.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 06:11:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 18:49:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie wiem, czy Ci sie przyda, ale dla AFB powinny byc wartosci nastepujace:

000
4 Einspritzmenge 10...30


004
2* za OT (+/-2*), czyli od 0* do 4* za OT;
16* za OT (+/-2*), czyli od 14* do 18* za OT.
[pompa przelacza sie sama co 10s]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 22:20:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Serdeczne podziękowania dla Meszruma za dane...
Przydadzą się na 100 %.
We wtorek napiszę Wam, koledzy, czy jest OK.
Szampańskiej zabawy dla Was wszystkich oraz świetnego, obfitującego w nowe, przyjemne doznania z jazdy najlepszymi autami świata, Nowego Roku 2007. Obyśmy w przyszłym roku tylko sobie miło gawędzili na forum, a nie szukali odpowiedzi i rozwiązań nurtujących nas problemów. Pozdrawiam wszystkich...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 08:12:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Witam ponownie . Jak moja skrzynia wchodziła w tryb awaryjny to też była opcja że padła skrzynia . Pojechałem do jednego mechanika ,mówi olej w skrzyni .wymienił i nic miliomy możliwości od przepływki do kompa silnika . Aten bezbłednie zdjagnozował silnik i mówi, że to nie skrzynia tylko przestawiony kąt wtrysku. Mówił ,że kąt wtrysku ustawiony był w maxsymalnym zakresie i luz paska rozrządu przestawiał go poza zakres silnik tracił moc skrzynia wchodziła w tryb awaryjny. 5 minut roboty jak CI pisałem i chodzi jak burza. Wszyscy podejrzewali padnięcie skrzyni. Tak więc myślę że będzie dobrze i w twojej niuni. Jeszcze raz pozdrawiam , będzie to zobaczysz obym się nie mylił.

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2007 12:10:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witam !!!
Moje autko niestety jest jeszcze na warsztacie, pompa wtryskowa prawdopodobnie pojedzie na stół probierczy do Gryfina. To niestety coś poważniejszego. Przy okazji dowiedziałem się wiele dodatkowych rzeczy, które wydaje mi się rozwiążą w końcu tajemnicę. Niedługo je opiszę...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 11:52:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witam ponownie !!!
Panowie dzisiaj jest najpiękniejszy dzień mojego życia. Odbieram dzisiaj moją niunię z serwisu - zdrowiuteńką jak rydz... Opiszę wszystko po kolei - może ktoś będzie miał podobny przypadek. Otóż, w pierwszy dzień, panowie z BOSCH Service znaleźli oczywiście, zbyt wczesny kąt wtrysku (2,5* na minusie przed OT !!!). Ustawili go, ja szczęśliwy, że oto właśnie skończyły się moje problemy - pojechałem na próbe z samym szefem. Auto przejechało kilka kilometrów i po raz kolejny "uśmiechnęło" się do nas wszystkimi kontrolkami skrzyni na desce (tryb awaryjny). Zrezygnowany wróciłem do warsztatu, jeszcze raz VAG-Com, diagnoza (o zgrozo !!!) pompa wtryskowa na stół probierczy. Zawór w pompie, odpowiedzialny za przestawianie kąta wtrysku zacina się i wyprowadza kąt poza zakres. Załamany zostawiłem auto na warsztacie, ponieważ sam szef poprosił mnie o to. "Niech mi Pan da jeszcze trochę czasu na znalezienie usterki". I zaczęło się... Żmudne poszukiwania, dla mnie rodem jak ze Strefy 11, cała wiązka pompa wtryskowa - sterownik, sprawdzanie kabelek po kabelku, odczyt wartości - nic... Jeszcze raz jazda próbna na maxa, tym razem z podpiętym sprzętem i kolejne załamanie. Tym razem pojawiły się kolejne błedy m.in. "nieprawidłowe ciśnienie doładowania" i "brak komunikacji na listwie CAN". I teraz jak to wspomniał FIBA, miliony możliwości - począwszy od pompy wtryskowej, przez przepływkę, turbinę aż do sterownika silnika... Pocieszało mnie tylko to, że szef był człowiekiem jakiego szukałem, nie wymienia części po części, nie gdyba, nie wymyśla - tylko szuka przyczyny usterki. Każde auto traktuje indywidualnie, a już sprawy z tzw. Strefy 11, jak ja to określam - traktuje jak prawdziwe wyzwanie dla siebie i swoich fachowców. Musiałem pilnie wyjechać do Szczecina, wracam na drugi dzień i "szczena do ziemi" z zaskoczenia - moje auto zrobione !!! Natychmiast jazda próbna - to nie moje auto - to torpeda !!! Start ze świateł niesamowity, nie powstydziłby się niejeden manual, auto stało się dynamiczne i ma teraz rewelacyjne osiągi, mniej pali, jeździłem nim godzinę po mieście i wszystko OK (tryb awaryjny włączał się już zazwyczaj po kilkunastu minutach jazdy miejskiej). Odpukać - wszystko jest w porządku... Przyczyna była bardzo prozaiczna. Moje auto zostało "zchipowane" we Włoszech, ma teraz ponad 180 kucy, ale zrobili to chyba jacyś pseudofachowcy, bo albo mieli problemy, albo wgrali niewłaściwy soft. Niech oni lepiej gotują te swoje makarony, a nie zajmują się porządnymi autami. Właściciel, nie mogąc sobie poradzić z problemami wynikłymi po chip-tuningu, sprzedał mi auto w super cenie, oczywiście nic o tym nie wspominając. Pomogło wgranie specjalnego nowego softu do sterownika ECU. Skrzynia po prostu "broniąc się" przed niewłaściwymi danymi ze sterownika silnika załączała tryb awaryjny. Piszę te słowa jako "promyk nadziei" dla wszystkich mających problemy z tiptronicem. Nie słuchajcie się gości, mówiących, ze skrzynia wam padła, pomykajcie do jakiegoś super machera, który sprawdzi wam wszystko po kolei. Audi się nie psuje, panowie, to tylko niesprzyjajace zbiegi okoliczności. Moje auto jest teraz torpedą. Miałem co prawda wcześniej BMW 740i E38 o mocy 286 KM, ale A6 180 - konnym jeździ się naprawdę rewelacyjnie.
AUDI RULEEEEEEEEEEEEEEEEZ !!!!
Odbieram zaraz moją niunię, bo zachwycony profesjonalizmem - kazałem im zrobić jeszcze kilka spraw mechanicznych (wymiana przegubu zewnętrznego).
Gościa wpisuję na listę polecanych warsztatów i szczerze polecam go wszystkim potrzebującym z Koszalina i okolic. Wam wszystkim natomiast dziękuję za wszystkie porady i wskazówki.
Pozdrawiam.
Karol

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 14:19:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy byl poprawiany program sterujacy skrzynia?
jezeli nie, to masz 150ps [zaklad przywrocil oryginalny program].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 19:55:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Był wrzucany też soft na sterownik skrzyni, jestem pewny tego co mówią, bo są uczciwi. Jeździłem 150 - konnym A6 kolesia i w tej chwili u mnie jest zdecydowana różnica. To istna torpeda, w porównaniu do tego co kupiłem...
Ale jeśli sobie tego życzysz, przyjacielu, mogę wjechać na hamownię i sprawdzić dokładnie specjalnie dla Ciebie - ile moje autko ma teraz kucy. Pozdrawiam

PS. Do Meszruma !
Twój AYM ma 180 kucy, wsiądź, przyjacielu u kogoś na 150 koni i sprawdzisz, czy nie czuć różnicy po prostu najzwyczajniej - pod butem... Mi nie potrzeba poważniejszego dowodu, ale hamownia to nie problem, przy okazji zaliczę i podrzucę co i jak...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2007 20:40:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
Był wrzucany też soft na sterownik skrzyni, jestem pewny tego co mówią, bo są uczciwi. Jeździłem 150 - konnym A6 kolesia i w tej chwili u mnie jest zdecydowana różnica. To istna torpeda, w porównaniu do tego co kupiłem...
Ale jeśli sobie tego życzysz, przyjacielu, mogę wjechać na hamownię i sprawdzić dokładnie specjalnie dla Ciebie - ile moje autko ma teraz kucy. Pozdrawiam

PS. Do Meszruma !
Twój AYM ma 180 kucy, wsiądź, przyjacielu u kogoś na 150 koni i sprawdzisz, czy nie czuć różnicy po prostu najzwyczajniej - pod butem... Mi nie potrzeba poważniejszego dowodu, ale hamownia to nie problem, przy okazji zaliczę i podrzucę co i jak...


hamownia?
szkoda Twego auta [zupelnie powaznie]. hamowanie automatu to sztuka dla sztuki... a na pewno najmiej to sluzy skrzyni.
moje pytanie dalekie jest od kwestionowania ilosci Twych ps [mam za soba zazdrosc o kazdy ps ;) ]. ma na celu charakter quasi edukacyjny - albowiem soft od tiptronicow AFB/AKN wymaga poprawy po modyfikacji programu ECU.

moj AYM C5 [m6] ma 155ps :) i jezdzi identycznie jak moje AFB C5 [150, seria m6].
kiedys mialem nieprzyjemnosc posiadac A8 AKE [tiptronic] - C5 w manualu bardziej odpowiada moim oczekiwaniom, chocby miala mniej mocy.

:peace:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 15:40:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wybacz, jeżeli odebrałeś, że moja odpowiedź "trąci" sarkazmem... :D Nie takie było zamierzenie. Potwierdzam jeszcze raz, że był korygowany soft tiptronica. Zapłaciłem za naprawę pokaźną sumkę, ale warto było...
Nieważne, ile moja C5 ma kucy. Dla mnie ważne jest to, że śmiga teraz jak torpeda. Rewelacyjna przyjemność z jazdy - czekałem na to dwa miechy.
Ja również miałem wątpliwą przyjemność posiadania 286 - konnego BMW E38 i muszę przyznać, że C5 jeździ się zdecydowanie lepiej, mimo słabszego silnika. To moja trzecia audi, po kupnie której zrozumiałem, że nie warto skakać z kwiatka na kwiatek - trzeba być wiernym tej rewelacyjnej marce. :!:
Co do hamowni - nie pojadę, za Twoją radą - wystarczy mi to co czuję pod butem, porównane z niepodrasowaną C5 z identycznym silnikiem jak mój. :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 17:32:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2005 19:31:51
Posty: 141
Lokalizacja: (PL)
Witam. Gratuluje powrotu do marzeń .Troche trudu Cię tokosztowało ale masz jak marzyłeś, życze dalszej BEZAWARYJNEJ jazdy swoją rakietą

_________________
Audi A6 Avant 2,5 TDI Quattro - Tiptronic | 180 PS Powered by Rogal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2007 18:16:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Bardzo dziękuję FIBA :D :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 15:35:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.kwi.2007 23:02:00
Posty: 30
Lokalizacja: Elbląg / Warmińsko-Mazurskie
No i rewelacja moze i moje problemu sie wkoncu rozstrzygna :))) bardzo przydatny TOPIC dziekuje carnovie i ludziom ktorzy pomagali :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 16:13:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
DemonSexu napisał(a):
No i rewelacja moze i moje problemu sie wkoncu rozstrzygna :))) bardzo przydatny TOPIC dziekuje carnovie i ludziom ktorzy pomagali :)


Ale odgrzałeś starego kotleta, demonie... :diabel:
Jak przeniosą Ci Twój temat na to forum, będziemy kontunuować... ;)
Przede wszystkim sprawdź kąt wtrysku VAG-iem, dzisiaj juz jestem mądrzejszy i wiem, że BOSCH Service nie wgrywał żadnego nowego softu do sterownika tiptronica, tylko ustawili kąt wtrysku i skasowali mnie (nawet nie pytaj ile) :/
Nie chcę żebyś powielał moje błędy.
Sprawdź na tabliczce znamionowej na prawym nadkolu trzyliterowe oznaczenie swojego silnika i podaj nam je - napiszemy Ci jaki powinieneś mieć kąt wtrysku.
Następna sprawa - jak chcesz zatrzymać dużo kaski w kieszonce - musisz się nauczyć VAG-ować auto samodzielnie według zasad pięknie opisanych przez meszruma:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

Sprawa ostatnia - gratuluję zakupu... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 16:36:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl,
w tym roczniku było tylko AFB.

...no chyba, że to listopadowo-grudniowy egzemplarz.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 16:50:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl,
w tym roczniku było tylko AFB.

...no chyba, że to listopadowo-grudniowy egzemplarz.


Dokładnie :D
od 11.1998 były już AKN-y, a w A4 nawet od 11.1997
...ale jak ma AFB - powitajmy go z transparentami... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2007 06:24:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2007 06:03:37
Posty: 1
Witam
Mój znajomy ma dokładnie taki sam problem jak Carlnova:
miesiąc temu zakupił A6 w AKE, wczoraj (21.08.2007) wymienił rozrząd, olej w silniku i skrzyni, poza miastem jest wszystko OK, ale w mieście skrzynia po zatrzymaniu się na światłach przełącza się w tryb awaryjny. Po wyłączeniu zapłonu i włączeniu ponownym przez jakiś czas jest OK.
Przed wymianą nie było tych objawów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2007 06:26:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.sty.2007 11:31:11
Posty: 58
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi S6 V10
A jaki powinien być kąt wtrysku w AKE???

_________________
--------------------------------
GÓRY dla górników,
ZIEMIA dla ziemniaków,
a księża na KSIĘŻYC.
--------------------------------
Audi S6 C6 5.2 V10 Quattro TipTronic
Audi A6 C5 2.5 TDI Quattro TipTronic Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2007 14:38:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wszystko wskazuje zatem na niewłaściwie ustawiony kąt początku wtrysku.
To właśnie on w rzeczywistości był przyczyną opisanych przeze mnie problemów, reszta to naciąganie BOSCHA... :/ (teraz to wiem)...

Kąt wtrysku dla AKE to 2* ATDC w BS-ach na LATE przy wysterowaniu na 100,2%.
W statycznym 004 ECU osiągnie dzięki takiemu ustawieniu kąt wtrysku od 0 do 4* BTDC, czyli po przeciwnej stronie gmp.

Użyjcie szukajki panowie - temat wałkowany milion razy... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: