.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 04:42:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.2T] MC i N75, a 4-piniowy czujnik temperatury
PostNapisane: 11.kwi.2007 15:54:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Mauzer napisał(a):
nie ma nic do tego, w MC jeśli jest skopany 4ro pinowy to nie bedzie sterowania n75 i tylko tyle i niesadze by w KG był jakiś inny wynalazek z tym 4-ro pinowym, bo po co, leci tylko sygnał do klimy do w/w oraz na deske.
Spróbuj jeszcze oczyścić wtyczke do kompa i sprawdzić połączenia na przejście

Ja mam ten czujnik z termoparą w ogóle odłączony. Jak mam w takim razie rozwiązać sterowanie N75 ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 16:39:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
dla dobra silnika podłącz tak jak fabryka dała, rozwiązanie najprostrze i najlepsze - nie rozumiem tylko w czym problem? ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 17:45:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Mam tylko 1 wiązke - tą do MAC'a. A oryginalnie podłączony był do tej, która szła na zegary...
Sorki, że tak chaotycznie ale czasem nie wiem, co komu w danym temacie już powiedziałem.
I nie wiem jak brak sygnału z tego 4-pinowca ma się do działania N75... Mogę tak jeździć ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 22:36:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Mauzer - nie wiem skąd te info o 4-pinowym czujniku i N75. Testowałem to w 10V z MAC 11C i 12D ostatnio po tym jak te słowa napisałeś i moim zdaniem nie ma to żadnego związku. U mnie N75 normalnie jest sterowany przez ECU bez podpiętego czujnika. W sumie rozumiem przydatność takiego patentu, bo przy np przegrzanym silniku lub przy braku pomiaru temperatury ECU ograniczy doładowanie. Ale ja nie zauważyłęm tej funkcji w MAC 02, 05, 11 i 12. Zważwszy, że pomiar temperatury silnika w Kjecie jest z czujnika jednopinowego.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 09:04:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Jeśli 4ro pinowy masz odlaczony od wiazki to nie bedzie ograniczenia doladowania.

Ale tak na prawde 4ro pinowy oprocz sygnalu o temperaturze silnika na deske rozdzielczą, ma jedno wyjście ktore jest zwierane do masy gdy temperatura silnika osiagnie ~120st i ten sygnal spowoduje wlasnie zmniejszenie doladowania, rozlaczenie klimy i pokazanie termometru na desce rozdzielczej.

...no ale jak wtyczka zdjeta to nie dotyczy.

P.S. nie ma on wplywu na prace silnika, gdyz ECU nie korzysta z jego odczytow tylko z jednopinowego.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 11:41:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
dokładnie jak kol. Łukasik pisze :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 14:39:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Lukasik napisał(a):
...
Ale tak na prawde 4ro pinowy oprocz sygnalu o temperaturze silnika na deske rozdzielczą, ma jedno wyjście ktore jest zwierane do masy gdy temperatura silnika osiagnie ~120st i ten sygnal spowoduje wlasnie zmniejszenie doladowania...

Ok, a ta masa przez czujnik gdzie jest dokładnie podawana ? Możesz mi to sprawdzić..?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 09:51:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mechitro napisał(a):
Ok, a ta masa przez czujnik gdzie jest dokładnie podawana ? Możesz mi to sprawdzić..?


Czujnik zapodaje mase na swoim pinie nr 2 gdy silnik >119st. Ten sygnal jest odbierany przez ECU silnika (nie wiem na ktorym z pinow, w domu mam schemat). Odbiera go jeszcze sterownik klimatyzacji i kontrolka przegrzania na desce rozdzielczej. Odlaczona wtyka z tego czujnika powoduje, że ECU nigdy nie odbierze sygnalu o przegrzewaniu i powinien zawsze ladować ile fabryka dala.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 11:14:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Ok będe bardzo wdzięczny za nr pinu MACa, do którego idzie.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 07:40:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mechitro napisał(a):
Ok będe bardzo wdzięczny za nr pinu MACa, do którego idzie.


pin 14.

Jak go podlaczysz na mase to powinno nie zalaczac overboostu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 08:11:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Teraz jeszcze tylko takie pytanko, czy ma ktoś schemat samego czujnika ?
Na pewno jest w nim termopara z przetwornikiem (i to będą 2 piny). Skoro pin nr 2 zwiera do masy przy 119'C to jest to termistor CTR.
A mnie interesuje, czy pod ostatnim pinem może kryć się jeszcze NCT - do masy.
Chodzi mi o podanie sygnału na wskaźnik temperatury w b2 - musi byś z termistora.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 09:11:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Pin pierwszy MFTS idzie sobie do wskaznika temperatury na desce, tu masz opis i schematy:
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... html#gauge

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron