.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 11:53:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 AAH 2.8 V6] Znowu pali jak głupia - pomocy
PostNapisane: 28.gru.2006 09:52:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Witam
Mój problem wiąże się ze spalaniem. Posprawdzałem już wszystko co mogłem tzn. sondy, świece, filtry itd itp. Spalanie kształtuje się teraz na poziomie około 16-18 l/100km w mieście i około 12 w trasie i to przy spokojnej jeździe. Zmieniłem już nawet przepływomierz i nic to nie pomogło. Co jeszcze mogę zrobić bo już nie mam pomysłów?

Wczoraj byłem na analizie spalin i dostałem taki wydruk:
CO - 0.27% obj.
CO2 - 14,6%
HC - 87 ppm
O2 - 1,05 %

A -benzyna 1,038

Obroty wolne, temp silnika około 75 stopni.
Dobre są te pomiary czy nie?

Zapomniałem dodać że chyba mam walnięty termostat tzn. nie mam więcej niż 75 stopni kiedy jadę ale jak stanę to wiatraki się włączają przy około 90 stopniach.

Jaki to ma wpływ na zwiększenie spalania tzn. ile więcej może spalić l/100km.

Z góry THX za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2006 16:01:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Przede wszystkim masz niedogrzany silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 09:36:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
moim zdaniem poza niedogrzanym motorem to nie oszukujmy się duzo mniej nie spali
moje 2.8 co prawda automat i w secie ale te 19-20 łyka w miescie gazu wiec benzyny mniej o litr dwa

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 09:39:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Bez przesady przy normalnej jeździe w mieści powinien w 14l sie zmieścic, traska poniżej 10l.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 10:46:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Czyli termostat nie ma az tak dużego wpływu żeby palił aż 18 litrów.
Co jeszcze mogę sprawdzić?
A jak się ma odczyt z analizatora? Czy jest dobry?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 11:37:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2006 11:33:24
Posty: 115
Lokalizacja: Katowice
Pierwsze co to wymień ten termostat,to może być to.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2006 14:09:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Cudów nie oczekuj, wymień termostat. Może parownik jest niedogrzany.
Mój 2,6 bierze benzyny 11-13l/100km a gazu 15-18 a nawet 20 jak się lepiej rozpędzę. Poniżej 13LPG/100km nigdy nie zszedłem, nawet włucząc się za TIR-ami.

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 12:33:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Może coś jest nie tak z automatycznym ssaniem? Jak to sprawdzić?
Termostat zmieniłem, zalałem Niunię do pełna i wyszło mi 15.2 l. :/

Jeszcze jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2006 20:04:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
to samo mialem u mnie, walniety termostat non stop otwarty, spalanie rzedzu 16-22 :D

po wymianie 12-16 :D

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2007 23:19:16 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
mój AAH spala ok.11-12 l/100km LPG jeśli spokojnie jadę i nie przekraczam 120 km/h. Na mieście max wychodzi mi 15/100. Na benzynce w trasie przy spokojnej jeździe potrafiła nawet zadowolić się 8,5-9 l/100 km. Też miałem walnięty termostat ale nie było wielkich różnic w spalaniu, może dlatego że to było latem i temperatura cieczy nie spadała poniżej 70 st.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 11:01:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
No i wreszcie dało radę:) Powodem tak dużego spalania było złe podłączenie podciśnień. Jakiś debil połączył wężyk idący do regulatora benzyny (czy jak tam to się nazywa:)) do akumulatora podciśnienia.
Cały czas jeżdziłem na bogatej mieszance a właściwie to na ssaniu ;)
Przy wykryciu usterki nieodzowną pomocą wspomógł mnie Hans, za co jestem mu bardzo wdzięczny. Chciałbym też podziękować wszystkim którzy wspomagali mnie swoją wiedzą na forum.

Czy ktoś dysponuje schematem (sprawdzonym schematem) podłączenia podciśnień do silnika AAH rok. produkcji 1992

Żebym jeszcze bardziej zgłupiał to po prawidłowym podłączeniu podciśnień jakimś cudem ustabilizował się wskażnik temperatury.
Czy ktoś coś z tego rozumie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 11:34:49 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
a napisz jeszcze czy masz u siebie quattro czy jest to ośka. Ja mam w tej chwili dwie Audi z silnikiem AAH ( tak jak w podpisie) i C4 pali jakby mniej. Ale w B4 jest quattro więc raczej napewno z tego powodu. Komp pokazuje spalanie ogólne na poziomie 11.5-12l Pb a w mieście dochodzi do 16 średnio, w trasie pokazuje przy prędkości 120km/h ok.12-13l /100 km, więc nie wiem czy tak ma być

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 11:38:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Mam Quattro. W trasie też mi tak paliło 12-13 i jest to sporo za dużo.
W poprzednim B4 też Quattro i też z tym silnikiem jadąc 120 i nie przekraczając na każdym biego 3000/obr paliła mi 8,2 - 8,6 litra.
W mieście a właściwie w cyklu mieszanym około 10,2-10,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 11:29:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
moje c4 w miescie spala 10-13 l w trasie 9-11 l jak narazie LPg nie zakladam :D

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 11:54:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Spike napisał(a):
No i wreszcie dało radę:)Czy ktoś dysponuje schematem (sprawdzonym schematem) podłączenia podciśnień do silnika AAH

Schemacik jest od A4-ki z AAH '96, dlatego lekko go przerobiłem coby podchodził bardziej pod B4-kę ;) , chociaż nawet bez przerabiania dokładnie widac co, gdzie i jak.
Obrazek


Pozdrawiam!

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 16:32:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Dzięki za schemat. Nie jest on całkowicie zgodny z tym co mam a raczej te połączenia które wykreśliłeś u mnie jak najbardziej są obecne.
W związku z tym mam pytanko. Przy połączeniu kolektora z regulatorem paliwa też mam trójnik w wyjściem na taką plastikową rurkę która idzie w okolice filtra powietrza. Czy podciśnienie regulowane przez kolektor reguluje coś jeszcze tzn. czy Ty też masz ten trójnik idący od połączenia kolektora z regulatorem paliwa?
Czy byłbyś w stanie to sprawdzić? I czy mógłbyś sprawdzić gdzie u Ciebie idzie z tego połączenia rurka? Czy w stronę filtra powietrza i przepływomierza? Może udałoby się spisać numer fabryczny części do jakiej to idzie.
Będę bardzo wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 22:51:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Strzeliłem fotkę jak popodłączane są podciśnienia w mojej A4-ce z AAH, i mniej więcej opisałem Ci co, gdzie i jak, oraz jak było w mojej B4.
Zasadniczo w B4-ce i w A4-ce z AAH podciśnienia podłączone są identycznie, jedynie niektóre elementy mają inną lokalizację.
W A4 wszystkie podciśnienia brane są z tego samego kruca w kolektorze dolotowym.
W B4 były brane z kolektora, z przewodu podciśnieniowego łączącego kolektor i serwo hamulcowe, i o ile dobrze pamiętam jeszcze z jednego miejsca-przewodu (chodzi o podciśnienie które idzie do kabiny, i ma związek z klimatronikiem)

Obrazek Obrazek

Pozdrawiam!

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Ostatnio edytowano 11.lut.2008 21:04:25 przez staniek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 23:02:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Właśnie ja ten trójnik mam. Rozumiem że podciśnienie powinno iść do tego trójnika z kolektora tzn. że kolektor czymś jeszcze staruje oprócz paliwa.

Oki porównam sobie podłączenia u mnie.

Thx za pomoc

Acha - do serwa wspomagania hamulców i do skracania dolotów. Tylko dlaczego u mnie kolektor miałby dawać podciśnienie do wspomagania hamulców i dolotów. U mnie teraz wsio działa tzn. skracanie, tempomat, dyfer.Poprzednio przed zmianą połączeń ssanie na regulatorze benzyny było na stałym poziomie i pochodziło z akumulatora podciśnienie a właściwie z rezerwy podciśnienia. Dlatego cały czas jeździł na za bogatej mieszance i palił jak smok:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 23:20:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Spike napisał(a):
Właśnie ja ten trójnik mam. Rozumiem że podciśnienie powinno iść do tego trójnika z kolektora tzn. że kolektor czymś jeszcze staruje oprócz paliwa.

Ano jest przecież jeszcze skracanie długości kanałów kolektora dolotowego (ten drugi wężyk z trójnika) ;)

Spike napisał(a):
Acha - do serwa wspomagania hamulców. Tylko dlaczego u mnie kolektor miałby dawać podciśnienie do wspomagania hamulcóe? Nie rozumiem:(

Nie ma podiśnienia = nie ma wspomagania hamulców.
Czarny plastikowy przewód średnicy około 10mm, łączący serwo z kolektorem, możesz odłączyc i zobaczysz jak się hamuje ;)

Spike napisał(a):
U mnie teraz wsio działa tzn. skracanie, tempomat,

Skoro wszystko Ci działa to ne ma co dalej w głowę zachodzic jak powinno byc podłączone, bo najwidoczniej jest to zrobione-podłączone dobrze.

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 06:05:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Spike napisał(a):
U mnie teraz wsio działa tzn. skracanie, tempomat,

[/quote]Skoro wszystko Ci działa to ne ma co dalej w głowę zachodzic jak powinno byc podłączone, bo najwidoczniej jest to zrobione-podłączone dobrze.[/quote]

I tu się z Tobą muszę nie zgodzić ;) Poprzedno też wszystko działało tzn tempo,skracanie,dyfer.Tylko Niunia paliła jak smok. Po prostu podciśnienia nie były brane skąd powinny. Jak wiadomo podciśnienie idące na reguator benzyny powinno być zmienne. Przecież raz potrzebujesz więcej benzyny a raz mniej. U mnie podciśnienie na regulator szło z akumulatora podciśnień przez co cały czas dawał benzyny na full. Kiedy to poprawiłem zaczoł szwankować tempomat. Musiałem dojść dlaczego
I Twój schemat mi w tym pomógł. :peace:

Tyle że nauczony tym przypadkiem chce być pewien że wszystkie podciśnienia mam połączone prawidłowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: