.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 05:43:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 tip, q, AKE] proszę o pomoc przy logach
PostNapisane: 09.kwi.2007 11:02:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
Witajcie

Zalogowałem wczoraj swojego AKE. Mam stałe wrażenie zbyt małego momentu na niskich obrotach.

Po przyglądnięciu się innym logom, które umieszczali Szanowni Koledzy niepokoją mnie:
1) zbyt długo trwa zamykanie EGR....
http://code-it.pl/pub/2007_04_ake_daig/ ... bs-EGR.PNG

2) korekty w bloku 013 i 014 :( tak duże!!?
http://code-it.pl/pub/2007_04_ake_daig/ ... 13-014.PNG
Czy możliwe, że coś nie zostało ustawione tak jak trzeba, kąt wtrysku na przykład. Jeśli nie to co, wtryski do wymiany? Kompresja? Czy na podstawie tego logu da się odczytać które wtryski są kaput? Wie ktoś który diagnosta w Krakowie się tym chętnie zajmie?
Ponoć ktoś kiedyś napisał elaborat na temat korekt. Coś nie mogę go trafić.


3) Nie wiem co to jest BTDC, ale nie mieści się w normie
http://code-it.pl/pub/2007_04_ake_daig/ ... s-BTDC.PNG

4) Czy w grupie 018 pompa nie powinna podawać obrotów... może nie
http://code-it.pl/pub/2007_04_ake_daig/ ... 09-018.PNG


N75 chyba jest OK:
http://code-it.pl/pub/2007_04_ake_daig/ ... bs-N75.PNG
http://code-it.pl/pub/2007_04_ake_daig/ ... 03-004.PNG

Zrobiłem też test drogowy ale nie wyszedł mi najlepiej:

http://code-it.pl/pub/2007_04_ake_daig/ ... 11-dyn.PNG
http://code-it.pl/pub/2007_04_ake_daig/ ... 04-dyn.PNG

Niestety w Krakowie mam deficyt prostych, płaskich odcinków dróg. Na IV biegu nie mam szans. Może zrobię następnym razem na III, albo zabiorę pilota. ;)

W ostatnim roku zrobione było:
1.wymiana pompy (regenerowanej)
2.wymiana zaworu EGR + ta rurka w met. Owijce
3.wymiana wtrysku sterującego (był błąd), niestety nie nowy i z niepewnego źródła.
4.wymiana fragmentu dolotu między przepływką a turbiną. Popękała pod cybantem od strony turbiny


niedługo jadę na przegląd, jeśli macie jakieś pomysły, to zapodam temat chłopakom w ASO.

A i jeszcze jedno, z padniętym czujnikiem uniesienia iglicy mniej palił... Jeśli nie jest to niebezpieczne, to odłączę i jeszcze sprawdzę (?)


Pozdrowienia i mokrego Dyngusa.

PS: nie krzyczcie proszę, że logi nie w formacie JPG i nie na fotosik. JPG to do zdjęć się nadają nie do zrzutów ekranu, są cztery razy większe i albo stratna kompresja zaciera krawędzie liter i oczy bolą)

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 11:36:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Masz nieseryjny program ;) Może być tak że maksimum momentu jest przesunięte na wyższe obroty, żeby oszczędzić sprzęgło. EGR faktycznie otwiera się cokolwiek powoli. Ale zamyka już szybko. Trudno powiedzieć co może być przyczyną, ale nie widać żeby to miało ograniczać moc. Z kątem wtrysku wygląda że jest ok. Komplet korekt ujemnych -> może wtrysk sterujący słabo rozpyla :?:

Ciekawe czy masz seryjną turbinę ;)

Pozdrawiam
Jozef

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 12:02:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Korekty sa duze i ujemne co oznacza mala dawke paliwa a powodem moze byc
-pompa
-wtrysk sterujacy jak napisal Jozef (mozesz miec od wersji 150ps)
-dawka zmniejszona programowo aby obnizyc moment obrotowy bo masz tipa
Moim zdaniem to nalezy wgrac oryginal soft i wtedy diagnoze przeprowadadzic. Silnik ma nalatane jakies 300tk spokojnie swiadczy o tym rozbieznosc w korekcji ale to nie jest zaden problem.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 13:07:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
Ej!? Skąd wiecie, że mam nieseryjny program? Po czym to widać? W sumie to może być, na hamowni wyszło 193KM.....
Na podstawie czego dobierane są korekty?

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 13:22:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Dawka i doladowanie ktore oryginalnie ograniczone jest programowo do 2250 a w Twoim silniku ECU wymaga ponad 2400 i turbina tyle podaje nie przechodzi nic w tryb awaryjny. Wlasnie tutaj widac

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 13:39:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
cóż, jak widać jest to wczesne AKE - szczególnie narażone [jeżeli nie najbardziej] na ewentualny problem z wałkami. modyfikacja programu poczyniona była celem odzyskania mocy, której utrata spowodowana była przez wytarte wałki.
taki program powinien dać przyrost rzędu 30ps, a nie 13... to powinno dawać do myślenia.
encyklopedycznym objawem kończących się wałków jest utrata momentu na niskich obrotach...

moim zdaniem, komplet korekt ujemnych świadczyć może również o, po prostu, dużym przebiegu.

o EGR'ze napisali koledzy.


powinieneś podnieść pokrywy zaworów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 09.kwi.2007 14:33:15 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 14:01:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Przy doladowaniu 1,5 bar i tak duzej dawce wymaganej to ten silnik osiaga spokojnie 215 ps , tyle ze nie wiem gdzie sie podzialo te 20 ps ale meszrum juz to wyjanil. Sprawdz tez kompresje bo obawiam sie ze takie duze cisnienie doladowania( nie wiem jak dlugo jest ten soft nowy) nie pozostaje bez szkody dla gniazd zaworowych i tlokow.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 14:40:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Harpie -> wrzuć wykresik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 14:58:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
Zatem sprawdzimy:
1. wałki - dużo trzeba rozebrać by to ocenić?
2. nowe lub regeneracja wtrysków, pewnie nie zaszkodzi przy dużym przebiegu, conajmniej dokładnie im się przyglądnąć
3. kompresja

wowo: który wykresik byś chciał?

na podstawie czego dobierane są korekty?

NO I WIELKIE DZIĘKI KOLEDZY!!! WIECEJ SIE DZIEKI WAM DOWIEDIZAłEM O MOIM AUCIE NIZ WE WSZYSTKICH SERWISACH W KTORYCH DO TEJ PORY BYłEM. I TO W JAKIM CZASIE.... ECH...

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 15:28:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
wykrez z hamowanka oczywiscie.
By obejrzec wałki musisz zdjąć dekle zaworowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 15:48:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
Wykres zamieściłem na grupie, gdy go robiłem ale widzę, że link padł (poprawiłem):
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=983276
Wdzisz, myślałem wtedy o zaczipowaniu, nawet chłopaki z V-techu nie zauważyli, ze on już jest modyfikowany... ech...

Przy czym widzę, że tu wyszło nawet mniej - 187KM, Ze trzy razy go rozpędzali. Za pierwszym razem było 193.

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 16:55:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
o dżizaz...

ten silnik to toaleta [bez urazy]. skoro przy tak mocnym programie jest 350Nm, to jest prawie pewne, że wałki są w stanie agonii.
w serii powinno być 370Nm, a po tym programie jakieś 460Nm.

czas na remont :/ .



[+]
oczywiście, może być inaczej jeżeli wykres z hamowni jest niewiarygodny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 17:00:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Gdyby nie te dołki to byłoby całkiem znośnie - o ile oczywiście byłaby to seria (jak do tej pory myślałeś) Jednak przy takich dawkach i ciśnieniu faktycznie jest cieniutko :):

Najlepiej chyba będzie powrócić do seryjnego programu, zlogować i shamować ponownie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 17:04:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
Najlepiej chyba będzie powrócić do seryjnego programu, zlogować i shamować ponownie.


wowo, to skończy się samobójstwem właściciela...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 18:14:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
spoko, bez stresu.. Mimo "kibla" pod machą i tak jazda to prawdziwa przyjemność, no i cała reszta też mi się jeszcze nie znudziała. Zrobi się. Jak się nie zrobi, to motorek inny wstawimy. To trochę jak z kobietą im piękniejsza tym więcej kosztuje, a ta jest wyjątkowo piękna.

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 21:06:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Harpie napisał(a):
na podstawie czego dobierane są korekty?


Korekty są dobierane tak, żeby silnik chodził równo na niskich obrotach. Punktem odniesienia będzie wtrysk sterujący. Pozostałe będą miały zdejmowaną (jeśli są lepsze) lub dodawaną (jeśli są gorsze) dawkę. Pompa teoretycznie może mieć wpływ na rozbieżność dawek, ale to wątpię żeby tu była przyczyna. "Ograniczenia" dawek to już raczej na pewno nie mają wpływu bo korekty są tylko do niwelowania różnic a nie "zdejmowania" paliwa. Moim zdaniem najbardziej podejrzany jest wtrysk sterujący skoro były jakieś podmiany a wszystkie korekty są ujemne.

I ja bym tak od razu nie prorokował że silnik do remontu ;) Ot choćby, kolega coś pisał o wymianie pompy. Nie wiadomo czy tu nie ma ograniczników. Poza tym jak go mierzyli kilka razy to wiadomo, trochę się chłodnica zagrzała i parę niutonów uciekło. Wykres w sumie ładny. Trochę tylko widać skoki ciśnienia - moim zdaniem to drobnostka. Może być sporo przyczyn, że mocy nie ma. Nie tylko głowica ;)

Pozdrawiam
Jozef

_________________
A4 Avant, AFN


Ostatnio edytowano 09.kwi.2007 21:16:43 przez Jozef, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 22:09:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jozef napisał(a):
Moim zdaniem najbardziej podejrzany jest wtrysk sterujący skoro były jakieś podmiany a wszystkie korekty są ujemne.


Też tak pomyślałem (że za dużo niewiadomych :): ) ale czekałem aż napisze to ktoś mądrzejszy ode mnie :galy: :P .

Jozef napisał(a):
I ja bym tak od razu nie prorokował że silnik do remontu ;) Ot choćby, kolega coś pisał o wymianie pompy. Nie wiadomo czy tu nie ma ograniczników. Poza tym jak go mierzyli kilka razy to wiadomo, trochę się chłodnica zagrzała i parę niutonów uciekło.


Ja bym jeszcze nieśmiało przypomniał, że jest to automat i porównywanie do manuala ... . Nie znam się na hamowniach ale myślę, że w samochodzie z tipem najlepiej jest mierzyć "nominalny" moment obrotowy (ten podawany w instrukcji).
Nic trudnego - ważne żeby zagrzać samochód "do granic możliwości", zalogować się VAGiem i dopiero wtedy sprawdzić jaki moment widzi skrzynia biegów (3 bieg i gaz do dechy od 1500 obr/min).

Ograniczenie momentu w niskim zakresie obrotów to może być (teoretyzuję) celowa zagrywka tunera żeby po mocnym wciśnięciu "akceleratora" (szczególnie na 4 i 5-tym biegu) tiptronic nie dostawał świra (czytaj: żeby skrzynka nie przełączała się na 4-ty bieg hydrauliczny, oczywiście bez zapisywania błędów w ECU).
Pamiętajmy, że dopasowanie softu tiptronica do solidnie podkręconego silnika jest wieeeelką sztuką :!!: :!!:

Co do wałków i hydrauliki zaworowej - zawsze należy dbać o te elementy ale myślę, że w archiwum jest wystarczająco dużo materiałów :): w tym temacie :D .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 22:23:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
oczywiście mogę się mylić Piotr,
ale zauważ, że dawkowanie z 008 wyklucza jakąkolwiek wolę tunera w zakresie obniżenia momentu - co więcej jest on podniesiony samą dawką...

mam nadzieję, że się mylę co do hydrauliki zaworowej, lecz wykres z hamowni [jeżeli miarodajny] nie pozostawia żadnych złudzeń.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 23:01:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Meszrum -> na Miłość Boską -> nie traktuj mojej wypowiedzi jako negację Twojej diagnozy :!!: :!!: :!!:
Sorki wielkie jeśli tak to przyjąłeś :/ :cry2: :banghead: :!!: :!!:

Chciałem wyłącznie zwrócić uwagę na to, że nawet silnie zdłubany soft "w automacie" nie da takich samych efektów (na kołach) jak w manualu i dlatego (być może) warto zmierzyć moment "na końcówce" wału korbowego :!: :!:

Poddałem też pod ewentualną wątpliwość stopień wtajemniczenia (czyli profesjonalizm) tunera.

To wszystko co chciałem okazać :!!: :!!:

A błyskawiczna diagnoza Twojego i Józefa autorstwa - bardzo mi zaimponowały :!!: :!!:
Po tym co przeczytałem nawet nie podjąłem własnej próby analizowania logów :): :galy: :!!:

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 23:44:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ależ Piotr,
jestem zwolennikiem konstruktywnej negacji.
dlatego uważam, że mogę się mylić [i chciałbym].
jak wiesz, olbrzymi jest Twój udział w postrzeganiu przeze mnie hydrauliki zaworowej w V6... :peace:

nie roztrząsając tematu można stwierdzić, iż Harpie uzyskał chyba najpełniejszą wizję możliwych przyczyn usterki.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: