.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 11:55:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: s6/ c5
PostNapisane: 07.kwi.2007 14:57:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2007 14:28:47
Posty: 5
witam

zastanawiam sie nad zakupem audi s6 4.2 340 km c5 i mam kilka pytan

1) w 2001 samochod mial jakis lifting ? wiem, ze od 2001 s6 dostepne jest tylko z automatyczna skrzynia biegow, czy zmienilo sie cos jeszcze ? cos w wygladzie zewnetrznym, silniku ... ?
nie wiem czy szukac tylko modelu po 2001 roku, czy moze byc i np 2000, ale z reczna skrzynia

2) jakie sa osiagi tego samochodu - 0-100 km/h, chodzi mi o skrzynie reczna i automat
nformacje, ktore znalazlem w necie sa troche dziwne, raz podane 5.7s, raz 6, raz 6.8 ?

3) spalanie - z tego co czytalem miasto 18-22 litry, trasa 10-14 litrow, czy sa to obiektywne dane ?

4) koszt czesci - dokladnie chodzi mi o hamulce, zawieszenie, typowe czesci eksploatacyjne
czy sa one takie same jak w a6 4.2, czy mozna dostac jakies zamienniki, czy zostaje salon audi ?
jakie tarcze i klocki ma s6, jakie sa ich ceny ?
pytam bo dla przykladu w bmw m3 i m5 ceny tarcz i klockow sa bardzo duze

5) usterkowosc - podejrzewam, ze ten silnik, 4.2 bez turbo jest malo wadliwym silnikiem, ale jak jest naprawde ?
jak wyglada zywotnosc zawieszenia na naszych drogach ?
czy skrzynie auto w tym modelu nie sa jakies wadliwe ?

6) czy ten samochod jest naprawde wart swojej ceny, a wysokie spalanie daje jakies konkretne osiagi ?
od x lat zawsze mialem bmw, teraz zastanawiam sie nad audi s6, albo bmw serii 5, e39, 540 i ( reczna skrzynia) lub 540 ia (automat) 2001-2003
w gre wchodzi jeszcze s4 model od 2002 4.2 l, chociaz sa duzo drozsze
starsza wersja 2.7 bt nie interesuje mnie, nie chce pakowac sie w turbiny


jezeli ktos moze pomoc mi w temacie i odpowiedziec na moje pytania, bede bardzo wdzieczny

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 15:21:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Szukałem takiego auta, po czym zmieniłem zdanie i szukałem A6 4.2. Więcej takich silników na rynku więc tańsze części. Zawieszenie w 4.2 jest troszkę inne niż w każdej innej A6. Spalanie zwykłej 300 konnej A6 w tiptroniku w mieście to ok. 20-25 literków (dane zebrane przezemnie na podstawie testowania auta) no i osiągi takie sobie przyrównując to do kosztów nawet samego paliwa. Kolegi BMW 740 pali znacznie mniej. Znalezienie dobrego egzemplarza to też niezły wyczyn. Zagazować oczywiście można. Samochody, które oglądałem, zawsze miały jakieś wycieki oleju z silnika - żadnego suchego. Jedyna obiektywna przewaga Audi nad BMW to napęd, bo desing wnętrza pozostawiam ocenie subiektywnej - wiem, że do BMW można się przyzwyczaić... a Audi jest jak dla mnie po prostu piękne. Zaniechałem szukania takiego samochodu głównie ze względu na nieracjonalne odczucia z jazdy względem kosztów na stacji benzynowej. Skrzynia TIPTRONIK będzie okej jeśli będzie dbana - oczywiście naprawić się da... subiektywnie jednak napiszę (to, co kiedyś na fourm było już powiedizane), że BMW ma lepszą skrzynię automatyczną. Powinieneś się przejechać takim samochodem i wtedy zdecydować czy Ci odpowiada. Ja zrezygnowałem finalnie z zakupu takiego wozidełka - za dużo kilometrów kręcę... Moja rada - bierz bumę jeśli nie zależy Ci na stałym napędzie na 4 koła...

Generalnie to nie są tanie samochody i nie jest tania ekploatacja...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 16:26:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2007 15:34:53
Posty: 9
Lokalizacja: warszawa
Mam taki samochód i mogę powiedzieć,że aby mieć dobre osiagi to tylko manual, bez modułu 5,7 do setki,po module 5,3,spalanie takie jak podałeś jest prawdą ceny części są normalne, tarcze + klocki to wydatek 800 zł.
Taki samochód to napęd quattro i dlatego żadne porównania z BMW nie mają celu. Na mokrym , na śniegu i na polskich drogach żadne tylnonapędowe auto nie ma możliwości rywalizacji z takim samochodem. Jeżeli chcesz mieć bezpieczne , komfortowe (porównując z subaru i evo bo to są jedyne samochody innych marek do porównań ) i bardzo szybkie auto to takie właśnie jest Audi S6.( Ideał to RS 6 ale to inny poziom cenowy.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 17:06:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2007 14:28:47
Posty: 5
nie zalezy mi na napedzie na 4 kola
zagazowanie samochodu odpada
z manualem w S z tego co widze moze byc problem, przegladalem ogloszenia w necie - mobile.de, autoscout24.de i praktycznie same automaty, w cenach jakie mnie interesuja nie znalazlem zadnego manuala :(
w polsce samochodu nie kupie, a widze, ze niemieckie ceny zrobily sie wysokie, chyba, ze sa tylko pozawyzane na tych stronach


jakie sa osiagi dla automatu ?

zwykle a6 4.2 odpada, z tego co czytalem to ten samochod to porazka
pali duzo, a nie jedzie
silniki typu 2.7 bt rowniez, nie interesuja mnie turbiny

bmw 540 spali troche mniej, szczegolnie manual, ktory ma do setki 6 sekund
cena zakupu bedzie bardzo podobna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 17:11:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2007 14:28:47
Posty: 5
acha i prosze nie traktowac mojego postu jako porownanie bmw vs audi
cenie obie marki, a szukam akurat samochodu wielkosci a6, seria 5, z dobrymi osiagamii, wybor padl na S6 lub 540
ewentualnie jeszcze moze s4, ale tu cena to min 25 tys E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 17:51:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2007 15:34:53
Posty: 9
Lokalizacja: warszawa
S6 w automacie to 6,8 do setki według oryginalnej książki.
Nie porównuj suchych danych do setki .540 to 6,2 do seki ale brak trakcji w takim samochodzie powoduje problemy z osiągnięciem tego czasu.Zobacz, że audi jest około 200kg cięższe ( quattro ) dlatego są rożnice w osiągach.
Nie wiem jaki masz budżet na samochód a to podstawowa sprawa przy zakupie .Nie zapominaj też ,że w Polsce są zimy a wtedy takie BMW to wielki problem.Wiem to bo mam jeszcze tylnonapędowego CLK 430 Cabrio w automacie i raz musiałem wyjechać zimą. To koszmar.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 18:59:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2007 14:28:47
Posty: 5
6.8 to porazka wg mnie, osiagi odpowiednie dla diesla a nie Ski
stosunek osiagow do spalania nie jest niestety ciekawy

od kilku lat mam bmki z moca kolo i powyzej 200 koni, kazda miala kontrole trakcji i zima nigdy nie mialem problemow
kiedys mialem tez audi 100 z napedem na 4 kola, czasami jezdze a8 quattro znajomego i jazda zima, czy na mokrej nawierzchni jest calkiem fajna, ale naped na tyl z asc, a szczegolnie z esp nie jest jakims problemem

planuje wydac do 20 tys E, samochod 2000-2002, przebieg do 100 tys, w super stanie
interesuje mnie jeszcze s4 model 2002, tu osiagi sa juz odpowiednie, ale niestety cena kolo 25 tys E, przynajmniej takie ceny znalazlem na niemieckich stronach
clk tez sie interesowalem, ale mercedes raczej odpada, nie mam przekonania do tych samochod, poza tym takie clk 4.3 ma kolo 270 koni, wiekszosc to automaty i pewnie >7 sekund do setki i do 20 tys E kupie stary model 96-2001


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 19:17:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2007 15:34:53
Posty: 9
Lokalizacja: warszawa
Twoj budżet powinien wystarczyć na S6 2000-2001 rok ale przebieg do 100 000 raczej nierealny( v8 4.2 najbardziej udany silnik,bezawaryjny nawet przy dużych przebiegach o ile jest dobry serwis ) ,co do stanu to trzeba dobrze sprawdziś w ASO. Jeśli chodzi o porównanie z BMW to nawet automat pozornie wolniejszy o 0,6 s spokojnie da sobie radę a na mokrym i śniegu to nawet nie porównuj tych samochodów. Sprawdz realne spalanie innych V8 bo nie spotkałem oszczędnych a na katalogowe dane nie ma co patrzeć.
Może inni koledzy wyjasnią tobie subtelna rożnicę jaką jest napęd na cztery łapy a ośka nawet z dobrą elektroniką.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2007 19:50:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2007 14:28:47
Posty: 5
wiem, ze elektronika nie zastapi 4x4, ale mi naprawde na tym nie zalezy
nie bede scigal sie na sniegu
S-ka akurat ma naped na 4 kola, ale jakby miala tylko na tyl to nie robiloby mi duzej roznicy
z tego co ogladalem ogloszenia, sprawdzalem ceny i rozne opcje to S6, z przebiegiem do 100 tys, max 110 tys, rocznik 2000-2001 moglbym miec za 16-19 tys E, wg cen na mobile i autoscout
nie wiem czy te ceny sa dobre, czy zle, ale wg opini kilku znajomych sa duzo zawyzone
problem jest tylko taki, ze to same automaty, a 6.8 do setki i 25 litrow spalania jakos mi nie pasuja
moj obecny samochod ma 6.5 do setki i chce cos szybszego, nie bede sie cofal w osiagach
;)
540 oszczedne nie jest, ale latwiej bedzie dostac manuala, spalanie mniejsze ( mam dane katalogowe i opinie uzytkownikow z forum bmw), osiagi lepsze, seria ma 286 km, sprawdzalem oferte jakiejs firmy i z chipuja ja na 310, wiec z chipem zejdzie ponizej 6s do setki

pomysle jeszcze co wybrac, bede wdzieczny za inne opinie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron