.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 05:56:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S6 C4 2.2 20VT] POMOCY
PostNapisane: 08.kwi.2007 10:44:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2007 10:17:18
Posty: 26
Witam. W moim audi S6 2.2T po diagnozie VAG wyskakują dwa błedy:
01262 - "Elektrozawór ograniczenia ciśnienia doładowania - N75" - błąd wyskakuje stale nawet po tym jak go skasuje; 00561 - "Regulacja składu mieszanki " - błąd wyskuje po tym jak przygazuje (nie wystepuje na wolnych obrotach). Dodatkowe objawy to nierówna praca na wolnych obrotach, telepanie silnikiem przy przygazowywaniu ( tak jakby nie pracował jeden cylinder); oraz cięzkie odpalanie czy to zimnym czy ciepłym silniku. Po sprawdzeniu bloków pomiarowych grupy 00 w VAGu, są następujące wartości:
1. 203 (zalecane 184-215) Engine coolant temperature (185-220F)
2. 27-28 (zalecane 20-26) Engine load
3. 79-82 (zalecane 77-83) Engine speed (RPM)
4. 128 (zalecane 121-137) Operating range of idle air control valve
5. 111-112 (zalecane 70-125) Idle air control curve zero point
6. 139 (zalecane 123-137) Idle air control load adjustment
7. 38 (zalecane (41-61) Idle air control curve control
8. 127-128 (zalecane 123-133) O2S control
9. 84 (zalecane 100-141) O2S adaptation
10.36-37 (zalecane 35-37) Ignition timing

Dodam, że zuważyłem iż zawór n75 ma nr 026906283A i jest całkowicie odłączony od przewodów ciśnieniowych. Przy filtrze paliwa znajduje sie regulator ciśnienia paliwa a nie weim czy był seryjnie wiec moze ktos podkrecil chipem i odlaczył N75?? Ciśnienie doładowania na wyświetlaczu deski rozdzielczej w moim S6 to max. 1.5 bara (sprawdziłem na jezdzie poróbnej). Nr sterownika silnika 4A0 907 551A a Compnent pisze: MTM Motor 2601. Proszę o wszelką pomoc i sugestie. Prosiłbym takze o informacje w które miejsca podłaczyć zawór N75. Z góry dzięki za wszelka pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 11:03:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Jesli silnik pracuje nierowno to sprawdz szczelnosc dolotu. To na poczatek! Potem mozna zajac sie doladowaniem gdy usuniesz pierwszy problem.

Zawor N75 ma 3 krocce. Jednym powinien być wpięty w rure tuż przed zimną stroną turbosprężarki (lekkie podcisnienie) w rure, jest tam specjalne miejsce. Jednym końcem ma być podlaczony do krocca wychodzacego z zimnej "muszli" turbosprezarki (cisnienie). 3ci krociec na spód zaworu WG.

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... wgcnt.html

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 11:13:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2007 10:17:18
Posty: 26
Dolot jest w 100% szczelny. Sprawdzałem. Błąd zaworu N75 to zwarcie do masy lub otwarty. Tutaj masz zdjecie mojego zaworka N75 i on ma tylko dwa króćce. Który do czego??

http://obd2.pl/forum/viewtopic.php?t=31332


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AUdi S6 2.2 20VT POMOCY
PostNapisane: 08.kwi.2007 11:17:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
KusnierzGubin napisał(a):
Przy filtrze paliwa znajduje sie regulator ciśnienia paliwa a nie weim czy był seryjnie

nie
KusnierzGubin napisał(a):
Ciśnienie doładowania na wyświetlaczu deski rozdzielczej w moim S6 to max. 1.5 bara

to jest tryb awaryjny 1.5(0,5 bar'a)
KusnierzGubin napisał(a):
Compnent pisze: MTM Motor 2601.

to jakiś tam chip masz wstawiony

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 11:29:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
Obrazek

Edit:nie doczytalem że twój ma tylko dwa wyjścia
ten link co podałeś to trzeba śię zalogować żeby zobaczyć

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 11:34:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2007 10:17:18
Posty: 26
Ok. Czyli to co pokazywałem to nie jest N75. Dzięki za schemacik. A możesz mi powiedzieć co to jest za zaworek z dwoma króćcami, do czego go podłaczyć i gdzie znajduje sie N75"??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 11:40:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
zaopatrz się w etkę bo bez tego nie dojdziesz co i jak.

co do tego zaworu na 2 wyjścia podejrzewam, że jest to jakiś homemade MBC ...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 11:52:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
twoja fotka z linku,zaznaczyłem na niej rurke która jest podłączona do N75
Obrazek

a ten króciec co zaznaczyłes na WG,powinen być tak jak jest,nie podłączony

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 12:41:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2007 10:17:18
Posty: 26
Po nitce do kłębka :) Okazało się że u mnie wogóle nie ma N75. Czy brak N75 wporwadza komputer w tryb awaryjny i dlatego ładuje tylko 0,5bara?? Jakie skutki niesie brak N75?? Czy ktoś mógłby mi podać nr VW zaworka do mojego auta 2.2 20VT , bo muszę zamówić. Wielkie dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 12:48:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
a do czego jest podłączona ta rurka co zaznaczyłem na fotce?jak nie masz N75

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 14:21:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Jak już będziesz miał n75 to wepnij dłuższy kruciec w gumę która idzie do przepływki, tam na dole masz miejsce gdzie n75 ma być zapięty w swoje miejsce kapniesz się o co chodzi, przeciwległy kruciec idzie do WG a dolny do kruśca na zimnej muszli turbiny.
Szykuj się na wymianę przepływki/czyszczenie bo 561 na to wskazuje.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 14:58:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2007 10:17:18
Posty: 26
przewody są połączone teraz na stałe, normalnie rurką. Wyjście do N75 przy przepływce jest zatkane, a WG jest połaczony bezposrednio z muszlą sprężarki rurką. Możesz powiedzieć jakie są tego efekty, że jest bezpośrednio połączony bez N75?? auto jest słabsze?? Kupiłem ten samochód dopiero i nie wiem jak normlanie powinien jeździć więc nie mam porównania. Tak ogólnie jest idealne. Jak należy wyczyścić przepływomierz?? Może znasz link do jakiejś fotoporady?? Co nalezy w tej przepływce wyczyścić??
Czy brak N75 wprowadza tryb awaryjny w pracy silnika??
Dzięki Audimaniacy, za wszelkie odpowiedzi i poświecony czas. Przy okazji Wesołego Alleluja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 15:17:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
przejrzyj archiwum tego forum lepiej. Twoj problem nie da sie rozwiązać gadając tylko o nim, ZAŁATW SOBIE ETKĘ!!!!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 16:48:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
oj kolego
duo pracy przed Toba. I sadze ze najpierw duzo czytania archiwum tego forum bo przeczuwam ze podobnych kwiatkow czeka Cie jeszcze sporo

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 13:13:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2007 10:17:18
Posty: 26
Archiwum juz przerobione :D Siedze od kilku dni i studiuje temat. Okazało się że nie mam N75. Ktos połączył bezpośrednio WG z muszlą turbosprężarki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 13:17:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Jakby kolega dał znać wcześniej to ostatnie 4 dni siedzę w Gubinie, wszystkie połączenia byśmy sprawdzili ładnie z ETKĄ i byłaby sprawa jasna. Do tego od razy byłby zVAGowany jak trzeba...
Dzisiaj już się zwijam spowrotem do Wrocławia...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 22:37:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2007 10:17:18
Posty: 26
Nic straconego. Calymi tygodniami siedze we Wrocławiu a zjezdzam na weekend do Gubina.

:)

Gdzie najlepiej kupić zawór N75?? W serwisie??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 23:11:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Kup nowy w ASO. Kosztuje ok. 250 zł. :!!:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 23:50:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
KusnierzGubin napisał(a):
Nic straconego. Calymi tygodniami siedze we Wrocławiu a zjezdzam na weekend do Gubina.

:)

Gdzie najlepiej kupić zawór N75?? W serwisie??


No to jakby co nie ma problema, poza tym Bilu ma we Wrocławiu też takowe S6.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 05:18:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Sprinter napisał(a):
KusnierzGubin napisał(a):
Nic straconego. Calymi tygodniami siedze we Wrocławiu a zjezdzam na weekend do Gubina.

:)

Gdzie najlepiej kupić zawór N75?? W serwisie??


No to jakby co nie ma problema, poza tym Bilu ma we Wrocławiu też takowe S6.

kusnierz - jak cos to mozemy zrobic spocik i zobaczysz co i jak podpiac.
pozdrawiam

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: