.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 18:41:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI AFB] problematyka czujnika G71
PostNapisane: 13.kwi.2007 09:43:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witajcie, Panowie :peace:

Małe pytanko...
Czy któryś z Was, właścicieli szlachetnych V6 dobierał się do czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym G71 ?
Wyskakuje mi błąd 00575 - niezależnie od tego czy jeżdżę na chipie, czy na seryjnym programie, a więc czas już do niego zajrzeć.
Błąd chwilowo przestał wyskakiwać po wyczyszczeniu kolektorów ssących - teraz jednak znów daje znać o sobie.
Stąd moje trzy pytania:

1. Jak sprawdzić czujnik G71, oprócz jego podmianki na nowy ?

2. Czy jego uszkodzenie może mieć wpływ na zwiększone zużycie paliwa ? Jest prawie identyczne przy zwiększonych dawkach na chipie, jak i na programie seryjnym.

3. Czy można ten czujnik wymontować bez demontażu zderzaka przedniego w A6 ?
ELSA każe ten zderzak zdejmować, żeby dojść do wejścia chłodnicy powietrza doładowania, na której ten czujnik jest zamontowany.
Czy ktoś z Was wyciągał ten czujnik samodzielnie ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 10:24:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl,
na jakim poziomie masz overboost przy 2200 rpm?

moim zdaniem G71 generowalby błąd związany z nim samym [rodzina 16xxx] albo zwiazany z żądanym ciśnieniem [pozywtywny/negatywany - rodzina 17xxx].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 12:34:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl,
na jakim poziomie masz overboost przy 2200 rpm?

moim zdaniem G71 generowalby błąd związany z nim samym [rodzina 16xxx] albo zwiazany z żądanym ciśnieniem [pozywtywny/negatywany - rodzina 17xxx].


Hej :peace:
Wybacz, że nie odpisywałem - musiałem pilnie wyjechać...

Drogi Meszrumie - przy 2200 rpm moja turbina generuje ciśnienie 2162 mbar przy zadanym przez ECU 2193 mbar i wysterowaniu N75 na poziomie 44%.
Jeżeli chodzi o błędy z rodziny 16xxx i 17xxx to nie pojawiają się żadne.
Tylko upierdliwy 00575 niezależnie czy na znienawidzonych przez Ciebie kościach :D , czy na seryjnym programie.
To moim skromnym zdaniem ewidentnie wskazuje na brak zależności pomiędzy 00575, a przeładowaniem turbiny.

Może bardziej skoncentrować się na zbadaniu szczelności dolotu właśnie przy intercoolerze ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 13:10:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...jest taki zawór...
...związany dosyć często z 575...
N75?


carl,
na poważnie: przekraczając 2000 rpm powinien być overboost. u mnie czasem sięga 2400 jednostek [żądane dużo niższe] - może wówczas go łapiesz.

Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 13:57:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
U mnie jak wiesz overboost pojawia się zdecydowanie szybciej i zdecydowanie przekracza dopuszczalne wartości.
Kiedyś gość z BOSCHA mówił mi, że każde zchipowane V6 legitymuje się błędem 00575, pokazał mi go nawet w swoim AKE.
Nie za bardzo jednak mu wierzę...
Ale dlaczego zatem błąd pojawia się również na programie seryjnym ?

Stąd moje pytanie do wowo:
Wiem, że robota made by Rogal owiana jest tajemnicą (zrozumiałe :D ) i nie możesz wrzucić nam logów, ale napisz chociaż, czy u Ciebie pojawia się błąd 00575 po podniesieniu mocy i momentu ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 14:54:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl,
zapałałem chęcią byś graficznie okazał, kiedy u Ciebie występuje ob.
z samej konstrukcji 20stki wynika, że spaliny na poważnie trącają ją w okolicach 2000...
zatem, zdecydowanie wcześniej?

uważam, że problem może leżeć po stronie kierownic - w krytycznym momencie ob nie mają pełnej sprawności zmiany położenia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 20:45:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Bardzo proszę... :D (nie mogłem wcześniej :/ )
Nie wiem czy to zadowoli Twoje krytyczne oko, Meszrumie...

Obrazek

...podoba się overbooooooooooooooościk ? :diabel:

wowo -> nie możesz odpowiedzieć na moje pytanie powyżej ?
pracujesz dla rządu, czy co ? :D :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 21:27:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
miałem też ten bład,przyczyną była o ile pamiętam nie dokładnie,do końca wciśnieta kostka w/w czujnika,siedzi ona jakoś wyjątkowo płytko i potrzeba znacznej siły żeby dokładnie zabezpieczył się zatrzask, zdaje sie że zderzak demontowałem,ale to jest kilka minut roboty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 21:41:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl,
to jest na cip-cipie?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 21:55:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl,
to jest na cip-cipie?


Yes, prezesie... :D
Na cipeczku...
...jak więc widzisz ja zaczynam jakieś trzysta obrotów wcześniej, u mnie nie jest taki stożkowaty :diabel: i delikatnie się przeciąga w czasie oraz bardziej agresywnie działa ECU próbując sprowadzić go na ziemię...
Coraz poważniej zastanawiam się nad tymi kierownicami...
...a i tak miałem zamiar je wyczyścić i zrobić przy okazji tutorial dla potomnych ;)

wojtekkkkk napisał(a):
miałem też ten bład,przyczyną była o ile pamiętam nie dokładnie,do końca wciśnieta kostka w/w czujnika,siedzi ona jakoś wyjątkowo płytko i potrzeba znacznej siły żeby dokładnie zabezpieczył się zatrzask, zdaje sie że zderzak demontowałem,ale to jest kilka minut roboty


Dzięki za podpowiedzi wojtekkkkk ;)
szczególnie dokładnie przyjrzę się wtyczce i połączeniom, może nawet jutro znajdę trochę czasu...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 12:45:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Znalazłem fajną stronkę o diagnostyce G70 (lmm) oraz czujników G71 i G72.
Myślę, że się przyda zwłaszcza mi i waldiemu ;)

http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... 1&Itemid=9

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 13:17:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kurde, juz odpowiadam, nie było mnie przez jakiś czas.

Błąd 00575 nie pojawił się ani razu na cipku.
Wywalało mi go raz na jakiś czas zaraz po zakupie auta. Kierowniczki musiały być lekko pozapiekane, ale moja prawa stopa się z nimi uporała i problem nie powrócił.

Jeśli chodzi o logi to na pewno zrobię kpl. i umieszcze w odpowiednim wątku. Na dniach powinenem zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 13:27:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Nooooo... nareszcie... :D
Dzięki...
Spróbuję zatem i ja Twojej "reguły prawej stopy" :diabel: a jeżeli to nie pomoże - zajmę się w najbliższym czasie kierowniczkami VTG.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 13:59:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Odgrzewam kotleta :D
Wczoraj zająłem się moją niunią tak dokładniej, a więc zdjąłem zderzak przedni, żeby dostać się do czujnika G71 na intercoolerze.
Zdemontowałem go, oczyściłem, podlałem jego styki i wtyczkę WD40, sprawdziłem połączenia - złożyłem wszystko z powrotem i jak na razie błąd 00575 się nie pokazuje.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Nie zaobserwowałem niczego niepokojącego, żadnego zaśniedzienia styków, nie ma błędu z rodziny 16xxx czy 17xxx, tak że raczej to nie czujnik.
Jeżeli więc pojawi się znowu błąd 00575, następne do sprawdzenia i wyczyszczenia są kierownice VTG w turbinie...
"Dokumentację fotograficzną" wrzucam bo może się komuś przyda - wiele jest tematów z uszkodzonym czujnikiem G71.

Na koniec jeszcze pytanie:

G71 to zintegrowany czujnik, który mierzy ciśnienie i temperaturę w dolocie, czy tylko ciśnienie ?
Jeżeli tak to gdzie jest G72 mierzący temperaturę ?
Czy to może ten zaznaczony strzałką ?
Ktoś wie ?

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 10:58:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Niestety sam zabieg z czujnikiem G71 nic nie dał :/ :(
To ewidentnie nie jest problem z czujnikiem.
Nadal pokazuje się błąd:

00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent


Tora z Diagtronika powiedział, że ten błąd z cechą 08 oznacza przeładowanie turbiny. Nie jest to wina N75
Wiem juz zatem gdzie szukać :): :diabel:
Niedługo nowy tutorial z turbinką w roli głównej ;)

[+]
nikt nie zna odpowiedzi na pytanie zadane powyżej ??? :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 09:18:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:16:29
Posty: 26
Lokalizacja: Lowestoft/UK
carlnova napisał(a):
Niestety sam zabieg z czujnikiem G71 nic nie dał :/ :(
To ewidentnie nie jest problem z czujnikiem.
Nadal pokazuje się błąd:

00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent


Tora z Diagtronika powiedział, że ten błąd z cechą 08 oznacza przeładowanie turbiny. Nie jest to wina N75
Wiem juz zatem gdzie szukać :): :diabel:
Niedługo nowy tutorial z turbinką w roli głównej ;)

[+]
nikt nie zna odpowiedzi na pytanie zadane powyżej ??? :/


Ostatnio podczas demontażu przedniego pasa -> zauważyłem ten czujnik.
Nie wiem czy to ci coś podpowie ale, to ten czujnik jest wpięty o obwód chłodniczki klimatyzacji. A co on mierzy to pojecia nie mam :):

Wg tego katalogu to jakiś czujnik bezpieczeństwa kompresora klimatyzacji coś w tym rodzaju.

Obrazek

_________________
A6 C5 AFB TDI POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: