.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 06:50:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9TDI AJM]blad 17964
PostNapisane: 10.kwi.2007 16:05:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
Witam
mam 1,9 115 KM AJM, i od niedawna mam dziwny problem mianowicie kiedy silnik jest zimny to podczas normalnej jazdy przy przyspieszaniu osiaga predkosc 110-120 km/h i dalej nic nie reaguje na pedal gazu po ponownym odpaleniu wraca moc

jak wpadnie w tryb awaryjny to wyswietla blad 17964 ale tylko na zimnym silniku na goracym jest OK moge jezdzic caly dzien i nie wpadnie w tryb awaryjnyani razu, nie zaobserwowalem tez kopcenia.

sprawdzalem tez przeplywke i podczas jazdy pompuje 850 a na kompie zadane ma 1150

przy cisnieciu turbina ma praktycznie minimalne odchylki od zadanych wartosci(oczywiscie na goracym silniku)

jaka moze byc przyczyna takiego stanu

pozdrawiam
waldimas

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 18:09:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
waldi,

17964 to dosyć upierdliwy błąd.
Charge pressure control
Control limit not reached

- zawór N75 uszkodzony;
- turbosprężarka uszkodzona;
- nieszczelny dolot;
- ciśnienie doładowania zbyt niskie;
- gazy spalinowe nie mające ujścia [kat];
- problem z komunikacją czujnika G71/72 [mierzy temp. i ciśn. za turbo]*

*powinieneś sprawdzić ten czujnik i wszelkie przewody doń prowadzące [kabel/wtyczka etc].


stawiam na problem z tym czujnikiem, co uzasadniałoby zależność notlaufu od nagrzania silnika - czyli od temp.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 18:30:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
Witaj
turbawke bym wykluczyl bo podczas jazdy ma minimalne roznice wartosci aktualne i zadane w calym zakresie do 4500 obr (pomiar na goracym silniku)

nieszczelny dolot hmm ale dlaczego nie dzieje sie to na goracym, na goracym powinno sie objawiac to jeszcze bardziej wziawszy pod uwage ze pod wplywem temperatury materialy sa bardziej elastyczne (popraw mnie jesli sie myle)

bylem sie teraz przejechac i to samo na zimnym brak mocy na goracym moc jest.
I odnosze wrazenie ze jak jest zimny to nie pomaga mu nawet zgaszenie i ponowne odpalenie, jak tylko sie nagrzal zaczal jechac normalnie tzn bez gaszenia i ponownego odpalania

gdzie szuksc tego czujnika G71/72 w pasku?

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 18:35:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
waldi,

na to pytanie odpowie Ci ETKA/ETOS. wiem, że jest na pewno za turbo - przy odrobinie szczęścia można chyba go znaleźć.

niestety moja ETKA ma tylko bazę Audi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:14:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Waldi, zdejmij ten podpis gdybyś mógł - "aktualnie bez AFB", czy wcześniej "nareszcie bez AFB" albo zamień go na: "teraz mam AJM-a z wykrzyknikiem". :diabel: :peace:
To moja prośba do Ciebie ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 06:03:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
Carl mowisz masz a swoja droga zapomnialem o tym opisie :peace:

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 09:41:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
waldimas napisał(a):
Carl mowisz masz a swoja droga zapomnialem o tym opisie :peace:


Grzeczny chłopczyk :): ;) :peace:
Bardzo dziękuję...
Odwdzięczę Ci się lokalizacją czujnika G71, którego poszukujesz w swoim pasku. Wydaje mi się, że jest na rurze doprowadzającej olej do turbiny. Są tam trzy czujniki - temperatury i ciśnienia.
W mojej ETCE jest fał-wi :D , podaj więc dokładnie rocznik swojego AJM-a, poszukam Ci wieczorem po pracy...
Będzie wtedy jasność ;)
Tutaj masz jeszcze coś, co być może naprowadzi Cię na przyczynę usterki:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=5956

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... b98daad64f

http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... 034c5d436d

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 10:47:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
sprawdzilem szczelnosc i jest OK ale kombinuje jeszcze pod kontem przeplywki

przeplywka dziala na zasadzie goracego drutu czyli czy jest mozliwe aby np przez uszkodzenie tego drucika nagrzewal sie on slabo i na zimnym silniku jest on jeszcze dodatkowo chlodzony i podaje bledne info do ECU, natomiast na goracym silniku kiedy powietrze jest cieplejsze i dodatkowo go dogrzewa to zaczyna podawac prawidlowe wartosci

poprawcie mnie jesli kombinuje w zla strone

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 11:00:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
waldimas napisał(a):
sprawdzilem szczelnosc i jest OK ale kombinuje jeszcze pod kontem przeplywki

przeplywka dziala na zasadzie goracego drutu czyli czy jest mozliwe aby np przez uszkodzenie tego drucika nagrzewal sie on slabo i na zimnym silniku jest on jeszcze dodatkowo chlodzony i podaje bledne info do ECU, natomiast na goracym silniku kiedy powietrze jest cieplejsze i dodatkowo go dogrzewa to zaczyna podawac prawidlowe wartosci

poprawcie mnie jesli kombinuje w zla strone


Waldi,
Zasada działania przepływomierza polega na umieszczeniu ogrzewanej płytki w kanale pomiarowym, w którym płynie powietrze zasysane przez silnik. Temperatura ogrzewanej płytki utrzymywana jest na stałym poziomie (różnie - np. 120 stopni C powyżej temperatury dopływającego powietrza) za pomocą grzejnika.
Masa powietrza jaka przepływa kanałem dolotowym pobiera ciepło z płytki. Dlatego aby utrzymać temperaturę płytki na stałym poziomie przez grzejnik musi płynąć prąd o określonym natężeniu. Prąd ten mierzony jest odpowiednim mostkiem Wheatstone'a.
Natężenie prądu jest proporcjonalne do masy przepływającego powietrza. Przepływomierz mierzy zatem masę a nie objętość powietrza, co pozwala na wyeliminowanie pomiarów temperatury, wysokości, ciśnienia, itp.

Zatem, drogi waldimasie, on nie bada temperatury, ale przepływ masy powietrza. Na tej podstawie dobiera korzystając z map wtrysku wbudowanych do ECU odpowiednią dawkę paliwa, która jest podawana przez wtryskiwacze. Utrzymywanie stałej temperatury grzałką to tylko sposób na obliczanie masy powietrza przepływającej przez dolot.
Dlaczego nie zlogujesz auta według zasad ?
Byłoby jaśniej...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 12:41:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
meszrum napisał, co się popsuło...
...meszrum [zazwyczaj :): ] się nie myli...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 19:58:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Nie wiem, czy Ci to pomoże, Waldi...
Tutaj masz według mnie N18 w swoim AJM-ie:

Obrazek

a tutaj N75 (nie wiem, czy będzie czytelnie - jak powiększę to nie będziesz widział jak idą przewody podciśnieniowe:

Obrazek

Sprawdziłem dokładnie jeszcze raz - to na 100% rysunki od Twojego AJM z 2k

Tutaj poszukiwany przez Ciebie G71:

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 09:48:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
serdeczne dzieki

biore sie za poszukiwania

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 10:22:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
waldimas napisał(a):
serdeczne dzieki

biore sie za poszukiwania


Nie ma za co... :D
Opisz ciąg dalszy perypetii z AJM :): :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 13:24:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 17:31:05
Posty: 119
Lokalizacja: Bełchatów
a wiec opisuje ciag dalszy potyczki z AJM aby nie pozostawiac niezakonczonego tematu dla potomnosci

problemem jak sie okazalo byl minimalnie przetarty wezyk gdzies na dolocie i dlatego turbina wpadala w tryb awaryjny na zimnym silniku

po wymianie wszystko dziala jak trzeba :D

dzeki za zainteresowanie i pomoc na tym forum zawsze mozna liczyc na konkrety w dziedzinie TeDeI

_________________
W210 Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 14:10:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
waldimas napisał(a):
a wiec opisuje ciag dalszy potyczki z AJM aby nie pozostawiac niezakonczonego tematu dla potomnosci

problemem jak sie okazalo byl minimalnie przetarty wezyk gdzies na dolocie i dlatego turbina wpadala w tryb awaryjny na zimnym silniku

po wymianie wszystko dziala jak trzeba :D

dzeki za zainteresowanie i pomoc na tym forum zawsze mozna liczyc na konkrety w dziedzinie TeDeI


;) :D :): :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: