.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 05:52:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3/B4 2.3 NG] rozmontowanie rozdzielacza paliwa
PostNapisane: 09.kwi.2007 17:08:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
zabieram się jutro za wymianę kompletu uszczelek w rozdzielaczu paliwa. Mam zamiar odkręcić go od przepływomierza powietrza i rozmontować. Czy powinienem na jakieś elementy szczególnie uważać? Czy są tam wśrodku jakieś kuleczki/sprężynki, które mogą po rozkręceniu wyskoczyć i odlecieć w siną dal? czy nowe uszczelki montować na sucho czy może na oleju?

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Ostatnio edytowano 11.kwi.2007 16:37:18 przez foxbat, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 20:50:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Jakby udało Ci się zrobić jakieś fotostory z rozkręcania to byłoby super :peace:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 21:19:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
już naładowałem akumulatorki do aparatu. :peace: oby tylko jutro nie padało to przynajmniej spokojnie go zdemontuję na parkingu i przyniose do domu.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2007 22:49:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zanim wykrecisz srube ograniczajaca tlok sterujacy zmierz i zapisz na jakiej glebokosci ona jest osadzona to bardzo wazne.
Jesli wymieniasz tylko pierscien uszczelniajacy to nie nalezy wyjmowac tloka sterujacego. Przed zamontowaniem wymyj tloczek w banzynie i sprawdz czy pierscien uszczelniajacy srube nie jest uszkodzony. Wkrec srube ograniczajaca tlok zachowujac wymier tez co zapisales wczesniej. Sprawdz czy lekko chodzi i polozenie tarczy . W celu ustawienia ramienia zmierz odleglosc miedzy powierchnia osadzenia a rolka ramienia przeplywomierza Wlasciwa wartosc to 21,3 mm

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 17:35:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
no dobra. odkręciłem śrubę blokującą tłok sterujący. wyjąłem go i tym sposobem dotarłem do jednej czarnej uszczelki na tej nakrętce. ale w Etce była jeszcze jedna uszczelka, którą też kupiłem, taka trochę grubsza zielona 034 133 487. No i jak się do niej dobrać i gdzie ona jest? czy kolejnym etapem jest teraz rozkręcenie górnej i dolnej części rozdzielacza (jest on skręcony na 6 torxów)? Nie mam teraz dostępu do Etki więc nie mam jak obejrzeć tych rysunków...

tu trochę zdjęc:

rozdzielacz odmontowany od przepływomierza - na przepływomierzu leży jedna z uszczelek które chcę wymienic

Obrazek

poluzowana śruba ograniczająca tłok rozdzielacza

Obrazek

śruba tłoka odkręcona - tym sposobem dotarłem do drugiej uszczelki...

Obrazek

wyjęty tłok sterujący - zaglądałem do środka rozdzielacza ale tej 3 uszczelki tam nie widac...

Obrazek

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 19:52:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Ta gruba w ETCE pokazana jest pomiędzy rozdzielaczem, a nastawnikiem ciśnienia z boku rozdzielacza. Niestety w spisie są dwie takie uszczelki, gdzie druga nie jest pokazane (rys. zbiorczy rozdzielacza).

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 19:58:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
no właśnie - bo tak - mam kupione osobno po numerach 3 uszczelki - z tego 2 z nich są widoczne na tych zdjęciach - mała i duża czarne. i oprócz tego kupiłem jeszcze komplet 4 uszczelek który ma zbiorczy nr 035 198 691. to są inne uszczelki niż te kupowane osobno - 1 zielona (ale inna od tej kupowanej osobno) dwie maleńkie czarne i jedna miedziana dosć duża. Z tego co pamiętam to w etce był ten komplet narysowany tak z boku - poziomo - w pobliżu nastawnika ciśnienia właśnie.

Pytam się tak o każdy piard, bo pierwszy raz to robię a nie chcę nic spieprzyć - a furę na piątek potrzebuję....

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:07:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Tak ten 035 198 691 jest narysowany poziomo, wzdłuż rozdzielacza i przepływomierza patrząc od przodu auta. Tylko kurde na zdjęciach mojego silnika nie mogę tego znaleźć :zly: powinien być w okolicach nastawnika.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:16:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
wydaje mi się że sens tego rysunku jest taki że ten komplet 4 uszczelek montuje się po odkręceniu nastawnika, który jest z boku rozdzielacza.... Mnie natomiast nurtuje położenie tej jednej uszczelki, która jest narysowana pionowo ( czyli należy do tłoka sterującego) której nie zobaczyłem po wyjęciu tłoka sterującego. W środku - tam gdzie tłok się porusza - na pewno jej nie ma bo dokładnie to w środku oblookałem ( nawet świecąc latarką). A z etki wynika że przecież gdzieś tam to powinno być - tylko gdzie??? cylinder w którym porusza sie ten tłoczek ma w sumie 4 otwory w ściankach - którymi pewnie przepływa paliwo....

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:33:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Chodzi Ci o tą narysowaną ponad tą dużą uszczelką w pionie (nr. 026 133 483) ? Może walnę głupotę :oops: (ze zdjęcia trudno określić) ale co to jest to czarne na dolnym zdjęciu na tłoku ? To nie będzie to ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:42:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
to jest mała czarna uszczelka która jest zamontowana na tej miedzianej części wkręcanej w srubę ograniczającą - ona tak na tym tłoku tylko leży - i to jest właśnie 026 133 483. Natomiast nie wiem gdzie ma być uszczelka 034 133 487 - to jest mój problem....

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:51:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Hmmm, nic nie przychodzi mi do głowy :( Może już kiedyś ktoś w tym grzebał i mu zostało :P :galy:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 21:00:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
dobre, dobre.... raczej nikt tam nie grzebał - po prostu kupiłem wszystkie uszczelki jakie były w etce narysowane naokoło rozdzielacza - może przesadziłem... jutro odkręcę z boku nastawnik ciśnienia i wymienię też uszczelki które tam są...

I jak znam życie po złożeniu wszystkiego do kupy i tak paliwo będzie kapać dalej - coś ostatnio pesymistą jestem......

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 21:12:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Dużo liczą sobie w ASO za te uszczelki ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 21:18:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
ten komplet 4 sztuk - 38zł. pozostałe 3 sztuki w sumie 27zł. do tego śruby torx 3x4zł - śruby musiałem rozwiercić żeby się do rozdzielacza dobrać. no i jeszcze porządne wiertło - 6zł

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 16:36:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
odkręciłem dzisiaj nastawnik ciśnienia - pod nim znalazłem 2 uszczelki
Obrazek

następnie odkręciłem 6 torxów od spodu rozdzielacza (one przechodzą go na przestrzał - końce śrób wdać od góry rozdzielacza) i myślałem że tym samym go rozłożę - ale nie - coś w środku go trzyma, ale dość elastycznie..można trochę rozchylić obie połówki, tak że widać co jest w środku trochę. Nie chciałem tego rozciągać na siłę żeby czegoś nie rozwalić.

Jakieś pomysły - jak dobrać się bardziej do wnętrza tego rozdzielacza? czy może po prostu na chama podważyć czy może odkręcić pierw te 2 śruby 12 które są na górze rozdzielacza - między wyjściami na wtryski?
Obrazek
dodam że wymiana tych uszczelek które tu widać na zdjęciach od początku tematu na razie nie rozwiązała problemu - przy wysoko podniesionej klapie przepływomierza nadal paliwo kapie na filtr powietrza...

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 16:39:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Może to ta membrana trzyma pomiędzy połówkami ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 16:42:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
no nie całkiem - ta membrana właśnie spokojnie odchodzi i od góry i od dołu - tkae to nie to - jakieś inne ustrojstwo tam musi być. Najszmieszniejsze że w tym komplecie uszczelek do nastawnika ciśnienia który kupiłem nie było takich które pasują - kupiłem zupełnie co innego - a niby nr rozdzielacza pietnaście razy sprawdziłem.... i w etce pięknie wszystko się zgadzało - a w rzeczywistości wyszło coś zupełnie innego...

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 16:16:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
I jak poszło ? Złożyłeś bo jestem ciekaw ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 19:27:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
złożyłem na razie wszystko do kupy i zamontowałem spowrotem w aucie. nie dobrałem się do środka tego rozdzielacza, a te uszczelki które wymieniłem nie poprawiły sprawy - nadal paliwo kapie jak jest tłok sterujący podniesiony max do góry (czyli wychylona na maxa jest klapa przepływomierza). teraz akurat potrzebuję częściej jeździć samochodem, więc na razie się za to nie zabieram....

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: