.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 06:00:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.0 ABT] oslona pod silnikiem, wywalic ?
PostNapisane: 13.kwi.2007 12:57:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2007 14:47:43
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków
mam pytanie, czy moze probowal ktos kiedys usunac na dluzej oslone spod silnika w swoim samochodzie, chodzi mi glownie o to czy pomoze to jakos w lepszym chlodzeniu silnika, zapowiada sie upalne lato, a mi juz teraz dosyc czesto, przy krotkich przestojach wlacza sie wiatrak od chlodnicy, tak sobie wykombinowalem ze jak nie bedzie oslony to i wiecej powietrza bedzie wpadac od dolu i chlodzic troche silnik, wiem tez jednak ze czasem takie eksperymenty daja calkiem przeciwny efekt :) co wiec zrobic ?!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 13:30:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Moim zdaniem nie warto. Efekt raczej mierny, a skutki uboczne mogą być poważne. Np. jedziemy sobie sobie po trasie, silnik rozgrzany i nagle zaczyna padać deszcz. Wjeżdżamy w solidną kałużę i zimna woda zalewa nam komorę. Może to spowodować różne dolegliwości od przerywania zapłonu po zwarcie na alternatorze. Np. w Uniakach ze względu na niskie położenie alternatora bardzo często pękały ich korpusy. W najlepszym przypadku takie zalanie powodowało tylko zgaśnięcie silnika.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 13:55:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
zadbaj o sprawna chlodnice i termostat, wymien plyn i nie zawracaj sobie glowy takim dylematem.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 13:59:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jesli masz problem z układem chłodzenia, to pozbycie sie dolnej osłony silnika nie rozwiąze problemu
Bez tej osłony w komorze silnika powstaną zawirowania powietrza, co pogorszy aerodynamike.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 15:00:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Nie no, w audi nic Ci zalewac nie bedzie - nic tez nie peknie, to nie fiot ;-) Ale syf do komory silnika naleci szybciej no i faktycznie aerodynamika moze ucierpiec, mnie bez tej oslony w 2.8 przy 190 cos ciho swistalo, ale przy 210 przestawalo :P
Zostaw oslone w spokoju i zajmij sie systemem chlodzenia, jesli uwazasz, ze sa z nim problemy - tak jak napisal Bilu :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 16:20:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Zostaw osłonę tak jak jest i jej nie wyrzucaj pojeździsz trochę bez osłony i zobaczysz jaki silnik będzie piękny, a na pewno nie schłodzi to bardziej motorka.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 20:11:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Skoro osłona jest pod silnikiem fabrycznie to musi tam pozostać. Korzyść z lepszego chłodzenia raczej marna, a poza tym te silniki mają taką charakterystykę cieplną że temperatura wacha się w granicach 90 - 95 stopni.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 20:27:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
witam ja w swojej ex-b3 1.8S nie miałem tej osłony(chyba niemiec ją wywalił),wcale nie było tak dobrze,po zimie moja komora silnika i sam silnik był w okropnym stanie wizulanym.Cały syf z drogi był tam,dopiero po umuciu silnik wszystko wrociło do normy.Moja rada to nie wyciagaj tej osłony.Jesli masz wszytsko sprawne w układzie chłodzenia to napewno nie przegrzejesz motorka.

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 20:05:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2007 14:47:43
Posty: 3
Lokalizacja: Kraków
ok, dzieki za wyczerpanie tematu oslony pod silnikiem, jednak ja zostawie w spokoju, w sumie chyba nie ma sensu poprawiac fabryki w tej kwestii, a co do ukladu chlodzenia ogolnie chyba wszytko jest ok, chcialem mu tylko troche pomoc :) dmuchawa wlacza sie przy ok 95-max100 stopni, caly uklad zalany plynem i woda w stos 1:1 (woda tansza a zimy wcale nie takie ostre:)), dzieki i pozdrawiam !


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: