aha i jeszcze jedno - dlaczego nie mozna nastawnika przestawiac na wlaczonym silniku ? ( ja tak robiłem )

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 17:48:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Wtryski to blok 13

Podaj wartości jakie tam masz.

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 23:44:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Skoro ustawiales dawke samym nastawnikiem jak silnich chodzil to paliwo lecialo pewnie z pompy wtryskowej ale to nie szkodzi mechanicznie. Taka niska dawka to slaby start auta z miejsca no ale jak ktos tak chce. Ona nie podnosi w znacznym stopniu zuzycie paliwa.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 23:49:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Jack napisał(a):
Skoro ustawiales dawke samym nastawnikiem jak silnich chodzil to paliwo lecialo pewnie z pompy wtryskowej ale to nie szkodzi mechanicznie. Taka niska dawka to slaby start auta z miejsca no ale jak ktos tak chce. Ona nie podnosi w znacznym stopniu zuzycie paliwa.


Czy zwiększenie dawki za pomocą nastawnika może spowodować wzrost mocy lub momentu obrotowego ?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 23:55:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Podnosisz dawke wiec wzrasta o jakies 3-5 ps moc i moment obrotowy tez. Mozna zejsc do poziomu 2 mg i spokojnie jezdzic.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: